@BPX33 Silnik od GTI. :-)

Best posts made by leo
-
RE: Daewoo Tico PM 1993
(Dorzuciłem wyżej zdjęcie tej zakamienionej rury układu chłodzącego.)
Dziś znalazłem chwilę czasu na kontynuację robót.
Udało mi się odkręcić śrubę koła pasowego - była fest przykręcona, na zablokowanym wale korbowym za pomocą biegów nie chciała puścić, "na rozrusznik" też nie chciała się poddać (a ja nie chciałem siłowo kontynuować odkręcania). No to zrobiłem sobie solidną blokadę wału korbowego: odpowiednio wymierzając, wywierciłem w sankach silnika otwór 8,5 mm:
Teraz wkładam dopasowany śrubokręt ślusarski, który wchodzi między zęby wieńca na kole zamachowym, i blokuję śrubokręt ściskiem stolarskim tak, żeby nie wypadł:
Na to nie ma siły, wał zablokowany na amen. :-)
Odgięty klucz oczkowy 17, na to rura - i śruba z trzaskiem puściła.
Od razu dorobiłem sobie klucz do późniejszego przykręcenia śruby z użyciem klucza dynamometrycznego - skróciłem nasadkę z wysokości 30 mm do poniżej 18 mm, obcinając ją po prostu kątówką z obu stron i szlifując:
Teraz pięknie mieści się i nasadka, i klucz dynamometryczny, z dokręceniem nie będzie kłopotu:
Na tym dzisiejszą robotę zakończyłem, bo przyszła żona z koleżanką i poszliśmy na kolację i piwo. ;-)
-
RE: Ceny paliw...
@esen napisał w Ceny paliw...:
nic tylko kupić jakiś stary samochód z dużym bakiem i traktować jak kontener na gorsze czasy.
Zły pomysł. Odkąd benzyna ma w sobie biokomponenty, a nowoczesne silniki są coraz bardziej czułe na jakość paliwa, nie ma sensu robienie zapasów, które postoją dłużej niż kilka miesięcy.
Miałem bak paliwa na 200 l od jakiejś ciężarówki, zamontowany przechylnie na pospawanym z rur stojaku. Zabierał miejsce w garażu, więc dałem znajomemu rolnikowi. :-)
-
RE: Naprawa aluminiwej pokrywy cylindra małego silnika.
@Gooral Zdaje się, że będzie to agregat do empetrójek. :-F
-
RE: POLUBIENIA
@Jaco napisał w POLUBIENIA:
Chodź ,,ktoś,, ma w podpisie że za dislajka da lajka 😂😂😂😂
No właśnie, ciekawe, kto nam tu wprowadził fejsbukową terminologię? Ten. kto chce dawać "lajki" za "dislajki" - a jest na piątym miejscu pod względem ilości tych "lajków"... :-)
Na innych forach różnie to się nazywa - czasem "pomógł", czasem "piwo", czasem "podoba mi się". A u nas "reputacja" :-D. I uważam, że należy tę funkcję traktować jako punkty do "respektu na dzielni", zaś odwrotnie - wyrażenie dezaprobaty dla postawy lub wypowiedzi piszącego. Takie jakby "skarcenie".
Napiszę jeszcze, że aż wstrząsa mną, gdy słyszę określenia "lubię to" dla tych fejsbukowych łapek. Takie nieudolne spolszczenie z angielskiego, a przecież nie o to wcale chodzi (moim zdaniem). -
RE: [moje Tico] Daewoo Tico PM
@likaon napisał w [moje Tico] Daewoo Tico PM:
@pacior hehe, pewnie nowy właściciel niedługo pochwali się nabytkiem, albo małą kolekcją :p
Zapewne tak... :-P
-
RE: Dzienna porcja ciekawostek...
No to ja też coś - może wiecie, ale ciekawe: jazda Fordem T odbywała się w oryginalny sposób. Samochód ten miał trzy pedały, w tym środkowy nieco wysunięty w stronę kierowcy. Lewy odpowiadał za jazdę do przodu, środkowy za jazdę do tyłu, zaś prawy uruchamiał hamulec zasadniczy. Przed uruchomieniem należało zaciągnąć hamulec pomocniczy, co powodowało wciśnięcie lewego pedału do połowy z jednoczesnym wysprzęgleniem. Wciskając pedał do oporu, kierowca załączał pierwszy bieg a puszczając go zupełnie, drugi bieg. Szybkość regulowało się manetką przy kole kierownicy. Podczas jazdy do przodu, wciśnięcie środkowego pedału (jazda do tyłu) powodowało hamowanie pojazdu i dopiero po zatrzymaniu samochód kontynuował jazdę do tyłu. W drugą stronę sytuacja wyglądała analogicznie.
System ten sprawdzał się znakomicie, gdy auto się zakopało lub ugrzęzło. Wciskając na przemian pedały lewy i środkowy można było rozbujać auto i łatwo „wyjechać z opresji”.
Na Youtubie jest parę ciekawych filmików dotyczących sposobu prowadzenia tego pierwszego auta produkowanego masowo.
Ze względu na tę oryginalną obsługę, w przedwojennej Polsce do prowadzenia Forda T uprawniała osobna kategoria prawa jazdy. -
RE: Wymiana wkładu zaworu pod umywalką
@esen Masz rację. Nie czujesz się w tym pewnie + nie Twoja ściana = mogą być poważne konsekwencje = lepiej poprosić o pomoc. :-)
-
RE: Daewoo Tico PM 1993
Do wykonania nowej tulejki mocującej linkę hamulcową w tarczy kotwicznej użyłem trzech elementów, które pomogły zachować podobne wymiary i odległości, jak fabryczna tulejka: hydrauliczny, mosiężny nypel 3/8 cala i pasująca do niego mufa oraz zużyta podkładka pod korek spustowy miski olejowej Dustera - taka metalowa podkładka z wprasowanym wewnętrznym gumowym uszczelnieniem (silnik benzynowy Renault K4M, 1600 cm3, 16V :-) ):
Narzędzia, których używałem:
W nyplu zrobiłem podcięcie na zabezpieczenie linki, a mufę obciąłem celem uzyskania nakrętki o grubości chyba 6 mm:
Wszystko po złożeniu będzie wyglądało tak, jak na zdjęciu; fioletowa linia oznacza miejsce, gdzie będzie otwór na tulejkę w tarczy kotwicznej; podkładka pójdzie od zewnątrz tarczy (bo sam sześciokąt nypla jest mały i może "przejść" przez otwór w tarczy po mocnym skręceniu):
Tulejka-samoróbka po złożeniu w tarczy:
Mosiądz nie będzie rdzewiał - to duża zaleta. Linka wchodzi luźno, użyłem tez smaru wodoodpornego ŁT4S. Niestety, po złożeniu gumowa osłona linki nie zakrywa całości gwintu nowej tulejki - trzeba coś dodatkowego założyć celem ochrony przed wodą i brudem (najlepiej dopasować kawałek gumowego wężyka, ja na razie użyłem plastikowej rurki termokurczliwej, którą zgrzałem na koniec).
Jeszcze taka ciekawostka: tak wygląda guma tulei wahacza tylnego za 60 zł - zamiennika (produkcji podobno koreańskiej, ale nie oryginał) po ok. 1,5 roku eksploatacji i ok. 23 kkm przebiegu:
Latest posts made by leo
-
RE: Ciekawe aukcje, ogłoszenia związane z Tico
Ciekawa sprawa. Facet z Chorwacji. Filmiki sprzed ośmiu lat. Że też dopiero teraz wypłynęły... :-) Jak je wykopałeś?
Był kilka lat temu facet w Krasnymstawie, który sprzedawał elektryczne niebieskie tico z solarami na dachu. Ciekawe, jakie były losy tego projektu.
-
RE: [O] Stare zegary, budziki z czasów PRL
@Gooral Dobry mikrofon + głośny zegar. :-)
-
RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33
@BPX33 To pomyśl o Antarktydzie. Mrozy -50, wiatry 130, noc przez dwa miesiące... :-) Wtedy pogadamy.
-
RE: [O] Stare zegary, budziki z czasów PRL
@drzonca Hehe... rozumiem, wszystko jasne. :-)
-
RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33
@BPX33 napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
P.S. Mogło by tak zostać na zawsze! :)
Pomyśl o przeprowadzce do Norwegii, może Finlandii... :-)
-
RE: Akumulator Bosch ma 8 lat
@tom83ek napisał w Akumulator Bosch ma 8 lat:
Bosch przy -15 dał radę bez problemów zapalić Clio :) Może jeszcze posłuży trochę. (Dobrze że go solidnie naładowałem)
Tak jest - pełny akumulator w takie dni, jak teraz, to podstawa.
-
RE: [O] Stare zegary, budziki z czasów PRL
@drzonca Podaruj wszystkie Paciorowi, on się ucieszy. :-)
Pozbywasz się kolekcji? :-)