Problem z chłodzeniem
-
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 04:56 ostatnio edytowany przez taylor144 11 sie 2016, 21:31
Witam mam kolejny problem z tikaczem. Nagle zaczął bardzo szybko się gotować, dmuchawa się nie załączała. Termostat nowy na pewno otwiera bo obie rury ciepłe tak samo. Brat mi powiedział że może być układ zapowietrzony, więc zrobiłem tak jak mówił mi żeby odpowietrzyć, gdy odpaliłem go bez korka chłodnicy na początku wyleciało kilka bombelków i zaczął pluć płynem na kilka centymetrów w górę. Powiedział mi wiec że może to być uszczelka pod głowicą. Co o tym sądzić czy na pewno to?? Proszę o pomoc
-
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 06:33 ostatnio edytowany przez slawek2876 11 sie 2016, 21:31
Miałem podobny przypadek w tico kolegi. Wskazówka temperatury podchodziła prawie pod czerwoną kreskę. Wymieniliśmy czujnik termiczny wentylatora, dmuchawa zaczęła chodzić i wszystko wróciło do normy:) Uszczelka pod głowicą to chyba ostateczność.
A swoją drogą układ sie sam powinien odpowietrzyć no chyba że źle wsadziłeś termostat -
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 06:55 ostatnio edytowany przez stemplu 11 sie 2016, 21:31
Sprawdź, czy masz sprawny przekaźnik wentylatora. Jest przy prawym reflektorze (patrząc w komorze silnika).
Można zewrzeć na krótko styki we wtyczce idącej do termowłącznika przy termostacie i sprawdzić czy załączy się wentylator. Jeśli nie to padł albo wentylator albo przekaźnik. Następnie odepnij przekaźnik i zewrzyj styki we wtyczce, powinien się załączyć wentylator. Jeśli się nie załączy to masz padnięty wentylator. Jeśli się załączy to masz padnięty przekaźnik. Sam przekaźnik jak będziesz zwierał styki termowłącznika powinien klikać.
Był kiedyś temat jak to sprawdzić. Sam z niego skorzystałem i znalazłem padnięty przekaźnik. Rozebrałem go i okazało się, że styki miał zaśniedziałe i nie stykały, sama cewka się ruszała. też łapał wysokie temperatury. Przeczyściłem pilniczkiem i załapał. Ale na wszelki wypadek kupiłem nowy.
Na ciepłym silniku nie odkręcaj korka, bo w układzie jest lekkie nadciśnienie i dlatego Ci wywala płyn. -
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 07:26 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 21:32
przekaźnik wentylatora. Jest przy prawym reflektorze (patrząc w komorze
silnika).Kombinując w ten sposób robi się zamęt w terminologii
Samochód ma dwa reflektory: prawy i lewy. Przekaźnik jest przy lewym. Niezależnie od tego z której strony patrzymy to jest lewy reflektor, tyle że stojąc przed maską mamy go po prawej stronie.
Może się i czepiam, ale znałem kolegę, który przez takie uproszczone myślenie zamówił w sklepie prawy reflektor a myślał o lewym. -
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 09:42 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 21:32
Jeśli termostat jest założony prawidłowo czyli odpowietrznikiem do góry to przy jeździe sam się układ odpowietrzy.
Warto sprawdzić styki przy reflektorze przekaźnika czy po zwarciu styków w kostce ruszy wentylator. Jeśli rusza to albo padł przekaźnik lub włącznik termiczny wentylatora znajdujący się w obudowie termostatu. Przekaźnik jest przy reflektorze taki w gumie i można go podmienić na inny i sprawdzić wtedy czy jego wina. -
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 10:46 ostatnio edytowany przez taylor144 11 sie 2016, 21:32
Jutro idę do znajomego mechanika i zobaczy co i jak. Termostat wydaje mi się że dobrze bo założyłem i było dobrze przez jakieś 300km. Zobaczę tą wtyczkę od dmuchawy bo żeby wrócić do domu musiałem podłączyć ją bezpośrednio pod aku. Dzięki za podpowiedzi i będę działał
-
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 12:19 ostatnio edytowany przez stemplu 11 sie 2016, 21:32
mnie zawsze uczyli, że z zewnątrz i wewnątrz na samochód się patrzy z pozycji kierowcy, ale komorę silnika opisuje się jak stojąc przed otwartą maską.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 12:23 ostatnio edytowany przez stemplu 11 sie 2016, 21:32
Czyli wentylator działa.
Sprawdź ten przekaźnik odpinając z termowłącznika wtyczkę i zewrzyj styki w kostce.
Powinien ruszyć wentylator. Jak nie ruszy to padł przekaźnik.
Jak mimo to ruszy wentylator to możliwe że padł termowłącznik. -
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2012, 19:44 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 21:32
mnie zawsze uczyli,
że z zewnątrz i wewnątrz na samochód się patrzy z pozycji kierowcy, ale komorę
silnika opisuje się jak stojąc przed otwartą maską.Ale wszystko to, co może być "prawe" i "lewe" (lampy, błotniki, lusterka, fotele, kierunkowskazy, etc.) zawsze opisuje się z pozycji kierowcy.
Natomiast jeśli chcesz powiedzieć komuś po której stronie znajduje się na przykład akumulator, to wtedy opisujesz to z pozycji patrzenia na komorę silnika.
Na przykład: "akumulator w Tico znajduje się po prawej stronie w komorze silnika".
-
Moderatornapisał 30 mar 2012, 19:56 ostatnio edytowany przez drzonca 11 sie 2016, 21:32
"akumulator w Tico znajduje się po prawej stronie w komorze silnika", obok lewego reflektora
-
Użytkownik archiwalnynapisał 31 mar 2012, 08:50 ostatnio edytowany przez stemplu 11 sie 2016, 21:32
Ale wszystko to, co
może być "prawe" i "lewe" (lampy, błotniki, lusterka, fotele, kierunkowskazy, etc.)
zawsze opisuje się z pozycji kierowcy.
Natomiast jeśli
chcesz powiedzieć komuś po której stronie znajduje się na przykład akumulator, to
wtedy opisujesz to z pozycji patrzenia na komorę silnika.
Na przykład:
"akumulator w Tico znajduje się po prawej stronie w komorze silnika".Ma to sens, widocznie źle zakodowałem.
Ale i tak na wszelki wypadek w nawiasie zapisałem, że prawa lampa patrząc w komorę.postanawiam się poprawić i więcej nie.... błądzić
-
Warto sprawdzić styki przy reflektorze przekaźnika czy po zwarciu styków w kostce ruszy wentylator.
Naprawdę nie chcę się czepiać , ale podczas pisania trzeba myśleć o tych, którzy przeczytają naszą wypowiedź, a nie tylko o naszej radości z pisania.
Gdzie jest więc reflektor przekaźnika? Przedborzak, chodź do tablicy i wyjaśnij. -
Użytkownik archiwalnynapisał 31 mar 2012, 19:26 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 21:32
Ma to sens,
widocznie źle zakodowałem.
Ale i tak na
wszelki wypadek w nawiasie zapisałem, że prawa lampa patrząc w komorę.
postanawiam się
poprawić i więcej nie.... błądzićW takim razie EOT
-
Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2012, 06:15 ostatnio edytowany przez taylor144 11 sie 2016, 21:32
Witam temat można zamknąć problem załatwiony. Winny był termostat niby nowy a walnięty i padnięty czujnik temperatury ten przy termostacie. Teraz wszystko pięknie działa
-
napisał 3 kwi 2012, 07:07 ostatnio edytowany przez Sharky 11 sie 2016, 21:32
W jaki sposób stwierdziłeś, że uszkodzony jest termostat, skoro w pierwszym poście napisałeś, cyt. "Termostat nowy na pewno otwiera bo obie rury ciepłe tak samo"
W takim razie zapewniał otwarcie "dużego obiegu", co jest akurat dobre w przypadku rosnącej temperatury silnika.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2012, 15:59 ostatnio edytowany przez taylor144 11 sie 2016, 21:32
Wyglądało na to że było dobrze. A termostat włożyłem do wrzątku i tak niezbyt miał zamiar się otworzyć
-
Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2012, 18:37 ostatnio edytowany przez Bervoc 11 sie 2016, 21:32
Ja pytanie odnośnie tych ciepłych rur, to sprawdza się te grube?
Tą na górze i dole? -
Użytkownik archiwalnynapisał 3 kwi 2012, 18:40 ostatnio edytowany przez taylor144 11 sie 2016, 21:32
Tak dokładnie te grube tą co jest przy korku u góry i ta na dole co wychodzi