Navigation

    zlosniki.pl
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Search
    1. Home
    2. miechomiecho
    • Profile
    • Following
    • Followers
    • Topics
    • Posts
    • Best
    • Groups

    miechomiecho

    @miechomiecho

    4
    Reputation
    4823
    Posts
    2871
    Profile views
    1
    Followers
    0
    Following
    Joined Last Online
    Location Lublin, Polska C

    miechomiecho Follow

    Best posts made by miechomiecho

    • RE: spalanie LPG...

      Jak już odgrzewamy kotlety, to i ja się wtrącę :)

      Ponad rok temu zamontowałem blosa i obrotomierz. Został wymieniony reduktor z tomasetto at07 na lovato electronic. Tomasetto niestety stał się niepodatny na regulację, pomimo wymiany membran. Dopiero wymiana na lovato spowodowała, że regulacja zaczęła przynosić pozytywne skutki, spalanie spadło i wzrosły osiągi. Przez rok czasu było kilka zmian - zdjęcia. Niestety nie udało mi się wykonać regulacji w Lublinie - byłem w kilku zakładach, gdzie ustawiają na słuch, bo rzekomo "analizator jest w trakcie legalizacji" lub też stwierdzono, że "panie, blos w tico? Tego nie da się wyregulować". Dopiero zakład polecony przez kolegę podjął się regulacji. Musiałem zrobić wycieczkę do Dęblina - już kilka razy tam byłem i bez problemu, z analizatorem wyregulowano tikacza. Warunkiem koniecznym do prawidłowej regulacji jest szczelny układ wydechowy oraz wyregulowane luzy zaworowe.

      Spalanie lpg na blosie - ok 7,4l/100km. Z klimą podobnie, lub nieznaczenie więcej. Cykl mieszany, z lekką przewagą miasta. Obroty biegu jałowego ok 1100-1200, czasem 1300. Tak udało się wyregulować. Podejrzewam, że po lepszej regulacji jałowego tikacz spaliłby mniej na mieście. Jednak nie ma co narzekać. Autko wkręca się pięknie na obroty, zarówno na lpg, jak i na pb. Nie czuć spadków mocy, wraz ze wzrostem obrotów idzie jakby lepiej :)

      Ogólnie - podsumowując - blos w tico - warto :)

      1. Wersja pierwotna. Filtr bezpośrednio za kolanem gumowym, długi przewód zasilania gazem. Sam tak zamontowałem i pojechałem na regulację.
        0_1481484618470_IMG_20150606_151356.jpg

      2. Wersja druga. Przewód zasilania lpg skrócony. Poprowadziłem go znad silnika, gdzie niepotrzebnie się nagrzewał. Gazownik zamontował register, który ogranicza zasilanie.
        0_1481484793593_2016.jpg

      3. Wersja obecna. Filtr znalazł się w innym miejscu, mniej narażony na wysokie temperatury, doszła rura plastikowa. W planach jest montaż reduktora bliżej ściany błotnika oraz montaż wspornika filtra.
        0_1481484836781_IMG_20161205_205621.jpg

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: HP Pavilion 17-e000sw brak reakcji

      Podaj dokładne oznaczenia płyty. Znalazłem schemat:

      http://monitor.espec.ws/files/quanta_r62_r1a_october_22_2012_schematics_400.pdf

      Element, który podejrzewasz, że jest przebity (PD8) to dioda/transil P4SMAJ20A. Przepuszcza prąd w jedną stronę. Jeśli jest przebita - do wymiany.

      http://www.tme.eu/pl/details/p4smaj20a-dio/diody-transil-smd-jednokierunkowe/diotec-semiconductor/p4smaj20a/

      Brakujący element PQ27 to P-Channel MOSFET, EMB20P03V.

      http://www.s-manuals.com/datasheet/emb20p03

      posted in MAJSTERKLEPKA - kącik majsterkowicza
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: brak swiatel drogowych

      Witaj :) Na początek sprawdź skrzynkę bezpieczników.

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Wymiana łożysk w alternatorze Daewoo Tico

      Nazwisko właściciela mówi samo za siebie, choć ceny części do starych (często już zabytkowych aut) i tak nie są niskie :)

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho

    Latest posts made by miechomiecho

    • RE: Niskie obroty na biegu jałowym

      @leo napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:

      @likaon napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:

      @BPX33 niestety ale problem będzie na skp, Tico po prostu nie przejdzie przeglądu.

      Niekoniecznie musi tak być. Nie sądzę, żeby diagnosta rozkręcał układ wydechowy, żeby sprawdzić obecność lub brak kata w puszce. :-)
      Przed laty koledzy pisali, że Tico po wywaleniu katalizatora i właściwej regulacji gaźnika spokojnie przechodzi przegląd, bo mieści się w normach. Oczywiście w normach z okresu produkcji auta.

      Jeśli tico ma dowodzie kat, a spaliny będą "bogatsze", to może nie przejść przeglądu. Diagnosta może uznać katalizator za niesprawny lub nieobecny. Swoją drogą, miały być zmiany w przeglądach odnośnie badania spalin, ale w rzeczywistości mało kto to je sprawdza na przeglądach. Dowodem są kopcąco-śmierdzące auta na mieście - codziennie trzeba zamykać obieg powietrza, bo przed nami jedzie śmierdziel (często spalający olej lub płyn chłodniczy), że o dieslach kopciuchach nie wspomnę :)

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Niskie obroty na biegu jałowym

      @Szarik Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, że gaźnik dostaje mieszankę paliowo-powietrzno-spalinową. Wszystkie 3 elementy posiadają zanieczyszczenia, które z biegiem czasu zanieczyszczają go i zmieniają parametry pracy.

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Obudowa wzmacniacz z pokrywy zaworów

      @pacior napisał w Obudowa wzmacniacz z pokrywy zaworów:

      @Jaco napisał w Obudowa wzmacniacz z pokrywy zaworów:

      @pacior sprzedałeś Tico ? Jakoś przeoczyłem te informację.

      Jakoś nie było czym się chwalić 😔 ale zrobiłem to dla jego dobra 😁

      Ehh, trzeba było się pochwalić :)

      posted in MAJSTERKLEPKA - kącik majsterkowicza
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Co dziś dłubałem w tico? (2018 i 2019)

      @Piotrek9214 Cieszę się, że mogłem pomóc :) Jest to jakiś duch mojego dawnego tico :)

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: [moje Tico] Daewoo Tico PM

      @pacior napisał w [moje Tico] Daewoo Tico PM:

      Dziś zamontowałem nowy rezystor, oprócz niego kupiłem nową oryginalną antenę i oryginalną linkę hamulcową. Nocą ruszam Tico w Bieszczady na zlot Daewoo 🙂

      Gdzie jest ten zlot? Wybieram się jutro w Bieszczady, no może w przedgórze :)

      Czy wymiana rezystora pomogła w działaniu klimy na wszystkich biegach? Ja musiałem wymienić jeszcze przełącznik dmuchawy na nowy, żeby wszystkie biegi zadziałały :)

      posted in Daewoo Tico - prezentacje i modyfikacje
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Co dziś dłubałem w tico? (2018 i 2019)

      Spawanie nie musi być pracochłonne - można to komuś zlecić. Przygotować powierzchnie i niech ktoś pospawa. Nie ma konieczności robić tego "na szczelnie", bo i tak profil ten powinien być otwarty, żeby się suszył, no i żeby można było zaaplikować środek do konserwacji. Profil zamknięty i tak będzie korodował wewnętrznie, choćby ze względu na różnice temperatur i skraplanie się wody. Jeśli jest korozja i czarna stal po wyczyszczeniu, żywica nie będzie się trzymać.

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Co dziś dłubałem w tico? (2018 i 2019)

      @ryszard napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2018 i 2019):

      Przymierzam się do naprawy belki poprzecznej podłogi pod kołem zapasowym. Planuję przedziurawioną miejscami blachę załatać żywicą i matą szklaną. Używałem do tego typu prac żywicy poliestrowej Novola lub Trotona. Niestety żywice te są rzadkie i na pionowych powierzchniach zanim zżelują spora ich część potrafi spłynąć zwłaszcza gdy jest ciepło i żywica staje się rzadsza.

      Wypiaskowane i grzech, żeby tego nie pospawać. Nałożył bym na to docięty kawałek blachy i w kilku miejscach punktowo pospawał. Następnie podkład reaktywny, jakaś farba lub lakier. Nigdy w życiu nie łatać żywicami. To ważny element zawieszenia, żywica nie zastąpi spawarki. Blacha w tym miejscu jest z paździerza, będzie się palić przy spawaniu. W swoim tico wymieniałem cały element (dało się go jeszcze dokupić - nawet za grosze :) Spawanie powodowało pożar wewnątrz profilu, który trzeba było na bieżąco gasić powietrzem z kompresora.

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Zmiana podzespołów w PC młodego.

      Przy wyborze SSD trzeba zwrócić uwagę na producenta kontrolera i ewentualnie pamięci. Niektóre kontrolery są wadliwe i awaryjne, warto wiedzieć co w dysku siedzi. Bardzo dobre dyski robi Samsung, zresztą w większości udziela gwarancji 5 lat. Tylko tutaj płacimy sporo za markę. W tańszych dyskach też stosuje się dobre kontrolery - trzeba czasem sporo czasu spędzić na poszukiwaniach - ale jeśli ktoś chce zaoszczędzić parę groszy, to warto.

      posted in HYDEPARK
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Koszta ustawienia zbieżności i kłopoty z demontażem końcówki drążka

      @barteu napisał w Koszta ustawienia zbieżności:

      Udało się wybić, dwoma pięciokilowymi młotkami i siłą przypakowanego kumpla :) Zapieczone było z prawej, lewa wyszła bez proszenia.

      No widzisz, jednak co młotek, to młotek :)

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho
    • RE: Koszta ustawienia zbieżności i kłopoty z demontażem końcówki drążka

      Ja mam taki jak @ryszard i drugi uderzeniowy:
      text alternatywny

      A i tak zdarzało mi się użyć 2 młotków i było po sprawie :)

      posted in DAEWOO TICO - forum KlubTico
      miechomiecho
      miechomiecho