Niskie obroty na biegu jałowym
-
@likaon napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@BPX33 niestety ale problem będzie na skp, Tico po prostu nie przejdzie przeglądu.
Niekoniecznie musi tak być. Nie sądzę, żeby diagnosta rozkręcał układ wydechowy, żeby sprawdzić obecność lub brak kata w puszce. :-)
Przed laty koledzy pisali, że Tico po wywaleniu katalizatora i właściwej regulacji gaźnika spokojnie przechodzi przegląd, bo mieści się w normach. Oczywiście w normach z okresu produkcji auta. -
-
@Szarik Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, że gaźnik dostaje mieszankę paliowo-powietrzno-spalinową. Wszystkie 3 elementy posiadają zanieczyszczenia, które z biegiem czasu zanieczyszczają go i zmieniają parametry pracy.
-
@leo napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@likaon napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
@BPX33 niestety ale problem będzie na skp, Tico po prostu nie przejdzie przeglądu.
Niekoniecznie musi tak być. Nie sądzę, żeby diagnosta rozkręcał układ wydechowy, żeby sprawdzić obecność lub brak kata w puszce. :-)
Przed laty koledzy pisali, że Tico po wywaleniu katalizatora i właściwej regulacji gaźnika spokojnie przechodzi przegląd, bo mieści się w normach. Oczywiście w normach z okresu produkcji auta.Jeśli tico ma dowodzie kat, a spaliny będą "bogatsze", to może nie przejść przeglądu. Diagnosta może uznać katalizator za niesprawny lub nieobecny. Swoją drogą, miały być zmiany w przeglądach odnośnie badania spalin, ale w rzeczywistości mało kto to je sprawdza na przeglądach. Dowodem są kopcąco-śmierdzące auta na mieście - codziennie trzeba zamykać obieg powietrza, bo przed nami jedzie śmierdziel (często spalający olej lub płyn chłodniczy), że o dieslach kopciuchach nie wspomnę :)
-
Analizator spalin :) Ileż to ja się naszukałem po SKP ,żeby ustawić skład mieszanki , jednak posiadają , ale jest zepsuty , lub kłopotliwy , i nikt się nie podejmię regulacji , więc jak mają sprawdzić na przeglądzie ?
-
@Kris
Sprawdzić skład spalin sprawdzą ale nie wyregulują gaźnika. Regulowałeś skład mieszanki po przełożeniu gaźnika? -
Heh! Z tego co piszecie to mój Swift nie przejdzie najbliższego przeglądu... XD Kata nie ma od kilku dobrych lat. Strumienica też wyleciała z 5 lat temu, a w tym roku tłumik środkowy. Zobaczymy w maju na przeglądzie co będzie. ;)
-
@BPX33 Nie do końca. Tico jest na gaźniku, czysto mechaniczno-pneumatycze urządzenie, bodajże dodatkowo 2 zawory elektryczne załączane po zapłonie do rozruchu i gaszenia. Swift ma monowtrysk. Masz komputer od sterowania mieszanki. Sonda lambda, map sensor, czujnik temp. powietrza oraz chłodziwa. To wszystko sprawia, że mieszankę mimo braku kata możesz mieć perfekto. Panie, chcesz pan eko przyjedź, oszukam ci wszystkie czujniki i będzie 3l palił na 100km, ale za spalanie stukowe i remont silnika nie odpowiadam :)
-
@ryszard Próbowałem po 0,5 1 pełny raz w lewo raz w prawo i nie dawało to jakiś specjalnych efektów . Zmieniłem cały gażnik który uwcześnie rozkręciłem wyczyściłem i jest dużo lepiej , ale nie wiem czy to już perfekt , a składu mieszanki niechcą mi ustawić bo nie wiedzą czy analizator jest do końca sprawny , że to kłopotliwa procedura . tak się tłumaczą i dałem spokój .:) pozdrawiam
-
O ile w dowodzie PM była wzmianka o katalizatorze to już w systemie Cepik czy jakoś tak jest informacja o braku katalizatora
-
@pacior napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
O ile w dowodzie PM była wzmianka o katalizatorze to już w systemie Cepik czy jakoś tak jest informacja o braku katalizatora
To ja bym wywalił! :P Zbędna masa, a jak wiadomo masa wrogiem przyspieszenia ;)
-
@pacior napisał w Niskie obroty na biegu jałowym:
O ile w dowodzie PM była wzmianka o katalizatorze to już w systemie Cepik czy jakoś tak jest informacja o braku katalizatora
Tak? To dobrze.
Wydruk PMa z www.historiapojazdu.gov.pl , który podaje dane z CEP, nie zawiera informacji o katalizatorze. Wydruk mojego SXa z 98 r. również o kacie milczy. Ech, bądź tu mądry...
Pacior, taka ciekawostka: PM wg tej strony ma moc 0 kW... :-) -