Jeżeli chodzi o moje Tico: oryginalny akumulator został zabity po 4 latach przez uszkodzony regulator napięcia, wygotował się elektrolit, następnie centra 45 Ah 6 lat, marketowy no name 40Ah 4 lata, Exide 35 Ah 2 lata, Centra 44Ah nadal w użytkowaniu. Ciekawostką jest to że pierwsza Centra i Exide padły nagle, odpalam samochód bez żadnych problemów, gaszę po dojechaniu na miejsce, po chwili próbuję odpalić i cisza, napięcie na akumulatorze spada do 2-4 V. Alternator jest cały czas ten sam, miał wymieniony regulator napięcia w 2002r w ASO Daewoo. Mniej więcej co 2 miesiące podłączam prostownik, przed zimą sprawdzam stan elektrolitu, nawet w akumulatorze teoretycznie bezobsługowym. W ciągniku T25 fabryczny akumulator 2x 6V wytrzymał prawie 20 lat, później był ZAP Piastów ok 12 lat, Sznajder 5 lat, Banner do tej pory. W Matizie mam Banner 35Ah, z niemieckich faktur wynika, że był zakupiony w maju 2014r. Nie wiem jak użytkowali go poprzedni właściciele, ale nadal jest w bardzo dobrej kondycji.

miechomiecho
@miechomiecho