Aleś się uparł, nie mam zielonego pojęcia jakie były warunki testu, mam nadzieję że było chociaż sucho. Podejrzewam że auto z 91 czy 92 roku było testowane na oponach z epoki, prawdopodobnie na takich dostarczonych przez producenta, a procedura testowa mogła wyglądać tak że było 10 startów, dwa najgorsze i najlepsze odrzucamy z 6 robimy średnią.
Katalogowo i czasy podawane przez producentów to ja miałem na uwadze jak miałem 10 lat Teraz czekam na niezależne testy i wiem jak auto mniej więcej jedzie, nie tylko do 100 kmh.
Btw w katalogach przy Xsarze VTS faktycznie jest 8,7 tylko, że całkowicie seryjne auta przyspieszały dużo lepiej. Są to raczej okolice wysokich 7 lub niskich 8.
Peugeot 306 GTI 6 też ma podane 8,8 do setki tymczasem na filmiku Parucha dyma 8,5 sekundowe Bravo i 8,5 sekundowego Golfa 1.8T jak chce. Zresztą czas do setki nie powinien być głównym wyznacznikiem szybkości auta bo nie szybszy jest ten który osiągnie zadaną prędkość tylko ten pierwszy na mecie (odległość), a z tym już bywa różnie.
Gtech to rzeczywiście trochę kiblowaty jest, dla Sierki 2.0 pokazał wysokie 7,9 do 60 mph i 16,0 na 1/4 mili. Gdzie na zawodach nie byłem wstanie przekroczyć 16,7 , a do setki przyspieszała w jakieś 9 sekund.