Akumulator - jaki użytkujecie?
-
W Volvo miałem Centre, kupiłem ją zaraz po kupnie auta i używana była 4 lata jak dobrze pamiętam. Lekko nie miała, bo miałem audio na 2 wzmacniaczach i subwoofer, audio często chodziło na zgaszonym silniku, na noc czesto zdarzalo mi się zostawić włączony wideo rejestrator. 2 razy ją rozładowałem do zera (raz jak padła mi pompa paliwa i próbowałem dojść jak uruchomić auto na gazie).
Mimo to po odpaleniu auta i dłuższej jeździe (nie ładowałem jej prostownikiem po tym incydencie) sprawdzała się nawet przy największych mrozach.
W saabie mam Exide, nie wiem jak stary jest, ale już go rozładowałem zostawiając otwarty bagażnik na 2 dni...auto odpalone z kabli, akumulator nie ładowany i od 3 dni odpukać działa bez problemu 😁 -
Ja używałem akumulatory Schneidera. Nie wiem czy trafiłem na złe egzemplarze ale nie wytrzymywały 2 lat.
Zniechęcony do tych akumulatorów zakupiłem 2 lata temu używany chyba 3 - 4 letni akumulator f-my Yuasa - model widoczny na zdjęciu i jak dotąd ma się dobrze.Na marginesie warto przypomnieć film jak sprzedawcy kantują sprzedając akumulatory pod swoimi markami. Zamawiają u producenta, którego nie ujawniają akumulatory a potem naklejają naklejki z własną marką i zawyżonymi parametrami. Zresztą ten proceder nie dotyczy tylko akumulatorów.
https://www.youtube.com/watch?v=97mWIgwLxOQ -
Ja mam Centrę Plus 50 Ah 450
-
@jaco
Napisz ile lat go użytkujesz i jak się sprawuje. -
@ryszard mam go prawie drugi rok ( w listopadzie minie 2 lata i skończy się gwarancja ) i raz go ,,zabiłem,, : ) Po kupnie dopóty go nie rozładowałem przypadkiem działał idealnie. Po reanimacji (pisałem o tym na forum) na chwilę obecną nie sprawia problemów. Auto pali od strzała.
Tu pisałem o odebraniu życia akumulatorowi: https://zlosniki.pl/post/593155
-
w leonie mam boscha, ma niecały rok, narazie bezproblemowo ale profilaktycznie tak jak zalecają w instrukcji co parę miesięcy jak mi się przypomni to go wyciągam i pod prostownik, zawsze jest niedoładowany.
-
U mnie akumulatory jakoś żyją. Wymieniam po ok. 8 latach, bardziej chyba z przyzwoitości niż realnej potrzeby... no i chronię się tym sposobem przed niespodziankami.
W ostatnio najdłużej używanym aucie (tico) jeździłem z oryginalnym 35 Ah prawie 8 lat / 115 kkm. Potem była zwykła Centra 45 Ah - przez 9 lat / 66 kkm. Teraz Centra Plus 44 Ah - siedzi od 4 lat / 16 kkm - raz ją (po 2 latach) bardzo mocno rozładowałem, ale "wstała" i jeszcze długo pojeździ.
W dusterze ciągle jest oryginalny Rombat Calciu od 8 lat / 82 kkm. W zimie, na mrozie, czuć już, że trochę słabiej kręci, ale niespodzianek nie było; chyba jeszcze rok przejeżdżę. -
Quand, który za miesiąc będzie miał 4 lata
Stanowczo odradzam Boscha! Nie wytrzymał nawet 3 lat, ale o tym pisałem u siebie w wątku 4 lata temu ;)
-
Stanowczo odradzam Boscha! Nie wytrzymał nawet 3 lat, ale o tym pisałem u siebie w wątku 4 lata temu ;)
@BPX33 Facet, u którego kupowałem akumulator mówił, że bosha wykupiła jakaś duża amerykańska korporacja, która liczy tylko zyski :)
-
@miechomiecho napisał w Akumulator - jaki użytkujecie?:
Ciekawostką jest to, że jest jeszcze fabryczny i ma 15 lat :)
Akumulatory dawane na pierwszy montaż są naprawdę dobre. U mnie w Alto siedzi oryginalny ośmioletni akumulator, którego w dodatku raz czy dwa przypadkowo rozładowałem do zera i wciąż w największe mrozy pali bezproblemowo. Od paru lat jak przychodzi zima to się zastanawiam czy go profilaktycznie nie wymienić, ale skoro piszesz, że u Ciebie akumulator wytrzymał 15 lat to jeszcze poczekam z wymianą.
-
@miechomiecho napisał w Akumulator - jaki użytkujecie?:
@BPX33 Facet, u którego kupowałem akumulator mówił, że bosha wykupiła jakaś duża amerykańska korporacja, która liczy tylko zyski :)
To co w końcu kupiłeś?
-
@bpx33 napisał w Akumulator - jaki użytkujecie?:
@miechomiecho napisał w Akumulator - jaki użytkujecie?:
@BPX33 Facet, u którego kupowałem akumulator mówił, że bosha wykupiła jakaś duża amerykańska korporacja, która liczy tylko zyski :)
To co w końcu kupiłeś?
Baren D2675, dedykowany do mojego auta, gabaryty jak w oryginale, prąd rozruchu i pojemność nieco większa, bo 75Ah. Dałem za to cudo 430pln.
-
Jeżeli chodzi o moje Tico: oryginalny akumulator został zabity po 4 latach przez uszkodzony regulator napięcia, wygotował się elektrolit, następnie centra 45 Ah 6 lat, marketowy no name 40Ah 4 lata, Exide 35 Ah 2 lata, Centra 44Ah nadal w użytkowaniu. Ciekawostką jest to że pierwsza Centra i Exide padły nagle, odpalam samochód bez żadnych problemów, gaszę po dojechaniu na miejsce, po chwili próbuję odpalić i cisza, napięcie na akumulatorze spada do 2-4 V. Alternator jest cały czas ten sam, miał wymieniony regulator napięcia w 2002r w ASO Daewoo. Mniej więcej co 2 miesiące podłączam prostownik, przed zimą sprawdzam stan elektrolitu, nawet w akumulatorze teoretycznie bezobsługowym. W ciągniku T25 fabryczny akumulator 2x 6V wytrzymał prawie 20 lat, później był ZAP Piastów ok 12 lat, Sznajder 5 lat, Banner do tej pory. W Matizie mam Banner 35Ah, z niemieckich faktur wynika, że był zakupiony w maju 2014r. Nie wiem jak użytkowali go poprzedni właściciele, ale nadal jest w bardzo dobrej kondycji.