Niskie obroty na biegu jałowym
-
@cezar
Najczęściej Tica trafiają na szrot z powodu przerdzewienia karoserii a nie usterki silnika, który jak wiadomo jest bardzo trwały i niezawodny. Szanse na zakup sprawnego gaźnika na szrocie są zatem bardzo wysokie. W sprawnym gaźniku po przełożeniu go do swojego auta nie musisz regulować składu mieszanki.
Przed wymontowaniem gaźnika radziłbym oznaczyć wszystkie przewody bo jest ich dużo i może dojść do pomyłki przy instalacji nowego gaźnika. Ja robię to w ten sposób, że na ściągnięty wężyk naklejam kawałek taśmy malarskiej z indywidualnym numerem i z tym samym numerem naklejam taśmę na króciec z którego ściągnąłem przewód. Uszczelkę pod gaźnik co do zasady trzeba wymienić. -
@ryszard napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@cezar
W sprawnym gaźniku po przełożeniu go do swojego auta nie musisz regulować składu mieszanki.Tu się nie zgodzę. Każdy silnik i gaźnik są minimalne inne. Do tego, przez lata, od drgań, śruby regulacyjne się lekko przestawiają. Do tego dochodzi zużycie gaźnika i silnika. Po przekładce gaźnika, trzeba go wyregulować. On może chodzić względnie dobrze, ale regulacja i tak jest potrzebna, żeby skład mieszanki się zgadzał.
-
@likaon napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@cezar no i tu jest problem bo nie pamiętam. Za pierwszym razem jak wsadziłem używany gaźnik to wysadziło mi tłumik końcowy, dosłownie (detonacja mieszanki). Za kolejnym, innym gaźnikiem, auto jeździło do końca bez regulacji.
Tłumik Ci rozsadziło na moim gaźniku, czy innym?
-
@Szarik napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@ryszard napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@cezar
W sprawnym gaźniku po przełożeniu go do swojego auta nie musisz regulować składu mieszanki.Tu się nie zgodzę. Każdy silnik i gaźnik są minimalne inne. Do tego, przez lata, od drgań, śruby regulacyjne się lekko przestawiają. Do tego dochodzi zużycie gaźnika i silnika. Po przekładce gaźnika, trzeba go wyregulować. On może chodzić względnie dobrze, ale regulacja i tak jest potrzebna, żeby skład mieszanki się zgadzał.
Nie strasz człowieka. W większości przypadków gdy gaźnik jest sprawny nie trzeba regulować składu mieszanki. Przekładałem gaźniki z innych aut do mojego Tico i nie zauważałem objawów wskazujących na potrzebę regulacji składu mieszanki.
-
Jeszcze się tak zastanawiam, czy przyczyna tego nie jest czasem katalizator.
Auto ma przejechane 200000km i katalizator od nowości nie ruszany, mógł się wykruszyć wkład i na wolnych obrotach spaliny nie są skutecznie odprowadzane, a na wysokich obrotach jest wyższe ciśnienie i nie ma tego problemu. -
@Szarik nie, na twoim chodziło do końca. Od paciora dostałem na chwilę i na nim gruchnęło.
-
@cezar napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
Jeszcze się tak zastanawiam, czy przyczyna tego nie jest czasem katalizator.
Wyciąć, wstawić kawałek rury i po problemie! Dźwięk wydechu będzie ciekawszy i silnik pewnie trochę ożyje ;)
-
@BPX33 nie pisz tego na forum , bo jest akcja disel i wezmą się za sprawdzanie naszych ukochanych tikusiów , chociaż dieslem tez jeżdze i on dopiero dymi jak przegazuje po dłuzszym postoju
-
@BPX33 niestety ale problem będzie na skp, Tico po prostu nie przejdzie przeglądu.
-
@likaon a to nie jest tak, że jak katalizator jest wpisany w dowód to dopiero wtedy się czepiają? Mi się nigdy nikt nie czepiał za brak katalizatora...
-
@BPX33 napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@likaon a to nie jest tak, że jak katalizator jest wpisany w dowód to dopiero wtedy się czepiają? Mi się nigdy nikt nie czepiał za brak katalizatora...
Nie sądzę, żeby każdy samochód miał wpisywany katalizator do dowodu. Tak naprawdę spotkałem się tylko z jednym przypadkiem wymieniania katalizatora w DR - właśnie w Tico. Informacja ta wpisana jest od razu przy modelu.
Może jeszcze w kilku innych autach tak jest, ale raczej nie we wszystkich. Tak sądzę.
Jeśli chodzi o Tico, to właśnie jako model wpisywane było: TICO 0.8 KAT. Ale w DR mojego dustera nie ma żadnej informacji o katalizatorze...
Zapewne kiedyś chodziło o wyróżnienie modeli z katem i bez kata. Tico produkowane od 1991 r. nie miało kata, który wprowadzono dopiero w lipcu 1995 r. W Polsce pierwsze tica pochodzą z 1993 r., więc przez pierwsze dwa lata raczej nie miały takiej adnotacji w dowodach. Zapewne dopiero od lipca 1995 pojawiła się informacja o katalizatorze.Jako ciekawostkę dopiszę, że egzemplarz z 1993 r., który odkupiłem od Paciora, miał w dowodzie jako model wpisane właśnie TICO 0.8 KAT. Przypuszczam, że przy wyrabianiu DR urzędnik bez wnikania w szczegóły wpisał bezmyślnie pierwszą lepszą podpowiedź, jaką podsunął mu system. Pacior nie zwrócił na to uwagi. Ale ja podczas przerejestrowywania na siebie powiedziałem urzędniczce w wydziale komunikacji o błędzie - poszperała w komputerze i uznała moje wytłumaczenie, bo wpisała po prostu TICO.
Znaczy nie będę miał ewentualnego użerania się z diagnostą, że nie ma katalizatora. Bo nigdy go tam nie było. :-) -
@likaon napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@BPX33 niestety ale problem będzie na skp, Tico po prostu nie przejdzie przeglądu.
Niekoniecznie musi tak być. Nie sądzę, żeby diagnosta rozkręcał układ wydechowy, żeby sprawdzić obecność lub brak kata w puszce. :-)
Przed laty koledzy pisali, że Tico po wywaleniu katalizatora i właściwej regulacji gaźnika spokojnie przechodzi przegląd, bo mieści się w normach. Oczywiście w normach z okresu produkcji auta. -
-
@Szarik Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, że gaźnik dostaje mieszankę paliowo-powietrzno-spalinową. Wszystkie 3 elementy posiadają zanieczyszczenia, które z biegiem czasu zanieczyszczają go i zmieniają parametry pracy.
-
@leo napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@likaon napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@BPX33 niestety ale problem będzie na skp, Tico po prostu nie przejdzie przeglądu.
Niekoniecznie musi tak być. Nie sądzę, żeby diagnosta rozkręcał układ wydechowy, żeby sprawdzić obecność lub brak kata w puszce. :-)
Przed laty koledzy pisali, że Tico po wywaleniu katalizatora i właściwej regulacji gaźnika spokojnie przechodzi przegląd, bo mieści się w normach. Oczywiście w normach z okresu produkcji auta.Jeśli tico ma dowodzie kat, a spaliny będą "bogatsze", to może nie przejść przeglądu. Diagnosta może uznać katalizator za niesprawny lub nieobecny. Swoją drogą, miały być zmiany w przeglądach odnośnie badania spalin, ale w rzeczywistości mało kto to je sprawdza na przeglądach. Dowodem są kopcąco-śmierdzące auta na mieście - codziennie trzeba zamykać obieg powietrza, bo przed nami jedzie śmierdziel (często spalający olej lub płyn chłodniczy), że o dieslach kopciuchach nie wspomnę :)
-
Analizator spalin :) Ileż to ja się naszukałem po SKP ,żeby ustawić skład mieszanki , jednak posiadają , ale jest zepsuty , lub kłopotliwy , i nikt się nie podejmię regulacji , więc jak mają sprawdzić na przeglądzie ?
-
@Kris
Sprawdzić skład spalin sprawdzą ale nie wyregulują gaźnika. Regulowałeś skład mieszanki po przełożeniu gaźnika? -
Heh! Z tego co piszecie to mój Swift nie przejdzie najbliższego przeglądu... XD Kata nie ma od kilku dobrych lat. Strumienica też wyleciała z 5 lat temu, a w tym roku tłumik środkowy. Zobaczymy w maju na przeglądzie co będzie. ;)
-
@BPX33 Nie do końca. Tico jest na gaźniku, czysto mechaniczno-pneumatycze urządzenie, bodajże dodatkowo 2 zawory elektryczne załączane po zapłonie do rozruchu i gaszenia. Swift ma monowtrysk. Masz komputer od sterowania mieszanki. Sonda lambda, map sensor, czujnik temp. powietrza oraz chłodziwa. To wszystko sprawia, że mieszankę mimo braku kata możesz mieć perfekto. Panie, chcesz pan eko przyjedź, oszukam ci wszystkie czujniki i będzie 3l palił na 100km, ale za spalanie stukowe i remont silnika nie odpowiadam :)
-
@ryszard Próbowałem po 0,5 1 pełny raz w lewo raz w prawo i nie dawało to jakiś specjalnych efektów . Zmieniłem cały gażnik który uwcześnie rozkręciłem wyczyściłem i jest dużo lepiej , ale nie wiem czy to już perfekt , a składu mieszanki niechcą mi ustawić bo nie wiedzą czy analizator jest do końca sprawny , że to kłopotliwa procedura . tak się tłumaczą i dałem spokój .:) pozdrawiam