Problem z chłodzeniem


  • Użytkownik archiwalny

    Witam mam kolejny problem z tikaczem. Nagle zaczął bardzo szybko się gotować, dmuchawa się nie załączała. Termostat nowy na pewno otwiera bo obie rury ciepłe tak samo. Brat mi powiedział że może być układ zapowietrzony, więc zrobiłem tak jak mówił mi żeby odpowietrzyć, gdy odpaliłem go bez korka chłodnicy na początku wyleciało kilka bombelków i zaczął pluć płynem na kilka centymetrów w górę. Powiedział mi wiec że może to być uszczelka pod głowicą. Co o tym sądzić czy na pewno to?? Proszę o pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    Miałem podobny przypadek w tico kolegi. Wskazówka temperatury podchodziła prawie pod czerwoną kreskę. Wymieniliśmy czujnik termiczny wentylatora, dmuchawa zaczęła chodzić i wszystko wróciło do normy:) Uszczelka pod głowicą to chyba ostateczność.
    A swoją drogą układ sie sam powinien odpowietrzyć no chyba że źle wsadziłeś termostat


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź, czy masz sprawny przekaźnik wentylatora. Jest przy prawym reflektorze (patrząc w komorze silnika).
    Można zewrzeć na krótko styki we wtyczce idącej do termowłącznika przy termostacie i sprawdzić czy załączy się wentylator. Jeśli nie to padł albo wentylator albo przekaźnik. Następnie odepnij przekaźnik i zewrzyj styki we wtyczce, powinien się załączyć wentylator. Jeśli się nie załączy to masz padnięty wentylator. Jeśli się załączy to masz padnięty przekaźnik. Sam przekaźnik jak będziesz zwierał styki termowłącznika powinien klikać.
    Był kiedyś temat jak to sprawdzić. Sam z niego skorzystałem i znalazłem padnięty przekaźnik. Rozebrałem go i okazało się, że styki miał zaśniedziałe i nie stykały, sama cewka się ruszała. też łapał wysokie temperatury. Przeczyściłem pilniczkiem i załapał. Ale na wszelki wypadek kupiłem nowy.
    Na ciepłym silniku nie odkręcaj korka, bo w układzie jest lekkie nadciśnienie i dlatego Ci wywala płyn.


  • Użytkownik archiwalny

    przekaźnik wentylatora. Jest przy prawym reflektorze (patrząc w komorze
    silnika).

    Kombinując w ten sposób robi się zamęt w terminologii
    Samochód ma dwa reflektory: prawy i lewy. Przekaźnik jest przy lewym. Niezależnie od tego z której strony patrzymy to jest lewy reflektor, tyle że stojąc przed maską mamy go po prawej stronie.
    Może się i czepiam, ale znałem kolegę, który przez takie uproszczone myślenie zamówił w sklepie prawy reflektor a myślał o lewym.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli termostat jest założony prawidłowo czyli odpowietrznikiem do góry to przy jeździe sam się układ odpowietrzy.
    Warto sprawdzić styki przy reflektorze przekaźnika czy po zwarciu styków w kostce ruszy wentylator. Jeśli rusza to albo padł przekaźnik lub włącznik termiczny wentylatora znajdujący się w obudowie termostatu. Przekaźnik jest przy reflektorze taki w gumie i można go podmienić na inny i sprawdzić wtedy czy jego wina.


  • Użytkownik archiwalny

    Jutro idę do znajomego mechanika i zobaczy co i jak. Termostat wydaje mi się że dobrze bo założyłem i było dobrze przez jakieś 300km. Zobaczę tą wtyczkę od dmuchawy bo żeby wrócić do domu musiałem podłączyć ją bezpośrednio pod aku. Dzięki za podpowiedzi i będę działał


  • Użytkownik archiwalny

    mnie zawsze uczyli, że z zewnątrz i wewnątrz na samochód się patrzy z pozycji kierowcy, ale komorę silnika opisuje się jak stojąc przed otwartą maską.


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli wentylator działa.
    Sprawdź ten przekaźnik odpinając z termowłącznika wtyczkę i zewrzyj styki w kostce.
    Powinien ruszyć wentylator. Jak nie ruszy to padł przekaźnik.
    Jak mimo to ruszy wentylator to możliwe że padł termowłącznik.


  • Użytkownik archiwalny

    mnie zawsze uczyli,
    że z zewnątrz i wewnątrz na samochód się patrzy z pozycji kierowcy, ale komorę
    silnika opisuje się jak stojąc przed otwartą maską.

    Ale wszystko to, co może być "prawe" i "lewe" (lampy, błotniki, lusterka, fotele, kierunkowskazy, etc.) zawsze opisuje się z pozycji kierowcy.

    Natomiast jeśli chcesz powiedzieć komuś po której stronie znajduje się na przykład akumulator, to wtedy opisujesz to z pozycji patrzenia na komorę silnika.

    Na przykład: "akumulator w Tico znajduje się po prawej stronie w komorze silnika".


  • Moderator

    "akumulator w Tico znajduje się po prawej stronie w komorze silnika", obok lewego reflektora


  • Użytkownik archiwalny

    Ale wszystko to, co
    może być "prawe" i "lewe" (lampy, błotniki, lusterka, fotele, kierunkowskazy, etc.)
    zawsze opisuje się z pozycji kierowcy.
    Natomiast jeśli
    chcesz powiedzieć komuś po której stronie znajduje się na przykład akumulator, to
    wtedy opisujesz to z pozycji patrzenia na komorę silnika.
    Na przykład:
    "akumulator w Tico znajduje się po prawej stronie w komorze silnika".

    Ma to sens, widocznie źle zakodowałem.
    Ale i tak na wszelki wypadek w nawiasie zapisałem, że prawa lampa patrząc w komorę.

    postanawiam się poprawić i więcej nie.... błądzić


  • Admin

    Warto sprawdzić styki przy reflektorze przekaźnika czy po zwarciu styków w kostce ruszy wentylator.

    Naprawdę nie chcę się czepiać , ale podczas pisania trzeba myśleć o tych, którzy przeczytają naszą wypowiedź, a nie tylko o naszej radości z pisania.
    Gdzie jest więc reflektor przekaźnika? Przedborzak, chodź do tablicy i wyjaśnij.


  • Użytkownik archiwalny

    Ma to sens,
    widocznie źle zakodowałem.
    Ale i tak na
    wszelki wypadek w nawiasie zapisałem, że prawa lampa patrząc w komorę.
    postanawiam się
    poprawić i więcej nie.... błądzić

    W takim razie EOT


  • Użytkownik archiwalny

    Witam temat można zamknąć problem załatwiony. Winny był termostat niby nowy a walnięty i padnięty czujnik temperatury ten przy termostacie. Teraz wszystko pięknie działa


  • Użytkownik archiwalny

    W jaki sposób stwierdziłeś, że uszkodzony jest termostat, skoro w pierwszym poście napisałeś, cyt. "Termostat nowy na pewno otwiera bo obie rury ciepłe tak samo"

    W takim razie zapewniał otwarcie "dużego obiegu", co jest akurat dobre w przypadku rosnącej temperatury silnika.


  • Użytkownik archiwalny

    Wyglądało na to że było dobrze. A termostat włożyłem do wrzątku i tak niezbyt miał zamiar się otworzyć


  • Użytkownik archiwalny

    Ja pytanie odnośnie tych ciepłych rur, to sprawdza się te grube?
    Tą na górze i dole?


  • Użytkownik archiwalny

    Tak dokładnie te grube tą co jest przy korku u góry i ta na dole co wychodzi


Zaloguj się, aby odpowiedzieć