Co dziś dłubałem w tico? (2016 i 2017)
-
napisał 2 kwi 2016, 18:28 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 22:25
Wymiana opon na letnie (4xkormoran impulser).
Przy próbie dolania płynu do spryskiwacza zauważyłem, że płyn leje się przez błotnik na przednie koło, chyba uszkodzony mam zbiorniczek. Muszę zdjąć błotnik i zobaczyć co jest grane, ale podejrzewam pęknięcie bo zamarzł mi płyn w zimę
-
napisał 2 kwi 2016, 21:34 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 22:25
-
Moderatornapisał 3 kwi 2016, 06:23 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Płyn chłodniczy
śmierdzi w sposób charakterystyczny, ma też specyficzną "lepkość" - dość łatwo można
stwierdzić czy to on jest winowajcą kałuży.Usterka znaleziona, leje się przy rozrządzie więc do wymiany pompa wody.
Czyli obecna wytrzymała 2 sezony
Zastanawiam się czy nie zostawić paska rozrządu, nie ma jeszcze 15kkmWykładzina więc mokra od płynu do spryskiwaczy, jak uruchamiam tył to słychać pompkę jednak do spryskiwacza płyn już nie dociera.
-
napisał 3 kwi 2016, 16:51 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 22:25
Poważnie piszesz, że chcesz zostawić pasek?
Wg mnie jest to niedopuszczalne i bardzo ryzykowne.
Tym bardziej, że pasek do tico kosztuje grosze w porównaniu z innymi modelami. -
Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2016, 19:48 ostatnio edytowany przez none7 11 sie 2016, 22:25
wg mnie smialo zostawić można pasek rozrządu. nie widzę przeciwskazań żeby go wymieniać. nie ma co popadać w paranoję
-
Moderatornapisał 4 kwi 2016, 05:24 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Poważnie piszesz,
że chcesz zostawić pasek?Płyn chłodniczy nie powinien mu zaszkodzić
Ponowny montaż paska jest dopuszczalny, a dodatkowo nie ma dużo nalatane.
Ostateczną decyzję podejmę po demontażu. -
Moderatornapisał 4 kwi 2016, 14:12 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Pompa wody wymieniona, wymieniłem również pasek rozrządu.
Pan sprzedawca dziś mnie rozbawił.. informując mnie że pompa jest japońska
I zaiste na pudełku made in japan, po wpisaniu nr znajdującego się na pompie google informuje o chinach Mam nadzieję że trochę wytrzyma
Teraz trzeba przygotować się do założenia letniego ogumienia i można jechać w Polskę -
Użytkownik archiwalnynapisał 4 kwi 2016, 15:42 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 22:25
Ja też w zakupionym getzie miałem pompę wody japońską i ona terkotała. Nie wiem ile miała przejechane ale wymieniłem ją na GMB bo w tico tego producenta przejechała ponad 180tys bez wymiany. Tak samo rolkę kupiłem GMB bo stara była jeszcze dobra z logiem hyundaia ale także producent gmb. Jakoś tą firmę uznaję bo się nie zawiodłem. A sprzedawcy wciskają to na co mają większy rabat w hurtowni.
-
napisał 5 kwi 2016, 08:59 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 22:25
Wczoraj wymieniłem łożysko w tylnym prawym bębnie.
Poprzednie wytrzymało bardzo krótko, tzn. od jesieni (3 tys. km),
mimo, że było osadzone w bębnie za pomocą prasy.Z racji tego, że posiadam klucz dynamometryczny postanowiłem dokręcić nakrętkę piasty odpowiednim momentem. W książce Osowskiego podano, że moment ten powinien wynosić 80-120Nm.
Niestety przy dokręcaniu momentem 105Nm stała się tragedia i nakrętka straciła gwint.
Na szczęście gwint na pięście nie uległ uszkodzeniu.Problemem jest znalezienie podobnej nakrętki bo oryginalna to M16 drobnozwojowa, koronowa na klucz 22. Na razie na zastępstwo wkręciłem śrubę z wkładką teflonową na klucz 24. Poszukiwania nakrętki trwają.
-
Moderatornapisał 5 kwi 2016, 09:44 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Problemem jest
znalezienie podobnej nakrętki bo oryginalna to M16 drobnozwojowa, koronowa na klucz
22. Na razie na zastępstwo wkręciłem śrubę z wkładką teflonową na klucz 24.
Poszukiwania nakrętki trwają.http://www.polparts.com.pl/nakretka-osi-tyltic-m16-koronkowa-p-1831.html
ps. znalazłem szybko dzięki katalogowi od Batona
-
napisał 5 kwi 2016, 10:48 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 22:25
dzięki wielkie
-
napisał 5 kwi 2016, 11:56 ostatnio edytowany przez Jaco- 11 sie 2016, 22:25
Niestety przy
dokręcaniu momentem 105Nm stała się tragedia i nakrętka straciła gwint.
Na szczęście gwint
na pięście nie uległ uszkodzeniu.
Problemem jest
znalezienie podobnej nakrętki bo oryginalna to M16 drobnozwojowa, koronowa na klucz
22. Na razie na zastępstwo wkręciłem śrubę z wkładką teflonową na klucz 24.
Poszukiwania nakrętki trwają.Tak to jest skonstruowane że gwint możesz tylko zerwać na nakrętce. Miałem taką samą przygodę. Wizyta w najbliższym sklepie i kupno nowej rozwiązuje problem. Oczywiście też miałem jakąś z teflonem zakręconą na czas przejazdu do sklepu.
-
Moderatornapisał 5 kwi 2016, 12:36 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Tak to jest
skonstruowane że gwint możesz tylko zerwać na nakrętce.Kiedyś miałem uszkodzony również na piaście, być może było to efektem krzywo wkręcanej nakrętki
-
napisał 5 kwi 2016, 19:24 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:25
Wczoraj wymieniłem
łożysko w tylnym prawym bębnie.
Poprzednie
wytrzymało bardzo krótko, tzn. od jesieni (3 tys. km),Warto zdemontować osłony fabryczne łożysk od strony wewnętrznej i dać dużo smaru do łożysk w przestrzeń między łożyskami.
-
napisał 6 kwi 2016, 04:44 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 22:25
wymieniałeś cała belkę?
-
Moderatornapisał 6 kwi 2016, 06:33 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
wymieniałeś cała
belkę?Tak, miałem akurat wtedy całe tico na części
-
Moderatornapisał 9 kwi 2016, 14:34 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Wymiana kół na letnie i ogarnięcie tylnych spowalniaczy
Założyłem nowe szczęki, wymieniłem lewy cylinderek, tarcze kotwiczne zamalowałem podkładem reaktywnym i odpowietrzyłem układ. -
napisał 9 kwi 2016, 21:44 ostatnio edytowany przez tom83ek 11 sie 2016, 22:25
U mnie dzisiaj zakres prac podobny.
Wymieniłem koła zimowe na letnie. Przy okazji ściągnąłem bębny, przedmuchałem z syfu w środku i podregulowałem samoregulatory. Z przodu zrzuciłem klocki hamulcowe, oczyściłem prowadnice i na końcu wymieniłem płyn hamulcowy.
-
Moderatornapisał 11 kwi 2016, 16:00 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:25
Lata czekałem na ten moment.. tico się zepsuło, upg powiedziała
Czekam do zmierzchu i postaram się dojechać do domu - około 1km. -
Dojechałeś?
Aż tak dymi, że czekasz do wieczora? Nie mógł Cię ktoś podholować?