Opel Signum 1,9 CDTI
-
@Gooral napisał w Opel Signum 1,9 CDTI:
Dziś przy -12°C akumulator w Oplu kolejny raz odmówił posłuszeństwa, tzn. kręcił ale nie na tyle 'mocno' żeby auto odpaliło. Dupe uratowało mi znów Clio odpalając Opla z kabli. Bez zastanowienia po pracy pojechałem po nowy akumulator. Wybór padł na akumulator marki Grom. Podobno półka premium, niby marka ta idzie na pierwszy montaż do aut koreańskich. Najbardziej przekonało mnie do tego akumulatora to, że ma 3 lata gwarancji a firma jest niby z grupy Yuasa - akumulator tej marki miałem w Saabie i po 5 latach działał bez zarzutu pomimo, że go rozładowałem 2 razy.
Akumulator 74ah, prąd rozruchowy 680A, koszt 440 zł.Do Xceeda dają Varte. Ten Grom ma korki?
-
@tom83ek napisał w Opel Signum 1,9 CDTI:
Do Xceeda dają Varte. Ten Grom ma korki?
Dlatego napisałem, że podobno półka premium i że niby marka ta idzie na pierwszy montaż do aut koreańskich - już dawno nauczyłem się, że to co opowiada sprzedawca vs rzeczywistość to mogą być totalnie różne rzeczy ;) Czy marka ta warta jest uwagi okaże się pewnie za 5 lat, miała ona lepsze opinie niż inna proponowana marka (Akcel), która była ciut tańsza, więc stwierdziłem, że dopłacenie 80 zł mnie nie zabije a zawsze jest to dodatkowy rok gwarancji.
Co do korków to nie widać, ale nie jest to akumulator żelowy, więc podejrzewam, że są pod naklejkami podobnie jak było w poprzednim akumulatorze, który miałem w aucie. Poprzedni akumulator marki TecTinum przyjechał w aucie jeszcze z Niemiec i przeżył blisko 5 lat - na akumulatorze było markerem napisane 02.2019 więc zakładam, że jest to data kiedy ktoś go wsadził do auta.
-
Wczoraj przy przebiegu 258 500 km był serwi olejowy. Standardowo poszła plukanka Liqui Molly i wymiana filtrów. Zalałem ponownie olej Penrite 5w40 - po poprzedniej wynianie zostało mi 1,5l. oleju i litrowa butelka, która jeździła w bagażniku w razie dolewek, więc po prostu dokupiłem 2l i miałem olej na całą wymianę.
Zastosowałem również ponownie Ceratec z Liqui Molly.
Ten zestaw (olej penrite + ceratec) wg wielu opinii z allegro stanowczo wycisza diesela zwłaszcza zimą - tego chyba aż tak bardzo nie zauważyłem przy mrozach rzędu -18°C, natomiast zauważyłem, że przejechałem 9 tys. km. bez dolewek - wcześniej trzeba było dolać ok. 200-250ml. do pełnego stanu na bagnecie na 10 tys. km. -
Wczoraj wróciliśmy z urlopu, w sumie przyejechane 1300 km i średnie spalanie 6.6 l. Z czego 1000 km autostrady z prędkościami 140+ i 300 km to włóczenie się nadmorskimi/kaszubskimi miejscowościami i krajówki. Dzisiaj wziąłem się za lampy bo już na nie patrzeć nie mogłem. Przed wyjazdem już je wyglinkowałem i przeleciałem samą pasta na wiertarce ale to nie zdało egzaminu, więc dziś poszedł po kolei papier wodny 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500 i potem polerka polerką.
!
received_7357049407729844.jpeg -
No i klasa. Chociaż to ponad 6l spalania to dość sporo. Jaka moc?
-
@WarningDeadPL seryjnie jest 150KM ale jest mapa zrobiona na ok. 180KM, więcej blokował DPF, ktory jest tu problemem. Myślę intensywnie nad jego wywaleniem ale chyba tego nie zrobię bo pewnie w przyszłym roku będzie szedł na sprzedaż. W Saabie, którego mieliśmy wcześniej był ten sam silnik ale bez DPF i mapa poszła na 200KM tam było spalanie ok 5l. Przy takiej trasie, fakt, że w Saabie były kola 17" a w Oplu są 18", ale to nie powinno robić aż takiej różnicy. Tutaj podczas tej trasy DPF dopalał się raz i jest teraz ok 60% zapełnienia ale jak jeżdżę po mieście to dopala się raz na ok. 650-700 km.
-
@Gooral napisał w Opel Signum 1,9 CDTI:
Dzisiaj wziąłem się za lampy bo już na nie patrzeć nie mogłem. Przed wyjazdem już je wyglinkowałem i przeleciałem samą pasta na wiertarce ale to nie zdało egzaminu, więc dziś poszedł po kolei papier wodny 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500 i potem polerka polerką.
Teraz jeszcze tylko je okleić porządną folią bezbarwną i będziesz miał spokój do końca żywota tego auta. ;)
-
W czwartek odebrałem auto od lakiernika, robione były zderzaki i nadkole prawe z tyłu - była tam wgniotka odkąd kupiłem auto a do tego zaczynało coś korodować. W piątek spędziłem 5 godzin polerując całe auto i w końcu auto nie straszy porysowanymi zderzakami i pourywanymi dokładkami.
-
Świetnie wygląda, oby jak najdłużej 🙂
-
-
@Jaco napisał w Opel Signum 1,9 CDTI:
Świetnie wygląda
Do pierwszej pluchy na drodze .
Zdjęcia są z dziś a wczoraj i dziś normalnie jezdzilem autem 😉 po polerce wleciał jeszcze twardy wosk, coby łatwiej się to utrzymywało w czystości.
-
@Gooral napisał w Opel Signum 1,9 CDTI:
Dziś przy -12°C akumulator w Oplu kolejny raz odmówił posłuszeństwa, tzn. kręcił ale nie na tyle 'mocno' żeby auto odpaliło. Dupe uratowało mi znów Clio odpalając Opla z kabli. Bez zastanowienia po pracy pojechałem po nowy akumulator. Wybór padł na akumulator marki Grom. Podobno półka premium, niby marka ta idzie na pierwszy montaż do aut koreańskich. Najbardziej przekonało mnie do tego akumulatora to, że ma 3 lata gwarancji a firma jest niby z grupy Yuasa - akumulator tej marki miałem w Saabie i po 5 latach działał bez zarzutu pomimo, że go rozładowałem 2 razy.
Akumulator 74ah, prąd rozruchowy 680A, koszt 440 zł.Po roku czasu i 9 dniach mogę powiedzieć, że wyżej wspomniany akumulator to gówno. Przy pierwszym większym mrozie rzędu -15°C auto nawet nie zrobiło pełnego obrotu wału rozrusznikiem. Próbowałem odpalić z kabli ale po 5 minutach stania na podłączonych kablach również nie był w stanie odpalić, czy nawet porządnie zakręcić rozrusznikiem, także akumulator totalna dętka, ale oczywiście oczko świeci się na zielono, a jakże. Co ciekawe wczoraj normalnie jeździłem nim i odpalił bez problemu a sam akumulator był ładowany jak auto stało u lakiernika - nic się z nim nie działo, podłączyłem go po prostu żeby go naładować do pełna korzystają z okazji, że auto i tak stoi. Popołudniu wyciągam ten bubel z auta i jadę to zareklamować, jestem ciekaw co usłyszę, bo w sumie na to, że dostanę nowy aku jakoś nie liczę.
-
W Kii Rio z 2015r na pierwszy montaż szedł akumulator firmy Rocket i taki mam u siebie
Teraz w XCEED dali Vartę
Przygotuj sobie od razu odpowiedz na zarzuty sprzedawcy, jeśli Ci powie że masz słabe ładowanie akumulatora w samochodzie :)
W Tico mam Amega Premium (na odlewanych płytach) a w Clio polski Autopart.
Oba mają ponad 2 lata i dzisiaj przy -10 zapaliły bez problemu. -
@tom83ek napisał w Opel Signum 1,9 CDTI:
Przygotuj sobie od razu odpowiedz na zarzuty sprzedawcy, jeśli Ci powie że masz słabe ładowanie akumulatora w samochodzie :)
Hmm...dobra myśl, tylko w sumie jakie ;)
W Tico mam Amega Premium (na odlewanych płytach) a w Clio polski Autopart.
Oba mają ponad 2 lata i dzisiaj przy -10 zapaliły bez problemu.W Clio też mam jakiś stary aku - siedzi w aucie odkąd je kupiliśmy więc nie wiem nawet ile ma lat. Auto robi krótkie odcinki a od grudnia to w sumie ja je tylko używam żeby w weekend pojechać do sklepu na osiedlu czy na rynek i dzisiaj też zapaliło bez problemu.
-
Gość sprawdził ładowanie i nie jest ono szałowe - przy włączonych wszystkich odbiornikach (grzane fotele, nawiew na maxa, radio, światła i podgrzewanie tylnej szyby) na obrotach jałowych 12.8 V, na obrotach rzędy 2.5 tys rpm 13.5-13.8 V. Nadal jednak dla mnie dziwne jest to, że rano był on tak słaby, że rozrusznik nawet dobrze nie zakręcił. Oczywiście powiedzieli, że aku był niedoładowamy i to był finał tego słabego naładowania.
Akumulator wzieli żeby go porządnie naładować (wg nich jest on do uratowania), dali mi jakiś zastępczy. Zobaczymy, tak czy inaczej auto pewnie wstawię do mechanika na regenerację alternatora. -
@Gooral sprawdź na początek różnicę pomiędzy napięciem na słupkach akumulatora a na samym alternatorze. U mnie w Saabie z tym samym silnikiem była różnica prawie 1V, ogólnie wiązki w Z19DT/DTH są marnej jakości, u mnie problem był w miejscu wejścia wiązki do klem, oraz przy rozruszniku, gdzie przy + i - oczku w zakuciu łączą się dwa przewody. Zresztą pod obciążeniem te miejsca będą się grzać więc bez problemu je zlokalizujesz. Miałem też zgnite przewody przy ECU, a że to ta sama wiązka, w której są główne przewody prądowe i masowe, więc zakupiłem używaną sprawną wiązkę, mając ją na wierzchu spryskałem wszystkie połączenia kontakt-sprayem, do tego mocniej zaklepałem oczka i obecnie nie mam problemów z ładowaniem, cały czas oscyluje w zakresie 14,2-14,5 , przestały również tak bardzo przygasać światła podczas skręcania kierownicą, elektrohydrauliczne wspomaganie potrzebuje nawet 80A prądu, więc tym bardziej muszą być pewne połączenia w wiązce.
-
@Piotrek9214 dzięki za podpowiedź. W Saabie nie miałem problemu z ładowaniem a miałem dziurę w nadkolu i to akurat tym, za którym było ECU 😂 ogólnie to wygląda na to, że chyba muszę auto w takim razie odstawić do mojego 'lepszego' mechanika albo najlepiej jakiegoś elektromechanika żeby ogarnął temat jak trzeba.