twardy pedał hamulca
-
Pablosko88 Użytkownik archiwalnynapisał 23 gru 2012, 17:53 ostatnio edytowany przez Pablosko88 11 sie 2016, 21:41
Witam
kolejny raz piszę bo mam taki problem stało się to wczoraj wieczorem jak jechałem do pracy i tak było dzisiaj jak auto postoi trochę dłuzej tak gdzieś ok 4-5 godzin po odpaleniu i ruszeniu gdzies jakies 50-100m podczas hamowania pedał hamulca jest strasznie twardy i są słabe hamulce poźniej jak nacisne na pedał już jest ok czym to moze być spowodowane może tymi mrozami porsze o pomoc z waszej strony z góry dziekuje -
smisnykolonapisał 23 gru 2012, 18:11 ostatnio edytowany przez smisnykolo 11 sie 2016, 21:41
poszukaj o zaworku serwa w przewodzie który idzie do silnika.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 23 gru 2012, 18:13 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 21:41
Coś takiego potrzebujesz jakiś tekst
-
Pablosko88 Użytkownik archiwalnynapisał 23 gru 2012, 18:20 ostatnio edytowany przez Pablosko88 11 sie 2016, 21:41
ale koledzy powiedzcie mi czy to napewno bedzię na 100%
-
miechomiechonapisał 23 gru 2012, 18:30 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:41
ale koledzy
powiedzcie mi czy to napewno bedzię na 100%NA PEWNO to będzie ten przewód
-
stemplu Użytkownik archiwalnynapisał 23 gru 2012, 20:57 ostatnio edytowany przez stemplu 11 sie 2016, 21:41
a co z nim się dzieje, że tylko wymiana pomaga? Nie da się rozebrać, wyczyścić? Pytam, bo mam to samo u siebie tej zimy.
edyta: OKi doczytałem tematy o tym wężyku, nie da się naprawiać, czyścić itp., tylko wymiana.
Muszę poszukać znów w lokalnych sklepikach. -
przedborzak Użytkownik archiwalnynapisał 23 gru 2012, 21:57 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 21:41
Ten zaworek zacina się i nie puszcza. Chciałem go kupić u siebie bo też się zacinał ale nie można było go dostać nigdzie. Więc wlewałem do tego przewodu olej i go rozruszałem drutem co pomagało na jakiś dłuższy czas. Najgorzej jest go zdemontować bo są opaski ciężkie do zdjęcia.
-
smisnykolonapisał 23 gru 2012, 22:23 ostatnio edytowany przez smisnykolo 11 sie 2016, 21:42
Poczytaj jeszcze, bo może inne były sposoby, nie tylko ten który podał kolega przedborzak, ale też na wymianę z innego auta.
-
miechomiechonapisał 23 gru 2012, 22:53 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 21:42
Poczytaj jeszcze,
bo może inne były sposoby, nie tylko ten który podał kolega przedborzak, ale też na
wymianę z innego auta.Nie wiem po co kombinować Nie lepiej kupić nowy przewód za grosze i mieć to z głowy na długi czas?
-
a co z nim się
dzieje, że tylko wymiana pomaga? Nie da się rozebrać, wyczyścić?Da się regenerować, ale nie wiem dokładnie, jak.
Parę ładnych lat temu zostawiłem autko u zaufanego mechanika na jakąś grubszą robótkę z hamulcami (sam akurat nie miałem czasu grzebać). Przy odbiorze powiedział, że przeczyścił wężyk z zaworkiem (ja mu wcześniej wspomniałem, że z rana pedał jest twardy). Nie pamiętam, jak on to zrobił - benzyną? Sprężarką? Jakoś inaczej? Nie wiem. Ale kolejne lata wszystko jest OK.
Czyli można reanimować, nie zawsze trzeba zakładać nowy. -
clavishnapisał 24 gru 2012, 06:47 ostatnio edytowany przez clavish 11 sie 2016, 21:42
Wydaje mi się, że przy cenie nowego > 20 zł, nie ma co się bawić w reanimację
-
felix1909 Użytkownik archiwalnynapisał 25 gru 2012, 09:21 ostatnio edytowany przez felix1909 11 sie 2016, 21:42
U mnie jest tak samo i odpowietrzanie nie pomagało. wiec za kazdym razem gdy odpalałem samochód, pompowałem pedał hamulca i dopiero wtedy ruszałem i do końca jazdy wszystko w normie, lecz jak postał znow pompowanko i jazda. : D
-
SilentBob Użytkownik archiwalnynapisał 25 gru 2012, 11:20 ostatnio edytowany przez SilentBob 11 sie 2016, 21:42
Ja bym nie smarował zaworka olejem. Grzybek zaworu jest z gumy i nie wiadomo jak zareaguje na olej.
Zaworek można wypchnąć z przewodu za pomocą zwykłego ołówka (może tylko wcześniej namoczyć przewód w gorącej wodzie).
Sam zawór jest nierozbieralny, wewnątrz jest gumowy grzybek i sprężynka. Może da się umyć w spirytusie, czy nawet zwykłej wodzie + suszenie.
To jest doraźne rozwiązanie na czas do wymiany, bo przy cenie 20zł, za nowy przewód, nie ma się co zastanawiać. -
Sharkynapisał 27 gru 2012, 00:45 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 21:42
Wydaje mi się, że przy cenie nowego > 20 zł, nie ma co się bawić w reanimację
Mam identyczne podejście.
W jeszcze swoim Tico pojawił się opisywany objaw dosłownie dwa razy i natychmiast wymieniłem ten wężyk z zaworkiem na nowy oryginalny. Pracy na 10 minut i nigdy więcej nie było z tym problemów -
cezarnapisał 30 gru 2012, 18:11 ostatnio edytowany przez cezar 11 sie 2016, 21:42
Który to jest ten wężyk z zaworkiem?
ten zaraz przy serwie czy ten dalej wchodzący komory silnika ? -
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 30 gru 2012, 19:17 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 21:42
Który to jest ten
wężyk z zaworkiem?
ten zaraz przy
serwie czy ten dalej wchodzący komory silnika ?Nie ten przy serwie, tylko ten bliżej silnika
-
marcintjunapisał 13 sty 2013, 19:50 ostatnio edytowany przez marcintju 11 sie 2016, 21:42
u mnie również występuje ten sam problem, oczywiście z rana jak zimny, wystarczy trochę podpompować i można jechać
-
Nelson Użytkownik archiwalnynapisał 16 lut 2013, 21:50 ostatnio edytowany przez Nelson 11 sie 2016, 21:42
Ten zaworek jest juz w "przewodzie" zamontowany i go nie widać??
-
Ten zaworek jest
juz w "przewodzie" zamontowany i go nie widać??Tak.
-
xTOMASZxnapisał 16 lut 2013, 23:16 ostatnio edytowany przez xTOMASZx 11 sie 2016, 21:42
Proszę sobie zdiagnozować serwo,na nie odpalonym silniku po nocy wcisnąć pedał hamulca kilkukrotnie,następnie wcisnąć go i trzymać,przekręcić stacyjkę,uruchomić auto,gdy pedał opadnie wraz z pani nogą,serwo sprawne.
Następnie proszę sobie sprawdzić ilość płynu hamulcowego i czy przy przednich zaciskach podczas mocnego wciśnięcia pedału nie wydostaje się płyn poprzez oring tłoczka.
Wymienić,oczyścić wspomniany przewód.
Prawidłowo odpowietrzyć układ.