Dość rzetelny i przydatny dla posiadaczy automatu artykuł z Auto Technika Motoryzacyjna 12/1994.

Best posts made by pacior
-
Daewoo Tico Skrzynia automatyczna
-
RE: [moje Tico] Daewoo Tico PM
Przegląd zaliczony :)
Jak co roku diagnosta przyczepił się do azjatyckiego zderzaka , a konkretnie lampki cofania po niewłaściwej stronie, kazał dołożyć dodatkową lampkę.. ciekawe biorąc pod uwagę że auto przechodzi przegląd od 1993r :PTylne amorki po niecałych 2 latach wyszły na przeglądzie źle.. ktoś kiedyś pisał że trzeba dociążyć tył?
Silnik nieco pluje olejem, chyba puszcza uszczelniacz wału od strony rozrządu i skrzyni.
Poza tymi pierdołami wszystko wypadło bardzo dobrze więc wynik pozytywny :) -
Daewoo Musso 2.2 TD (Ssangyong Musso 2.3 TDCI)
Cześć! prezentuję Wam mój nowy nabytek, to Daewoo Musso z 101 konnym silnikiem diesla.
Jest to silnik na licencji Mercedesa, nie ma problemu z częściami. Skrzynia manualna.
Musso jest bardzo fajnie wyposażone, nowe w Polsce kosztowało od 85 tysięcy złotych.
Tak więc jest klima, poduszka powietrzna kierowcy, regulacja szybkości pracy wycieraczek i sporo innych drobiazgów.
Przed zakupem tego egzemplarza oglądałem 3 inne, ten był w najlepszej kondycji blacharskiej.
Niestety mechanicznie już tak dobrze nie było, po 4 miesiącach dobijam jednak do końca napraw :)
Do tej pory podwoiłem cenę zakupu, choć tylko raz skorzystałem z usług serwisu przy wspawaniu nowej plecionki wydechu.
Teraz wypunktuję co musiałem naprawić. Ceny w zaokrągleniu.- Regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych + klocki - 400zł
- Wymiana trybów biegu wstecznego w skrzyni biegów - 600zł
- Wymiana linek skrzyni biegów - 100zł
- Wymiana wybieraka skrzyni biegów (używany) - 150zł
- Wymiana paska klinowego wraz z wszystkimi rolkami, napinaczami i pompą wody - 600zł
- Wymiana sprzęgiełka piasty w przednim napędzie (używane) - 50zł
- Wymiana układu wydechowego - 700zł
- Wymiana amortyzatorów tył - 150zł
- Naprawa wiązki elektrycznej.
- Wymiana termostatu - 50zł
- Wymiana przedniego simeringu wału - 26zł
- Wymiana docisku sprzęgła - 156zł
- Wymiana płynów eksploatacyjnych - łącznie Musso potrzebuje 18L oleju (silnik, skrzynia, reduktor, wspomaganie, mosty)
I wiele, wiele innych drobiazgów.. najważniejsze że wszystko można dostać.
W późniejszym czasie postaram się napisać coś o naprawie skrzyni biegów, to najpoważniejsza naprawa a problem dość częsty.
-
RE: Zmiana polityki złożoności haseł
A ja pragnę podziękować administratorowi który dba o nasze bezpieczeństwo ☺️
💐💐💐 -
Uwaga na fałszywe emaile od allegro.
Dziś przydarzyło mi się coś takiego, dostałem na pocztę taki email:
Szybko kliknąłem w link i zostałem przekierowany na stronę udającą allegro
Już po samym adresie email oraz www widać że to lipa, z allegro korzystam dość często i nawet nie pomyślałem by to sprawdzić, niestety spróbowałem się zalogować..
Na szczęście szybciutko się zorientowałem i zmieniłem hasło, dobrze że było unikalne i nie muszę zmieniać go w innych serwisach.
Przestrzegam bo w najbliższym czasie mogę nie tylko ja dostać taką wiadomość. -
Tico w Korei z Instagrama.
Może nie każdy śledzi ten profil i używa instagrama ale można podpatrzeć co z Tico wyprawiają nasi koreańscy koledzy ;)
-
Własna płytka PCB by Pacior
Przy okazji robienia kolejnego układu pofociłem co nieco więc będzie mały manual.
Potrzebujemy:
- wydruk układu ścieżek wykonany drukarką laserową na papierze kredowym
- papier wodny o gradacji 600-800
- żelazko
- laminat miedzi
- opcjonalnie marker olejny do poprawienia ścieżek
-
Z dociętym wcześniej laminatem i papierem ściernym udaję się pod kran w celu przeszlifowania, w ostatnim etapie szlifuję z dodatkiem płynu do naczyń. Od tego momentu nie dotykam już płytki, wycieram ją i łapię jedynie za krawędzie.
-
Układam laminat na wydruku i zabezpieczam by uniknąć przesunięć w czasie prasowania.
-
Żelazko ustawiam w połowie między 2 a 3 kropką (zalecana temperatura 160 stopni).
Obracamy naszą płytkę tak aby prasować zadrukowaną część (czyli odwracamy ją względem poprzedniego zdjęcia).
Prasujemy równomiernie około 5-8 minut aby toner z kartki przykleił się do miedzi. Nie należy zbyt mocno dociskać żelazka.
Prasujemy przez ręcznik papierowy lub podobny materiał.
-
Jeżeli uznaliśmy że nasz wydruk idealnie przylega do powierzchni miedzi możemy zakończyć prasowanie.
Odstawiamy płytkę by ją przestudzić a następnie płytka ląduje w wodzie (można dodać nieco detergentu).
-
Płytkę moczymy około 30 minut i zrywamy papier
-
Staramy się dokładnie usunąć papier, zwracamy uwagę na miejsca wiercenia otworów i przestrzenie między ścieżkami.
-
Mamy teraz 3 warianty:
- Płytka wyszła idealnie i lecimy dalej
- Niewielkie uszkodzenia ścieżek - domalowujemy je markerem
- Katastrofa - używamy nitro, acetonu, itd w celu starcia tonera - zaczynamy od początku.
Przyczyną może być źle dobrana temperatura lub zbyt krótki czas prasowania.
W moim wypadku wystarczyło zamalować kilka ubytków tonera
-
Teraz chwila grozy. Przygotowaną płytkę trawimy w kwasie więc należy zachować szczególną ostrożność.
Środek trawiący o nazwie B327 przygotowujemy zgodnie z instrukcją, ja wykorzystałem 50 gram + 250ml ciepłej wody.
U mnie trawienie trwało 40 minut (zależy od temperatury). Co jakiś czas mieszamy, bujamy co przyspiesza trawienie.
Uwagi: Nie trawić w metalowych pojemnikach (bo je zeżre), nie wdychać oparów i używać rękawiczek.
-
Wytrawioną płytkę wyjmujemy (w rękawiczkach) i płuczemy wodą pod kranem w celu usunięcia resztek kwasu.
Przygotowujemy ręcznik papierowy, rozpuszczalnik nitro i kalafonię. Kalafonię rozpuszczamy w nitro.
Następnie ścieramy nitrem toner z naszej płytki.
-
W następnej kolejności zabezpieczam ścieżki nanosząc pędzelkiem rozpuszczoną wcześniej kalafonią,
po wyschnięciu wiercę otwory - w tym wypadku wiertło 0,7mm.
No i to tyle :) Później pochwalę się polutowaną i uruchomioną płytką.
-
RE: Wymiana lewej półosi- co przygotować?
Półośkę wystarczy wyszarpać, ja zawsze podważałem wewnętrzny przegub bo wymaga to nico siły, olej najlepiej spuścić bo trochę się wyleje (chyba że bardzo szybko włożysz nową to może poleci mniej niż 100ml i obejdzie się bez dolewania jeśli obecnie jest właściwy poziom..
korek spustowy jest chyba od dołu, ja odkręcałem jakąś starą klamką od drzwi.Niestety nie pamiętam czy wewnętrzny przegub jest jakoś zabezpieczony, najprawdopodobniej jest pierścień segera więc jakieś małe szczypce to tych pierścieni ułatwią demontaż (powinno być na schemacie jeśli on występuje).
Uszczelniacz wystarczy wydłubać choć jeśli obecnie nie cieknie to jest szansa że po włożeniu półosi będzie nadal szczelny, przynajmniej ja nigdy nie miałem problemów.
Korek wlewowy w skrzyni jest z boku, dostęp po wyjęciu akumulatora + odkręcenie podstawki ale i od dołu da radę.
Zawleczka na półosi nie powinna spaść.
Zaopatrz się w ściągacz do końcówek, przy zdjętej końcówce drążka kierowniczego dużo łatwiej jest wyciągnąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. -
Obudowa wzmacniacz z pokrywy zaworów
Taką sobie pamiątkę powoli szykuje ☺️ poszukuję korka, nowych oryginalnych śrub i uszczelki pokrywy 😁
W środku zasilacz z kompa, wzmacniacz na TDA 1553Q na własnej płytce, przedwzmacniacz i moduł BT-SD-USB sterowany pilotem.
-
RE: Prąd w garażu co i jak.
Jeżeli kabel ma wisieć w powietrzu to przydałaby się też jakaś linka stalowa do której będzie przymocowany, 2,5mm2 będzie odporniejszy mechaniczne, uwzględnij też warunki atmosferyczne..
Latest posts made by pacior
-
RE: [O] Stare zegary, budziki z czasów PRL
@drzonca piękne są 😍
Jeżeli można to jestem chętny na dwa.. Raketa i Mera 😁 -
RE: GTI na allegro vol.4
Taką fajną książkę serwisową dziś wypatrzyłem
https://www.olx.pl/oferta/chevrolet-sprint-metro-repair-manual-chilton-CID751-IDI9mG9.html -
RE: Tico chodzi non stop na ssaniu
Tragedii nie ma, może wystarczy obniżyć obroty na ssaniu.. tylko zastanawiam się czemu one obecnie są takie wysokie. Może poprzedni właściciel zmieniał gaźnik na inny i nie został odpowiednio wyregulowany 🤔🤔
-
RE: Tico chodzi non stop na ssaniu
@lepik89 tak, śrubka zaznaczona czarną strzałką. Dostęp do śrubki można uzyskać np w momencie wciśnięcia pedału gazu do podłogi (śruba podnosi się wraz z otwarciem przepustnicy), potrzebny długi krzyżakowy śrubokręt.
Jeżeli nie będzie żadnej zmiany to możesz wykręcić kolejne pół obrotu. Jak to nie przyniesie efektu w postaci zmniejszonych obrotów na ssaniu to problem może leżeć gdzieś indziej. Więcej nie wykrecaj bo jak się skończy gwint to możesz ją zgubić. -
RE: Tico chodzi non stop na ssaniu
@lepik89 pobrałem. Moim zdaniem obroty nieco za wysokie, można by nieco obniżyć śrubką regulacji obrotów na ssaniu o jakieś pół obrotu.
Najpierw jednak sprawdź czy linka gazu ma luz, nie może być napięta.
-
RE: Zdrowych Świąt i spokojnego Nowego Roku 2021...
Dziękuję za życzenia!. Tobie jak i pozostałym kolegom i koleżankom z naszego forum również życzę dużo zdrowia.
-
RE: Tico chodzi non stop na ssaniu
jakiś amator elektronik musiał być posiadaczem tego Tico :)
filmik możesz wrzucić np na Youtube -
RE: Daewoo Musso 2.2 TD (Ssangyong Musso 2.3 TDCI)
@BPX33 Jutro już wracam do Ignisa bo wskazówka poziomu paliwa w Musso już niziutko 🤣🤣🤣
-
RE: Daewoo Musso 2.2 TD (Ssangyong Musso 2.3 TDCI)
@Gooral moja wersja jest zbyt słaba na takie zabawy w terenie, musiałbym mieć przynajmniej 2.9TD. Oczywiście jednak na moje potrzeby wjedzie tam gdzie chcę 🙂
Ps. Od dwóch tygodni jeżdżę tylko Musso i nic a nic nie chce przesiadać się w Ignisa 🤪
https://youtu.be/ANMPLaf-tAg