@Kamilss Potwierdzam, najlepszy oryginał koreański GM.
Ja używałem też firmy Wahler (o wyższej temperaturze otwarcia, lepsze toto było w zimie) - było OK.
Global Moderators
Forum wide moderators
-
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
-
RE: Ceny paliw...
@BPX33 oby te LPG nie wystrzeliło mocniej, na początku może być pewna panika..
-
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
U mnie, w czasie jazdy, gdy włączy się wiatrak, to też nie pracuje długo. Minuta, dwie - i się wyłącza.
Tak, popieram Paciora - warto wyregulować zawory.
No i od razu sprawdź wyprzedzenie zapłonu. Opóźniony zapłon też przyczynia się do przegrzewania się silnika.A w Twoim przypadku przychodzi mi jeszcze na myśl zapchany układ chłodzenia. Może dlatego długo się chłodzi, bo jest słaby przepływ? Ale piszesz też, że płukałeś, czyli może jest dobrze...
Z pompą chyba raczej nic nie powinno się stać, żeby nie przetaczała płynu odpowiednio szybko... Teoretycznie mógłby się urwać wirnik z łopatkami, ale nie spotkałem się z takim przypadkiem. -
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
@Kamilss dziwne to 😛
A tak na poważnie to zrób regulacje luzów zaworowych jeśli jej nie robiłeś, nie zaszkodzi a może sporo pomóc. Moim zdaniem problem musi leżeć gdzieś w przegrzewaniu silnika. -
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
@Kamilss Tak dokładnie to nie pamiętam, ale drugi czujnik był wykorzystywany chyba do wyposażenia dodatkowego (klimatyzator albo automatyczna skrzynia biegów).
U mnie wentylator, jeśli już się włączy podczas jazdy, też pracuje po wyłączeniu silnika, ale jakieś 2-3 minuty maksymalnie.
Nie wiem, co może być zepsute u Ciebie. Na pierwszym miejscu postawiłbym na czujnik w obudowie termostatu, potem na zapchaną chłodnicę, następnie na przekaźnik wentylatora (np. sklejające się styki). Ale jeśli wszystkie te elementy wymieniłeś - zakładam, że na nowe...? -
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
@leo racja, czujniki w kolektorze pod gaźnikiem
-
RE: Daewoo Musso 2.2 TD (Ssangyong Musso 2.3TD)
@BPX33 A zarzekałeś się, że nigdy w życiu... Że konserwator zabytków łapę trzyma i takie tam...
-
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
@pacior napisał w Układ Chodzenia (Długa Praca Wentylatora):
Ps. Pamiętaj że wskaźnik temperatury jest podłączony do czujnika w gaźniku (są w nim nawet 2 czujniki)
W gaźniku? A nie w kolektorze dolotowym pod gaźnikiem?
Zresztą nieważne - zawsze możesz przełożyć styk elektryczny pod ten drugi czujnik i sprawdzić różnicę.
-
RE: Układ Chłodzenia (Długa Praca Wentylatora)
@Kamilss Dosyć dziwna sprawa, u mnie potrafił się włączyć zaraz po zakończonej jeździe a w starszej wersji PM chyba gasł wraz z wyłączeniem zapłonu. Grzeje się w czasie jazdy czy w korkach?
Jak zachowuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym?
Regulowałeś zawory? Przy braku luzów zaworowych mogą być problemy z temperaturą.Może coś było przerabiane w instalacji?
Ps. Pamiętaj że wskaźnik temperatury jest podłączony do czujnika w gaźniku (są w nim nawet 2 czujniki) -
RE: Daewoo Musso 2.2 TD (Ssangyong Musso 2.3TD)
@BPX33 najlepiej dzwonić po rzeczoznawcach, pisać e-maile, itd.. teraz chyba po zmianach przepisów o pojazdach zabytkowych mają z tego tytułu nieco mniej pracy.
Co rzeczoznawca to innna opinia, w moim przypadku kontaktowałem się z 3 gdzie 2 było za a jeden przeciw 😅
Musso było sporo ale Ssangyongów, ja mam w dowodzie Daewoo, poza tym z rzadko spotykanym silnikiem😎