Tak to wyglada w 4x4:
Najnowszy post utworzony przez mik
-
RE: SS GTI Amortyzatory Koni regulowane
Jesli mowisz o zwyklych, zoltych regulowanych, to:
krecisz tloczyskiem przy scisnietym amorku, wiec musisz miec go zdemontowanego. -
RE: Ubezpieczenie OC
Ostatnio liczylem w multibanku i tam po 2 latach kaza liczyc od nowa.
Jednak nie wykluczam, ze u roznych ubezpieczycieli moze byc roznie. Poza tym agenci/brokerzy czesto maja spore pole manewru przy znizkach. -
RE: SWIFT 1.3 gti i 1.3 4wd przełożenie główne
Po naszym rozmowie sprawdzilem z ciekawosci przelozenia wiec w.g. tabelki klubowej mam 1,6 idealnie.
Nie wiem jak u Ciebie z matma wiec (w.g. tabelki na 185/55/14):4WD,3000obr/min - 1,3/1,6 [km/h]
1)20/ 23
2)38/ 42
3)54/ 61
4)74/ 83
5)87/ 98 -
RE: Fiat Grande Punto Sport 1,4 T-Jet 120KM - test
To jeszcze ja Cie pojade (bez obrazy ).
Wydaje mi sie, ze problem wcale nie lezy w silnikach.
To, ze producenci "klamia" i zabiegali o odpowiednia procedure testu spalania, zeby im wyszlo troche mniej niz w starych modelach chyba jest poza dyskusja ale...Dzisiejsze auta sa duzo ciezsze i to ma zasadnicze znaczenie w miescie podczas spalania.
Tak samo podczas dynamicznej jazdy.
Przelozylbys stary silnik do nowego auta i dopiero bylaby lipa.Golf V pali mi w miescie 9-15, podczas gdy swift, carisma, accent, 206 hdi czy c5 pala 8-11.
Na trasie golf pali 8-10. Tak samo jak reszta. Moze 206 0,5l mniej bierze.Na koniec: spalanie w miescie jest niemierzalne. Proponuje przestac sie tego czepiac.
Tym bardziej, ze z roku na rok po miastach jezdzi sie coraz gorzej wiec auta pala wiecej.
Najlepiej to widac w golfie jak wracam z pracy.
Ta sama trasa - jade jak wszyscy:
po 16: 14-15l
po 17: 13-14l
po 18: 9-11l
Jakbym zrzucal na N to bedzie litr mniej.Silnik spalinowy jest naprawde ogarnieta konstrukcja i ciezko cos nowego wymyslic.
Troche jest do poprawy przy czesciowym obciazeniu ale jak cisniesz mocno to niewiele mozna zdzialac - wiecej mocy chwilowej to wiecej paliwa i powietrza, inaczej bedziesz zbieral zawory. -
szkola bezpiecznej jazdy
Poleca ktos jakies fajne szkolenie na prezent?
Poziom podstawowy ale zeby bylo sporo slizgania.
Takie przyjemne z pozytecznym. -
RE: Tata Indica Vista
Ostatnio znajoma mamy kupila Twingo za 26tys - nowe z salonu i to jeszcze w kredycie 50/50 (13tys/13tys).
Fakt, ze silnik 60KM i 3 drzwi ale... -
RE: [Swift GTi] heatshield - uszczelka pod kolektor ssacy
Troche sceptycyzmu ode mnie.
101HP
2,5HP/2st.C . | 1,25%/1st.CMoc pewnie jest liczona w warunkach normalnych czyli 1013hPa i 0st. (a moze 20 ).
Za wiki :
ρ = pM/RTρ – gęstość powietrza,
p – ciśnienie,
M – efektywna masa molowa dla powietrza,
R – uniwersalna stała gazowa,
T – temperatura w skali bezwzględnej.Zmiana mocy powina byc proporcjonalna do zmiany gest. pow.(chyba) - na pewno nie bardziej.
(({temp. odniesienia} - {nowa temp.})/{temp. odniesienia [K]})*100% = {wzrost mocy z temp}
O st. C to 273K | 1% mocy to 2,7st.
20st. C to 293K | 1% mocy to 2,9st.Ehh... napisalem sie i nawet nie ma kogo poprawiac szczegolnie. Wyszlo raptem 2,5x mniej ale ciagle sporo
Pozostaje liczyc, ze temperatura krotkiego kolektora wcale nie przeklada sie (jesli w ogole) bezposrednio na temp. zasysanego powietrza, o ktore przeciez chodzi.
-
RE: Z cyklu co można kupić
O zesz , a ja kupilem golfa za x 1x.
Sprzedam szmelcwagena! Kto chce? -
RE: [GTi Mk3] Zawieszenie: gleba a twardość.
Jak nie znajdziesz gotowych to TU Ci dorobia.
Bardzo pozytywnie kiedys nasz accent to odczul .