To jest prawdopodobne!
Wszędzie jest zalecane, że koniecznie trzeba wymieniać sprężynkę przy wymianie paska. Możliwe, że w Twoim przypadku osoba wymieniająca wcześniej pasek nie zrobiła tego samego ze sprężynką, stąd gorszy naciąg paska.
Niestety - mamy -co mamy.
Może producent uznał takie rozwiązanie za wystarczające.
Dzięki za zainteresowanie tematem, mam zamiar po przebiegu kilku tyś. kilometrów skontrolować naciąg paska i
ewentualnie go skorygować. Przy tej konstrukcji jest to jedyne wyjście - chociaż, gdyby w pokrywie obudowy
paska był otwór ( np.zaślepiany korkiem plastikowym) na krótki klucz nasadowy, można by poluzować śrubę
napinacza, pokręcić wałem aby pasek się ułożył,, skasować luz, zakontrować napinacz - i po robocie.
Jeżeli tylko dobrze wszystko teraz wykonałeś, to pasek wytrzyma spokojnie 60kkm. Jak pisałem wcześniej, w moim przypadku, gdy Tico ma 8 lat i 59kkm, pasek rozrządu był dobrze naciągnięty i w ogóle dobrze się prenentował. Po zdjęciu i dokładnych oględzinach nie znalazłem nawet pęknięć, luźnych nitek itp.