[all] ile ciepla uchodzi ze spalinami?
-
Tak zle nie jest - jest wrecz ok.
Na trasie 8,5, normalnie po W-wie - 10.
To minimalnie wiecej niz swift ale to co sie dzieje na zimnym silniku lub "pedal w podloge" jest zastanawiajace - 99,99 i to tylko dlatego, ze cyfr brakuje.
Rozumiem spore spalanie bo seryjny swift na KJS 20 bierze srednio, a na kopnych, piaszczystych odcinkach ok. 30 ale jak stoisz w korku- rece nie potrzebne, nogi tez, to patrzysz na spalanie, a to rosnie i rosnie...Oczywiscie z tym 99 przesadzam bo trzeba go deptac ale jest jak najbardziej osiagalne.
Co istotne to, ze na zimnym jest rozbieznosc spora z innymi autami. Temu tak kombinuje sobie co by poprawic ogolnoswiatowa mysl inzyniersko-samochodowa. -
Kawałek rurki....
Sprzedaj ten
zanim mu zrobisz krzywdę...alez on mi sie podoba - ja chce go tylko bardziej user-friendly
BTW Liczy się
a nie chwilowe.serio?
PS
Chodzi o to, ze czemu auto w miescie na krotkich dystansach, jak i tak nie cisniesz silnika ma palic 12 jak moglo by 10? Malo tego - wtedy silnik szybciej zlapie temp. czyli mniej sie zuzywa i jest bardziej eco.
PS2
Oczywiscie, wpadlem na cos co jest banalne wiec nie moze byc aby masa ludzi przez tyle lat projektujac silniki spalinowe nie pomyslalo o czyms podobnym.
Temu to wrzucam na forum, zebysmy mogli razem pomedzic...a noz... -
Co istotne to, ze
na zimnym jest rozbieznosc spora z innymi autami. Temu tak kombinuje sobie co by
poprawic ogolnoswiatowa mysl inzyniersko-samochodowa.Wydaje mi się, że nie ma co kombinować. Globalnie inżynierowie myślą, jakby zmniejszyć emisję spalin. Gdyby z Twoim problemem potrafili coś zrobić, dawno by zrobili w imię ekologii.
-
Po prostu tak leją wtryski, przy turbo to całkiem normalne. TFSI przy częściowych otwarciach są super oszczędne ale na pełnym ogniu ładnie podlane i stąd takie a nie inne wskazanie kompa. Nie patrz na to bo zabija radość z jazdy, przydaje się do wyrobienia dobrych nawyków ale ciągłe zerkanie na to i kupienie HH 200 KM to się chyba wyklucza.
-
alez on mi sie
podoba - ja chce go tylko bardziej user-friendlyTo GTI nie jest wystarczająco user-friendly?
Chodzi o to, ze
czemu auto w miescie na krotkich dystansach, jak i tak nie cisniesz silnika ma palic
12 jak moglo by 10? Malo tego - wtedy silnik szybciej zlapie temp. czyli mniej sie
zuzywa i jest bardziej eco.Trzeba było kupić TDI.
-
To GTI nie jest
wystarczająco user-friendly?kazde auto ma jakies wady
Trzeba było kupić
TDI.klekoty sa wporzo na trase, a z krotkim pierwszym biegiem mozna szalu dostac w miescie
-
klekoty sa wporzo na trase, a z krotkim pierwszym biegiem mozna szalu dostac w miescie
no nie wiem czy aż tak krótkie:
gofer III 1.9 tdi którym czasem jeżdzę to:
1 do 50km/h
2 do 85 km/h
3 do 130km/hPiszesz ze martwi cie spalanie, a chcesz na każdym biegu auto przeciągać.
Jak bedziesz szaleć to i TDI 8l/100km zacznie ci palić. -
szaleć to i TDI 8l/100km zacznie ci palić.
Ale nie 18
-
Ale nie 18
Fakt faktem, benzyna przy wciśnięciu w fotel spali więcej niż diesel. Kiedyś jeżdziłem bmw e32 730i przy spokojnej jeżdzie wychodziło 12l/100km przy ostrej 25l/100km. Jezdzac 1.9tdi na spokojnie to 5l/100km mi palił a jak się depneło to tak jak już mowiłem 8l/100km.
-
BMW ma chyba patent na rozwiązanie składające się z wymiennika ciepła spalin + małej turbinki parowej napędzającej dodatkowy generator prądu. Ale podobno to rozwiązanie jest ekonomicznie nierozsądne - jego cena jest na tyle wysoka że przy obecnych cenach benzyny nigdy się nie zwróci.