@leo napisał w Urządzenie do blokady tłoka:
Poza tym chyba magneto ma większe szanse przestawić się na tym stożku.
Nie ma, magneto nigdy nie trzyma się na klinie a za całą siłę odpowiada osadzenie na stożku jeśli o to chodzi. Nie bez powodu "ścina klina" jak mamy niedopasowane albo niedokręcone magneto.
@leo napisał w Urządzenie do blokady tłoka:
No bo trzeba odkręcać i luzować magneto, przestawiać na stożku, skręcać, sprawdzać, potem od nowa, aż się w końcu ustawi... Do tego blokowanie silnika...
Niestety takie poświęcenie jak chce się samemu zrobić od podstaw nowy zapłon do motocykla który nigdy nie był przystosowany do takiego rozwiązania. No i na razie faza prototypowania więc zobaczymy co wyjdzie na koniec.
@leo napisał w Urządzenie do blokady tłoka:
To już lepszym rozwiązaniem jest np. płytka z czujnikiem zapłonu pod magnetem, mocowana dwoma czy trzema śrubkami do karteru. Ustawiając zapłon nie ruszasz magneta, tylko luzuje się płytkę z czujnikiem i ją delikatnie przekręca.
Nie miałem miejsca na coś takiego no i jest to bardzo rzadkie rozwiązanie. W sensie potrzebowałem dużego zakresu regulacji a nie tylko kilka-kilkanaście stopni bo układ zapłonowy też lutowałem sam.
20240816_220047(1).jpg
Czujnik jest spory i nie ma go gdzie ustawić.
@leo napisał w Urządzenie do blokady tłoka:
Na szczęście w elektronikach (przynajmniej tych z NRD) ustawia się zapłon bardzo rzadko, w zasadzie tylko po jakimś remoncie silnika trzeba to robić. Poza tym układ jest bezobsługowy (inaczej, niż przy "platynkach").
Zgadza się. Chyba że jest się mną i samemu kombinuje to zmienia się bardzo często :)