Navigation

    zlosniki.pl
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Search
    1. Home
    2. Gooral
    • Profile
    • Following
    • Followers
    • Topics
    • Posts
    • Best
    • Groups

    Gooral

    @Gooral

    18
    Reputation
    688
    Posts
    2580
    Profile views
    0
    Followers
    0
    Following
    Joined Last Online
    Location UK Age 29

    Gooral Follow

    Best posts made by Gooral

    • Poniosło mnie...

      Od dawna wiedziałem, że moje pół skóry i plastiki nie znają koloru z fabryki. Od dawna też nosiłem się z zamiarem ich wyczyszczenia. W końcu zamówiłem odpowiednią chemię z PL i po 6godz. chyba jakieś efekty są...
      Fotel kierowcy jak wiadomo powszechnie zajechany jest najbardziej i trzeba będzie z nim coś zrobić, podobnie jak wyprać materiałowe wstawki w fotelach, ale o tym będę myślał potem. Póki co mam w końcu moje wymarzone czyste beżowe wnętrze 😀

      received_593230041204926.jpeg received_629352387468376.jpeg received_339747373573978.jpeg received_882808885439659.jpeg received_1614274308703433.jpeg received_1346594352172943.jpeg received_349453739292282.jpegreceived_2869983629696403.jpeg

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Użytkowanie auta w UK

      @leo
      Dokładnie tak jak piszesz. Ubezpieczenie jest na kierowcę nie na auto. Jeśli chcesz pożyczyć komuś auto to:

      1. Ten ktoś musi byc dopisany do Twojego ubezpieczenia
        lub
      2. Musi posiadać swoje auto/ubezpieczenie, które pozwala mu prowadzić inne auta. Zazwyczaj taka opcja jest tylko w ubezpieczeniu "fully comprehensive" (odpowiednik polskiego OC+AC). Są jednak firmy, które oferują taką opcje w ubezpieczeniu "third party and theft weaver" (odpowiednik polskiego OC rozszerzone o ochronę przed kradzieżą). Większość aut/kierowców ma jednak tutaj ma to ubezpieczenie, które jest odpowiednikiem polskiego OC+AC, ponieważ praktycznie nie ma różnicy w cenie a często bywa i tak, że to ubezpieczenie jest tańsze od odpowiednika polskiego OC.
        Stawka za ubezpieczenie jest zależna jak w PL od wieku kierowcy, zniżek (tutaj potwierdzenie zniżek dostaje się po zakończonym ubezpieczeniu jako papierowy list, i jeśli chcesz przy kolejnym roku ubezpieczenia mieć zniżkę, to musisz ubezpieczycielowi przedstawić list).
        Dodatkowo każdy model ma swoją kategorię ubezpieczeniową, od ktorej zależna jest także stawka ubezpieczenia, i tak np. Audi, VW, BMW mają jedną z wyższych grup a np. Vauxhall (opel) albp Ford mają jedną z niższych grup.

      Dodatkowo jeśli chcesz jeździć czyimś autem bo pozwala Ci na to Twoje ubezpieczenie to warunek jest taki, że i tak właściciel auta musi posiadać ważne ubezpieczenie. Bez tego nie możesz poruszać się autem na swoim ubezpieczeniu.

      Dodatkowo każde auto musi mieć jeszcze opłacony przez właściciela Road Tax (podatek drogowy), bez tego nie może być nawet zaparkowane na parkingu, który jest pasem/częścią drogi. Można zgłosić auto jako tzw. SORN oznacza to, że auta nie używasz i neie musisz płacić podatku drogowego ani ubezpieczać auta, ale warunek jest taki, że musi ono być zaparkowane poza drogą np. prywatny parking na podjeździe pod domem albo przed blokiem jeśli parking nie jest częścią drogi.
      Każde auto ma inną stawkę za podatek drogowy zależną od rocznika, rodzaju paliwa, emisji spalin, pojemności etc., np. mój kumpel za mercedesa C klase z dieslem 2.2 z 98 rocznika płaci mniej niż ja za moje mondeo 1.8 beznzyne 07 rocznik, więc gdzie tu sens i logika nie wiem.
      Jedyne auta, które nie płacą road taxu i np. congestion charge (opłata za wjazd do ścisłego centrum Londynu) to elektryki i hybrydy. Dlatego tutaj większość taxówek (uber i prywatne, nie mówię o klasycznych angielskich taxi, którymi przejazd kosztuje dwa razy tyle co uberem czy prywatnym taxi) to toyoty prius albo hondy insight.

      Ogólnie jak widać tutaj posiadanie auta to zupełnie inna bajka niż w PL, i o wiele większy koszt. Rekompensuje to za to cena za paliwo - 1.18-1.20£ za litr.
      Niewarto unikać przestrzegania przepisów bo na każdym kroku praktycznie jest kamera (czy to sprawdzająca czy auto jest ubezpieczone, czy ma zaplacony road tax itd.), dodatkowo niektóre auta policyjne mają kamerę podłączoną do kompa i systemu i jeżdżą powoli po osiedlach i skanują rejestracje zaparkowanych aut, i widzą na bieżąco czy auto jest ubezpieczone, czy ma road tax etc., nawet czy właściciel nie ma np. jakiegoś niezapłconego mandatu. Jak coś jest nie tak, to od razu blokada na koło i nie zdejmą jej dopóki nie przedstawisz potwierdzenia zapłaty.
      Bardzo dużo jest także kamer skierowanych na bus pasy, za to nagminnie przesyłają ludziom mandaty, nawet jak jedziesz jedną stroną auta po bus pasie.
      Dużo jest też, skrzyżowań gdzie na środku jest żółty zakreskowany prostokąt. Wszystko po to żeby nie blokować skrzyżowania jak się światło zmieni na czerwone a z innego kierunku jazdy będą mieli zielone. Na takiech skrzyżowaniach również czesto są kamery, czasem jak stoisz nawet na żółtym polu jednym kołem to masz mandat.
      Mandaty z kolei jak zapłacisz w przeciągu 14stu dni to płacisz połowę mandatu, po 14stym dniu już musisz zapłacić całość.
      Punktów karnych możesz mieć 12, przy czym punkty kasują się dopiero po 3 latach.

      Miało być kilka zdań, a wyszło jak zwykle, tak czy inaczej to chyba tyle 😁

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Na drodze.

      Nie wiem czy ktoś ogląda polskie drogi na yt, ale polecam poniższy odcinek od 5:25 😂😂😂
      Polskie Drogi
      Btw od 2:50 też się dobra akcja zaczyna.

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      Gooral
      Gooral
    • RE: Klucze udarowe elektryczne i pneumatyczne

      Mam ten klucz na aku z Lidla. Fakt, że kupiłem go w UK, ale pewnie w PL jest to samo. Nie polecam go, jest za słaby, u mnie nie daje rady nawet z felgami.
      Kupiłem go bo mechanicy tu używają tylko elektrycznych narzędzi. Niestety ten nie jest równy z markowymi drogimi narzędziami, które mają dobry moment.

      posted in HOBBY
      Gooral
      Gooral
    • Polskie Porsche

      Nie wiem czy śledzicie projekt odbudowy Porsche 911 Patryka Mikiciuka. Jeśli nie to polecam, zwłaszcza najnowszy odcinek, w którym pokazana jest metoda użycia ołowiu zamiast szpachli.
      Klik

      posted in HYDEPARK
      Gooral
      Gooral
    • RE: Nowy samochód a'la Fabia

      @esen powiedział w Nowy samochód a'la Fabia:

      Zastanawiam się nad nowym samochodem. W tej chwili mam Fabię, myślę o nowej Fabii Combi albo Rapid Spaceback.

      Ktoś podpowie jakieś marki do porównania? Na razie mam taką listę:

      • Citroen Elise - lipa ogólnie
      • Fiat Tipo - wszystko super, cena też ale jakoś tak nie mam przekonania (poza tym w mojej okolicy niewiele jest salonów i warsztatów, wszystko tu głównie VAG)
      • Seat Ibiza/Leon - trochę za drogie, pamiętam też, że w Leonie mnie bolało kolano od dotykania o konsolę środkową po dłużej jeździe
      • VW - za drogie
      • Mazda - za droga, po drugie jakoś mnie nie przekonuje

      Ktoś coś?

      Mam trochę styczności z nowymi samochodami (pracuję teraz w wypożyczalni aut więc sobie jeżdżę tym i owym :D ) i powiem tak:
      Citroen Elise - lipa ogólnie - nie mamy tego, ale mamy C3 i C4 Cactusy - jak dla mnie obrzydliwej (rzecz gustu) wykonanie ogólnie kiepskie
      Fiat Tipo - wszystko super, cena też ale jakoś tak nie mam przekonania **Jak dla mnie bubel, strasznie tandetny w środku i z chamskiego plastiku, nawe wersja z kamerą cofania ma taki wyświetlacz jak z pierwszej Nokii kolorowej :/ **
      Seat Ibiza/Leon - trochę za drogie, pamiętam też, że w Leonie mnie bolało kolano od dotykania o konsolę środkową po dłużej jeździe **Tutaj nie mam nic do zarzucenia, ale tak jak piszesz wyższa cena ;/ **

      Ja od 2 miesięcy jeżdżę Kią Cee'd i jestem z niej mega zadowolony, w Londyńskich korkach na 55l. ropy robię po 600-630 mil (spalanie na kompie jakie mi pokazuje po mieście to 48,5 MPG ok. 5,8 l/100 km. po trasie najwięcej ile osiągnąłem to ok 58,6 - ok. 4,8 l/100 km.).
      Wykonanie jest bardzo przyzwoite i design jest dla mnie mega. Moja ma jeszcze światła LED z tyłu i wieczorem wygląda bosko jak dla mnie :D
      Z mankamentów to czasem mocniej zatrzęsie nią jak silnik gaśnie przy systemie start/stop ale to zawsze można wyłączyć.
      Nawigacja w budowana też bardzo dobrze sobie radzi, trzeba jej tylko udostępnić neta z telefonu bo tak to jest lipa.
      No i fajna rzecz w mojej wersji to system automatycznego parkowania - jak pierwszy raz włączyłem to jadą z moją dziewczyną i parkowało auto sam na minimetry to moja Aga siedziała i się na mnie darła, że jestem nienormalny, że na bank przypierdzieli w któreś auto albo felgą o krawężnik :D

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Naprawa aluminiwej pokrywy cylindra małego silnika.

      @pacior w polskim Porsche używali czegoś do klejenia obudowy skrzyni biegów - ona też była aluminiowa, może warto cofnąć się parę odcinków i spróbować tego ;)

      Edit: @pacior z ciekawości przeleciałem na szybko odcinki - 39 odcinek 14:27 ;)
      https://www.youtube.com/watch?v=9NNR5IRqopw

      posted in MAJSTERKLEPKA - kącik majsterkowicza
      Gooral
      Gooral
    • RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33

      @BPX33 ale by nie gniło dalej pod tym "włóknem szkalnym". Ratowanie rdzy niestety kosztuje 😉

      posted in Nasze swifty
      Gooral
      Gooral
    • RE: Potwierdzenie e-maila

      @BPX33 napisał w Potwierdzenie e-maila:

      Bo jestem wyjątkowy upierdliwy i zawsze mam takie problemy, których inni nie mają! :P

      Nazywajmy rzeczy po imieniu. Patrząc na całą dyskusję z Tobą w tym wątku oraz w tym odnośnie haseł mam wrażenie, że zapominasz, że @esen nie bierze za obsługę tego forum kasy i nie jest to jego praca ani obowiązek a jedynie przysługa dla nas wszystkich i oczekujesz rozwiązania satysfakcjonującego tylko i wyłącznie Ciebie w 5 min...🙄

      posted in INFORMACJE OGÓLNE / WAŻNE WIADOMOŚCI / OGŁOSZENIA
      Gooral
      Gooral
    • RE: Potwierdzenie e-maila

      @BPX33 po pierwsze nie pierd..., po drugie tak jak napisałem, nikt tutaj nie siedzi za kasę, a Esen zajmuje się forum charatywnie więc nie oczekuj rozwiązania 'na już'. Co więcej forum nie jest napisane przez niego tylko jest to zewnętrzny silnik, więc też Jego możliwości są ograniczone...Rzeczy typu okienko czy jedno kliknięcie więcej serio nie są końcem świata ani błędem, gdzie forum nie działa, albo użytkowanie go graniczy z cudem.

      posted in INFORMACJE OGÓLNE / WAŻNE WIADOMOŚCI / OGŁOSZENIA
      Gooral
      Gooral

    Latest posts made by Gooral

    • RE: pogaduchy o naprawach blacharskich

      @Sharky napisał w pogaduchy o naprawach blacharskich:

      @Piotrek9214

      No to super!
      Ciekawi mnie, dlaczego ktoś pozbył się naprawdę fajnego samochodu, gdy do wymiany były tylko drzwi?

      Te drzwi to mogły nawet nie być do wymiany, mogli je na złomie uszkodzić. Tutaj samochody nie mają dużej wartości. Dla przykładu, kupiłem 11 letnego Forda Mondeo za 450£. Fakt, że okazał się być padaką i silnik padł po 8 mieisącach, stan wizualny nie był najlepszy, ale czego oczekiwać w tej kwocie.
      Dużo ludzi oddaje je u dealerów biorąc nowe i mają w zamian za to jakiś rabat. Jeśli jest to starsze auto dealer je złomuje, bo nie opłaca mu się bawić w ew. pretensje nowego nabywcy, że nie działa to czy tamto.

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      @leo napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      @Gooral Przepraszam - nie wiem, ale coś mi się ubzdurało, że piszesz o śrubie spustu oleju w skrzyni biegów... Dopiero teraz zaskoczyłem, że chodzi o silnik. :-)

      Jeśli by to była skrzynia biegów to nawet bym się tym nie przejął 😂

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      @leo napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      @Gooral Po lekturze Twoich postów to samo chciałem napisać - żebyś dał sobie spokój z próbami i jechał na spawanie. Bo niedługo nie będzie do czego spawać...
      Czy oglądałeś ten zniszczony korek - były na gwincie jakieś ślady kleju czy szczeliwa? Bo jeśli tak, to ta spawarka mogła podgrzać i pomóc w odklejeniu się gwintu.

      Na korku brak śladów kleju, był po prostu porządnie doje...kręcony

      A tak w ogóle to nie wiem, czemu jednak uparłeś się ten olej zmieniać. Piszesz, że przejechał 17 kkm, dojdzie jeszcze 2-3 kkm... Przecież 20 kkm na olej przekładniowy to bardzo mało.

      Mało? Zmieniam olej co 15 max 20 tys. km. Jakoś nie wierzę w te cudne technologie wymian co 30 tys. Biorąc pod uwagę jeszcze to, że jadę do PL wolę jednak mieć wszystko zmienione.

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33

      @BPX33 napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:

      Taaa! I władować się na minę... XD
      1.3 z GTi niezajeżdżone w KJS'ach nie istnieją, a jak istnieją to ktoś krzyknie ze 3-4k PLNów.
      Z kolei zwykłe 1.3 interesowało by mnie tylko i wyłącznie to z Mk V (86 KM), bo przesiadka na 68 KM to śmiech na sali.

      Skoro i tak robisz ewentualny remont, to ja chyba wolałbym zrobić remont GTi.
      68 KM nie było złe i wbrew pozorom była spora różnica pomiędzy 1.0 jak pamiętam jak stawałem na kresce na zlocie

      Jeśli okaże się, że w moim silniku będzie remont całkowity to biorę się za delikatną poprawę osiągów. Wymienię wydech, kolektor, może dolot, ale to takie gdybanie teraz.

      Hmm...nie wiem czy to wiele da 🤔

      Jak już naprawdę nie będzie mi się chciało tego ciągnąć tu kupię SSS'a Mk VII! :P

      Na Twoim miejscu zrobiłbym tak chyba już teraz zamiast zabawy w remont 🤷‍♂️

      posted in Nasze swifty
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      Korek odkręcony. Klucze do obrobionych śrub nie dały rady, podobnie jak francuz. Dopiero przyspawanie porządnej nakrętki nr 22 i podejście dużym kluczem pomogło.

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33

      @BPX33 napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:

      No i nie mam auta na 1,5 miesiąca... :(

      Panie, co ten fachowiec silnik z Japonii ściąga?
      Tak btw., historia z tym motorem to może dobry moment, żeby zrobić swapa na 1.3 albo na 1.3 GTi? :D

      posted in Nasze swifty
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      @ryszard napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      @Gooral
      Nie znam dobrze angielskiego ale o przypadłości korków chyba piszą w opisie korka na linku do strony. który podałeś
      cytat
      "The sump plug is removed from the sump pan to drain engine oil during a service. Often the sump plug will have a stripped hex on the head of the bolt, or stripped threads, both usually due to over tightening of the sump plug during a service."

      Tak, mniej więcej o to chodzi, tylko, że Ameryki nie odkryli pisząc, że łeb może być zjechany przez zbyt mocne zaciskanie 🤷‍♂️

      Co do dziurek w korku, tak są po to żeby olej się sączył gdy korek nie jest do końca wykręcony.

      @Jaco Też już o tym myślałem, czy na tym korku nie ma lewego gwintu i próbowałem i w jedną i w drugą stronę. Jednak patrząc na filmiki na necie wszędzie odkręcają normalnie.

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      @ryszard napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      Nie wiem jaki dokładnie korek jest u Goorala w aucie . W Tico korek miski olejowej ma kołnierz pod którym jest uszczelka miedziana, tak, że tu nie potrzeba dawać na gwint korka żadnych klei czy uszczelniaczy i nie ma najmniejszego problemu z jego odkręceniem jeżeli tylko ktoś przykręci go z umiarem.

      Korek u mnie jest dokładnie taki sam jak w Tico.
      Klik

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      @ryszard napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      @Gooral napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      @leo napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      Domowym sposobem, powiadasz... Chyba tylko solidny klucz francuski (taki do rur), który przy naciskaniu w celu odkręcenia sam zaciska swoją szczękę na śrubie. Bo zwykła żabka będzie się pewnie gięła.
      Obrobienie łba na 12 jest dobrym pomysłem, tylko trzeba to zrobić dokładnie. A dlaczego nie chce się dać odkręcić po nałożeniu tej nasadki 12?

      Francuzem nie idzie, silnik aż na poduszkach się podnosił a śruba nic. Nabijałem nawet delikatnie stukając młotkiem nasadke na tą śrubę, ale na nic to gdyż śruba znów zaraz się obrabia. Jest strasznie miękka. Zacząłem nawet się zastanawiać czy rumuni jak mi ostatnio robili serwis nie wkleili tej śruby klejem do gwintów czy cholera wie czym 🤷‍♂️

      Jeżeli wkleili korek na klej w co bardzo a bardzo wątpię bo np, do wklejenia korka musieli by oczyścić gwinty z oleju to grzanie śruby powinno pomóc.
      Miałem wklejony fabrycznie korek z gniazdem imbusowym na klucz chyba 10 mm (nie pamiętam) w zbiornik sprężarki i nie mogłem w żaden sposób go odkręcić aż w końcu po stosowaniu na klucz przedłużek omieliłem gniazdo w korku. Zawiozłem sprężarkę do warsztatu aby dospawali do korka śrubę. Po dospawaniu śruby korek odkręcił się bez najmniejszego problemu bo był jeszcze gorący po spawaniu. Potem mi zdradzono, że był wkręcony na klej i wystarczyło gdybym przed odkręceniem podgrzał korek.

      Czyli idąc tym tropem raczej wklejony nie jest, bo jak się za to zabrałem silnik był bardzo ciepły, a od samego początku śruba stawiała opór.

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral
    • RE: Obrobiona śruba korka spustowego oleju

      @ryszard napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:

      Zastanawiam się dlaczego masz tak silnie wkręcony korek. Może jakiś mechanik chcąc zaoszczędzić czas użył do przykręcenia klucza udarowego.
      Pamiętam jak kiedyś w warsztacie oponiarskim przykręcono mi koło za pomocą takiego klucza. Potem nie mogłem odkręcić nakrętek mocowania koła za pomocą nasadowego klucza. Dopiero po założeniu na ramię klucza przedłużki z rury pomogło ale ramię klucza też lekko się wygięło i musiałem potem wyprostować. Ponadto wkręcone stożkowe nakrętki na "chama" rozwalcowały gniazda na nakrętki w feldze.

      Jest to prawdopodobne, używał grzechotki elektrycznej z dużym momentem. Odkręcał tym nawet łączniki stabilizatora bez najmniejszego probelmu...

      posted in MOTOMANIA... i nie tylko
      Gooral
      Gooral