zlosniki.pl
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    • Szukaj
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    1. Strona startowa
    2. Gooral
    • Profil
    • Obserwowani 0
    • Obserwujący 0
    • Tematy 19
    • Posty 792
    • Najlepsze 96
    • Kontrowersyjne 1
    • Grupy 0

    Gooral

    @Gooral

    277
    Reputacja
    2.6k
    Wyświetlenia
    792
    Posty
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    Dołączono Ostatnio online
    Lokalizacja Łódź Wiek 33

    Gooral Przestań obserwować Obserwuj

    Najlepsze posty napisane przez Gooral

    • Opel Signum 1,9 CDTI

      Wzorem innych kolegów również postanowiłem założyć wątek mojego auta, w sumie poniekąd też żeby zapisywać serwisy etc. ;)
      A więc od początku
      Pacjent: Opel Signum OPC Line
      Rocznik: 2008
      Silnik: 1,9 CDTI seryjnie 150KM po CHIPie na 180 KM i ok 380nm

      Samochód fajnie wyposażony min. zewnętrzny pakiet OPC, bi-xenony skrętne, czujniki deszczu, zmierzchu, navi, skóra, elektryczne fotele przód z pamięcią, podgrzewane fotele przód i tył i mnóstwo innych pierdół. Auto dokładnie z tym samym silnikiem co poprzednik czyli Saab, tyle, że z uwagi na rok produkcji tutaj jest już nieszczęsny DPF Auto w moich rękach od października 2022, na wstępie zostały usunięte typowe bolączki tego silnika czyli zostały usunięte i zaślepiony klapy wirowe w kolektorze dolotowym (są plastikowe i lubią pękać i zostać przemielone przez tłoki) oraz usunięty DPF. Całość wyprogramowana ze sterownika komputera. Poprzedni właściciel zarzekał się, że były wymieniane świece żarowe co w sumie było prawdą tylko ktoś je dokręcał pod złym kątem przez co je naruszył, a do tego tak 'dorypał', że i tak nie grzały 🙃 także doszły do tego 4 świece żarowe, oczywiście podstawowy serwis po zakupowy czyli kompletny rozrząd, pasek osprzętu z napinaczem i serwis filtrowo olejowy. Dodatkowo były problemy z DPFem - poprzedni właściciel musiał gasić silnik podczas jego dopalania, przez co filtr był totalnie zawalony. Przez pierwsze 2 miesiące auto potrafiło dopalać DPFa co tydzień, max. dwa. Obecnie gdy tego pilnuję i jeżdżę w miarę dynamicznie ma to miejsce raz na miesiąc - półtora.
      Poniżej pare fotek po zakupie.
      184af192-47dc-4ba2-99f8-a177de2eb9d1-image.png

      bcc483cd-cc5c-4330-a075-f469e26714ef-image.png

      a919b060-5192-43c9-8d24-8b7e81f60020-image.png

      5448d635-6f9b-44b9-b96d-7a35714f73d4-image.png

      Przez zimę felgi zostały polakierowane proszkowo a ostatnio zostały polakierowane zaciski hamulcowe.

      6fab7dc9-0ef4-4e29-a5cb-127c57c2da09-image.png

      44037aba-dcfd-44fa-b4f3-4beb7f0d2dd2-image.png

      a8e6998e-fe75-4fcf-a0e8-4cac22f0c305-image.png

      5923de67-d832-4ab0-a6b2-acedf4680cce-image.png

      cfe45f6a-a4f0-4dde-8802-f9374f174ff0-image.png

      Obecnie auto wygląda tak 😁
      1e91738f-34e0-400b-807d-6632e2e986c9-image.png

      e7b62ea3-b083-41b6-a55a-00152b9990c9-image.png

      eeb7900d-a2f6-4a9e-b932-2092d4c2341a-image.png

      W kolejce nadal czekają do lakierowania zderzaki, korekta lakieru oraz trzeba zerknąć w zawieszenie z tyłu (to pewnie skończy się podobnie jak w Saabie czyli na wymianie wszystkich wahaczy oraz tulei gumowych 🤑🤑🤑) No i nadal po głowie chodzi mi zwiększenie mocy, ale tutaj obecnie trochę blokuje mnie DPF - boję się trochę, że z racji wieku, moc w granicach 240 KM szybko go 'zabije'.

      napisane w Kącik Opla
      GooralG
      Gooral
    • RE: Wiązka haka 13 PIN - oryginał GM - dziwny problem

      Problem rozwiązany, winne okazało się samo gniazdo i to co wykluczałem - brak styku pomiędzy wtyczką a gniazdem. Gniazdo było uszkodzone (prawdopodobnie ktoś kiedyś cofał z rozłożonym gniazdem i nim o coś zahaczył) i jego wnętrze (mam na myśli plastik z pinami) było cofnięte, więc podłączane wtyczki od przyczep i przejściówek zwyczajnie nie stykały. Niby banał i głupota a zajęło sporo czasu.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Opel Signum 1,9 CDTI

      Wczoraj wróciłem z nadmorskich wakacyjnych wojaży. Wyszło niewiele ponad 1 tys. km i takie spalanie przywiozłem. Jakieś 65% - 70% to autostrady i Ski i prędkości autostradowe. Po średniej tego nie widać gdyż skutecznie ubiło ją snucie się po nadmorskiej miejscowości i ponad 2h stania na odpalonym silniku na Kaszubach jak w aucie usnął bratanek Agi i chodziła klima aby młody się nie ugotował.
      Tak czy inaczej ze spalania jestem zadowolony. W sumie możnaby cały ten dystans opękać na 1 baku, ale w zwyczaju mam tankowanie gdy wskazówka jest przed 1/4 baku.

      received_289808986983635.jpeg

      Moje przemyślenia po tym wyjeździe:

      1. Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na autostradach i Skach to tylko teoria.
      2. Opel wymaga albo nowych nawiercanych i/lub nacinanych tarcz albo to co chodzi mi po głowie od początku, czyli wrzucenia większych hebli na przód np. od wersji 2,8 V6. Obecne tarcze są jeszcze grube, klocki też, ale to jakieś tanie śmietniki, które przy 3cim czy 4tym hamowaniu na autostradzie zaczynają niemłosiernie wyć I efektywność hamowania spada. Ewidentnie nie odprowadzają poprawnie ciepła a ja nie lubię jechać z myślą z tyłu głowy, że mam 'gumowe' hamulce.

      Teraz jeszcze wyjazd na weekend do Płocka i we wrześniu znów nad morze na weekend (znów pyknie ok. 900 km.) i wakacje można uznać za zakończone.

      Przed wyjazdem przy przebiegu 250 500 km. zmieniłem olej na Pentrite 5w40 i zalałem Ceratec Liqui Moly. Obydwa specyfiki spowodowały, że silnik pracuje kulturalniej na wolnych obrotach a zwłaszcza gdy jest zimny (nie klepie tak chamsko, dźwięk jest jakby 'aksamitniejszy'). Zobaczymy jeszcze jak to będzie działać zimą. Różnicy w spalaniu nie odnotowałem.

      napisane w Kącik Opla
      GooralG
      Gooral
    • RE: Jak to się nazywa

      @drzonca dokładnie o coś takiego mi chodziło i tak zrobiłem. Pozostałość po łamanym plastiku/trzpieniu od tego 'dzinksa' rozwierciłem, w jego miejsce dałem śrubę M6 gwintem na zewnątrz. Na śrubę dałem 2 podkładki (większą i mniejszą, bo większa przechodziła przez nakrętkę) i nakrętkę zwykłą - nie miałem motylkowej, poszukam takiej i podmienię potem. Generalnie uzyskałem pożądany efekt, woda a tym samym ciśnienie nie ucieka bokiem, ciśnienie wody w przyczepie poprawiło się diametralnie. Po wyjęciu pompki dokręcam nakrętkę do końca aby nic nie zgubić podczas jazdy, a nawet jeśli zgubię to podkładka i nakrętka w przyczepie zawsze się znajdzie.

      292622109_625797101870212_1168792898005440604_n.jpg

      napisane w MAJSTERKLEPKA - kącik majsterkowicza
      GooralG
      Gooral
    • Poniosło mnie...

      Od dawna wiedziałem, że moje pół skóry i plastiki nie znają koloru z fabryki. Od dawna też nosiłem się z zamiarem ich wyczyszczenia. W końcu zamówiłem odpowiednią chemię z PL i po 6godz. chyba jakieś efekty są...
      Fotel kierowcy jak wiadomo powszechnie zajechany jest najbardziej i trzeba będzie z nim coś zrobić, podobnie jak wyprać materiałowe wstawki w fotelach, ale o tym będę myślał potem. Póki co mam w końcu moje wymarzone czyste beżowe wnętrze 😀

      received_593230041204926.jpeg received_629352387468376.jpeg received_339747373573978.jpeg received_882808885439659.jpeg received_1614274308703433.jpeg received_1346594352172943.jpeg received_349453739292282.jpegreceived_2869983629696403.jpeg

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Wiązka haka 13 PIN - oryginał GM - dziwny problem

      Wiele ustalić mi się nie udało, w moim gnieździe są poukręcane śruby, więc się namęczyłem aby je wykręcić. 2 się poddały. Najpierw problemem były nakrętki od tyłu gniazda - całe zardzewiałe, nie chciały drgąć pomimo, że przez 2 dni traktowałem je odrdzewiaczem. Następnie okazało się, że śruby (widoczne na zdjęciu u kolegi powyżej) kręcą się wokół własnej osi i się nie wykręcają, przy 3ciej śrubie finalnie się poddałem gdyż zaczęła się zmieniać pogoda. Kontaktowałem się z gościem, który zakładał mi elektrykę do haka w Saabie, ma się odezwać do mnie jak skończy obecną fuchę. Szkoda mi już mojego czasu na dłubanie przy tym, w przyszłym tyg. wyjeżdżam na urlop a po powrocie będę chciał zacząć sezon 'przyczepowy', więc nie mam za bardzo czasu na działania trochę po omacku, dlatego też oddam to do kogoś kto to ogarnia. Chłopak powiedział, że ma narzędzia żeby wszystko posprawdzać i przerabiał już podobny przypadek. Jak sytuacja będzie ogarnięta dam znać co to było. Nie mniej, dziękuję za wszystkie informacje :)

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: KIA XCEED 1.5 T-GDI

      @esen dzisiejszy ocynk jest minimalistyczny. Kiedyś auta były ocybkowane całe, obecnie często w ocynku jest tylko podwozie lub buda do pewnej linii. Najlepszym przykładem jak dziś wygląda ocynk jest Mercedes Sprinter drugiej generacji, który gnił już na taśmie produkcyjnej zanim został złożony do końca.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT

      @smisnykolo napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:

      To był potężny strzał w stopę. Oddać ten kraj ponownie w ręce niemieckiej agentury. Ludzie mają krótką pamięć i jeszcze mniejszą wiedzę o polityce/geopolityce i siłach realnie zarządzających za pomocą marionetek.

      Ja jednak sądzę, że ludzie mają dosyć bycia traktowanymi jak idioci, wszechobecnej propagandy, afer, za które nie odpowiada NIKT, rozdawnictwa, na które muszą tyrać, kolesiostwa, nieudacznictwa i przymuszania ludzi do życia wg czyichś katolickich 'ideałów'. No i wisienka na torcie, gospodarka centralnie sterowana bo nie oszukujmy się do tego to dążyło a jak historia pokazuje taka gospodarka i ogólnie ustrój nie działa. Nie bez powodu od niej odeszliśmy i została obalona komuna i to nie tylko w Polsce. To tylko taka krótka lista a można by ją rozszerzyć o wiele bardziej.
      Jedynym Państwem, z którym utrzymywali super relacje w Europie to były Węgry, a tuż za Orbanem stał uśmiechnięty Putin a my szliśmy wprost w jego otwarte ręce, także chyba tutaj należałoby się doszukiwać agentury.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33

      @likaon dużo, nie dużo, to kwestia sporna wg mnie. Blacharze i lakiernicy teraz cenią się i ceny ich usług idą w górę i sądzę, że raczej ta tendencja nie ulegnie zmianie. W woli ciekawostki dodam, że koledze z klubu Saaba ostatnio za wspawanie (bez lakierowania) 2 reperaturek nadkoli gość krzyknął 2,5 tys. PLN. Nie wiem jaki zakres prac ma BPX do przeprowadzenia oprócz mocowań wahaczy, ale te miejscem łatwym i przyjemnym do roboty nie są. Dodatkowo jak się to oczyści to się może okazać, że robota z blacharstwa przeistacza się w kowalstwo artystyczne a to też już inna stawka ;)

      napisane w Nasze swifty
      GooralG
      Gooral
    • RE: Opel Meriva 1.4 16V Twinport

      Czy to nie jest właśnie od polerowania? Wygląda mi trochę jakby ktoś to przypalił przy polerce? 🤔🤔🤔

      napisane w Kącik Opla
      GooralG
      Gooral

    Najnowszy post utworzony przez Gooral

    • RE: Ceny paliw...

      @Jaco w porównaniu z dzisiejszymi cenami to było w ciul tanio 😉

      napisane w HYDEPARK
      GooralG
      Gooral
    • RE: [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33

      @BPX33 czyli udało się złożyć motor do kupy?

      napisane w Nasze swifty
      GooralG
      Gooral
    • RE: Naprawa klucza do kół.

      @Jaco napisał w Naprawa klucza do kół.:

      Czyli inni nie umieją tego używać ?
      Oglądałem zdjęcia w aukcji. Większość ułamała klucz.

      Najedzą się szpinaku i efekt jest. 🤣🤣🤣

      Bardziej miałem na myśli to, że mój może być z innej fabryki i/lub z innego stopu. Chińczyki robią pełno rzeczy, które wyglądają identycznie a potrafią diametralnie różnić się jakością między sobą 😉
      Dla przykładu tutaj masz wyglądający dokładnie tak samo a opinie zupełnie inne 😁

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Naprawa klucza do kół.

      @Jaco napisał w Naprawa klucza do kół.:

      No opinie ma bardzo złe. Myślę że mój wytrzyma więcej.

      Podałem go jako przykład, mój wygląda dokładnie tak samo, też dałem za niego śmieszną kasę a daje radę długie lata 😉

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Naprawa klucza do kół.

      Ja od jakichś 10 jak nie więcej lat w każdym aucie wożę taki klucz. Pierwszy który miałem kupowałem za jakieś grosze w markecie, obecny, który mam to chyba w UK kupiłem jak kupiliśmy Forda i też kosztował jakieś grosze. Chyba tylko raz miałem sytuację, że musiałem do niego dać przedłużkę bo nie dałem rady odkręcić koła. Po złożeniu długość tego klucza jest na tyle sensowna, że wchodzi pod podłogę koło koła zapasowego.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Na drodze.

      To ja we środę byłem świadkiem takiej sytuacji na S2. Rozumiem przepis o jeździe na suwak ale w tym przypadku chyba jednak typ z pickupa trochę przesadził i było to wg mnie wymuszenie.

      napisane w DAEWOO TICO - forum KlubTico
      GooralG
      Gooral
    • RE: Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT

      @BPX33 napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:

      Ale jak widać na załączonym obrazku w przypadku diesli cyferki pokrywają się z normami EURO. ;)
      Nie wiedziałem, że robili rozgraniczenia na silniki benzynowe i diesla...

      No logiczne to to do końca nie jest, ale cóż 😉

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT

      @BPX33 napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:

      No to skąd w Niemczech wzięło się EURO 4? Są tam też nalepki EURO 1, 2 i 3...

      @likaon pisał, że ta naklejka nie oznacza normy EURO a strefę i faktycznie jest na niej napisane 'Umwelt zone 4' czyli to pewnie oznaczenie jakiejś strefy w jaką możesz wjeżdżać.
      Tutaj jest całkiem sensownie wytłumaczone czemu masz zieloną plakietkę. Takową dostają wszystkie auta zarejestrowane po 1993r. i nie oznacza ona, że masz klasę emisji EURO4.
      Screenshot_2023-11-10-18-53-16-63_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT

      @BPX33 napisał w Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT:

      Jakbym kupował ją w Polsce, a tu jak wiemy wszystko jest możliwe to bym się nie zdziwił, że coś się nie zgadza. Ale dostałem ją w niemieckiej stacji DEKRA po okazaniu DR.
      Zresztą kiedyś w internecie było napisane, że Swift 1.0 KAT spełnia właśnie normę EURO 4.
      Teraz dziwnym trafem jedni piszą o EURO 3, a inni o EURO 2...

      I weź tu bądź człowieku mądry i pisz wiersze! XD

      W PL wszystko jest na opak ;) A co masz wpisane w DR? Mam na myśli datę produkcji i pierwszą datę rejestracji i pierwszą datę rejestracji w PL?

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral
    • RE: Nowe podatki od pojazdów spalinowych / SCT

      @BPX33 dziwne, że dali Ci taką naklejkę, może ktoś się pomylił bo norma EURO 4 jest dla aut z datą pierwszej rejestracji po 2006 roku.

      napisane w MOTOMANIA... i nie tylko
      GooralG
      Gooral