Kompletowanie narzędzi diagnostycznych.
-
Nie żabkę, lecz
jakąś przejściówkę, którą będziesz mógł umieścić pomiędzy święcą a kablem WN, po co
niszczyć przewody...W przyzwoitych lampach przewodu sygnałowego nie podłącza się elektrycznie pod świecę czy kabel- wystarcza, że jest obok kabla zapłonowego np. owinięty, działanie jest indukcyjne. Nie wiem jaka to konkretnie lampa, ale zwykle na końcu przewodu jest plastikowy zacisk zapinany na kablu zapłonowym.
-
Cześć.
W instrukcji tej lampy jest wyraźnie napisane:
[/i]pozwala ona sprawdzić działanie regulatorów: odśrodkowego i podciśnieniowego(wielkości dynamiczne) oraz sam fakt występowania iskry, przydatne również podczas sprawdzania np czujnika hallotronowego w aparacie zapłonowym, zintegrowanego modułu zapłonowego itp.[i].
Nie wiem ale nie zrozumieliśmy się. Mi nie chodzi o jakieś niszczenie kabli, kabel sygnałowy jest kablem który przykłada się w pobliże kabla wysokiego napięcia, chodzi mi oto żeby nie owijać go wokół kabla tylko przypiąć poprzez żabkę żeby to się jakoś trzymało( chodzi o taką żabkę jak jest przy miernikach). Może źle nazwałem element, chodzi o jakiś zacisk itp.
-
[i][/i]pozwala ona
sprawdzić działanie regulatorów: odśrodkowego i podciśnieniowegoNo to chyba chodzi o zmianą kąta zapłonu w zależności od obrotów/obciążenia
Może źle nazwałem element, chodzi o
jakiś zacisk itp.
Spróbuj żabką od suszenia prania. -
Spróbuj żabką od
suszenia prania.I to będzie znacznie lepsze od każdego metalowego krokodylka
-
I to będzie
znacznie lepsze od każdego metalowego krokodylkaJeszcze takie coś znalazłem, więc mój pomysł może zadziałać
http://allegro.pl/sonda-oscyloskopowa-do-badania-iskry-tx25a-i1382952041.html
Nakleić cienką blaszkę na ten klips i podłączyć przewód i powinno wystarczyć do wysterowania lampy. -
Tzn tak, 700 stówek za lampkę to bardzo dużo
Trochę ta lampa kosztowała, ale już sporo się zwróciło,
bo wiele razy jej używałem.
To samo jest z kluczem dynamometrycznym,bez którego nie da rady wykonać
napraw silnika. -
Siemka w nowym 2011.
a ja sobie rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do zrobienia.
Sami zobaczcie: -
rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
zrobienia.Schemat i opis podobnego:
http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2041.pdf
W AVT za grosze można kupić zestaw do samodzielnego montażu, albo nawet zmontowane urządzenie. Niestety "lampy stroboskopowe" na diodzie LED wymagają pomiaru w ciemnym garażu żeby było coś widać. -
Chciałbym mieć
wszystko swoje , żeby sam diagnozować autko.Kolejną bardzo przydatną rzeczą (wprawdzie nie do Tico, ale do innych samochodów) jest interfejs diagnostyczny pozwalający na odczytanie i wykasowanie z komputera kodu błędu, odczyt różnych parametrów itp. Na początek tanim rozwiązaniem jest kabel do laptopa na ELM327. Można też (w minimalistycznej wersji) kupić mikrotester na OBD2, np. taki:
http://www.mari.pl/Tester_Diagnostyczny_CTOOLS_OBD2-36.html
pozwala on jedynie na odczytanie i wykasowanie kodu błędu, ale nie wymaga targania laptopa. Swoją drogą mam taki właśnie tester, gdyby ktoś w Rzeszowie czy okolicach potrzebował skorzystać to mogę pomóc. -
a ja sobie
rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
zrobienia.
Sami zobaczcie:Faktycznie, wygląda na prostą sprawę
-
rozebrałem to urządzonko i to jest baardzo proste urządzenie tzn bardzo łatwe do
zrobienia.Z przeproszeniem Ciebie- "lampę" zrobioną na diodzie świecącej można potraktować jako zabawkę, podobnie jak inne lampy zrobione na neonówce. W miarę porządna lampa ma palnik wyładowczy, np. xenonowy (jak w lampie błyskowej fotograficznej), kosztuje ok. 100zł i wygląda np. tak:
Co nie zmienia jednak faktu, że samo urządzenie jest dość proste o ile nie ma wbudowanego np. własnego wyświetlacza.
-
"lampę" zrobioną na diodzie świecącej można potraktować jako zabawkę,
podobnie jak inne lampy zrobione na neonówce. W miarę porządna lampa ma palnik
wyładowczy,Można zrobić taką na popularnym i tanim palniku IFK-120. Przykładowy opis i schemat tutaj:
http://www.czarnikm.republika.pl/auto.html#lampa -
I ja również posiadam z Viakena, który to teraz chcę sprzedać, kupiłem go z myślą o seacie toledo który pojechał już dawno na szrocik i pozostał interfejs, niestety w moim Tolku można było tylko zdiagnozować Abs, bo silnik nie posiadał diagnostyki, tylko miernik w ręce i jechane.
Kolego Wasylek, jeszcze nie sprawdzałem urządzonka i nie mogę się wypowiedzieć. Może i wygląda jak zabaweczka ale co się przyda to się przyda, ktoś kto to robił na pewno brał pod uwagę jasność i jeżeli to zrobił to chyba jest wystarczalna. Z resztą kilka osób tu się wypowiadało , że zdaje egzamin.
Tak apropo sam tak sobie myślałem czy nie można byłoby zrobić jakiegoś prostego układu elektrycznego z palnikiem ifk120 i podłączyć go jakoś sprytnie pod ten układ. Niestety nie znam się aż tak dobrze na elektronice.
Pzdr -
jakiegoś prostego układu elektrycznego z
palnikiem ifk120 i podłączyć go jakoś sprytnie pod ten układ.najprostszy stroboskop z allegro bierzesz i wywalasz generator. Nie powinno byc zbyt trudne
-
A potrafiłbyś zrobić takie coś??
-
A potrafiłbyś
zrobić takie coś??Kiedyś kurcze mi się to prostsze wydawało Dawno temu widziałem schemat prosty, ale przecież nie wszystkie muszą być na takim schemacie
Teoretycznie wystarczy odpiąć bramę tyrystora i dać przewód jako sondę. A praktycznie to już głowy nie dam Bo w sumie pomyślałem że może gubić impulsy z cewki jak akurat trafi "zero" w sieci...
Z drugiej strony to nie wiem czy by mi się chciało tak kombinować... te "pistolety" wydają się fajne, są na 12V - nie trzeba ciągnąć kolejnego kabla do gniazdka, fajna sonda, wygodny, niezbyt drogi
-
Można zrobić taką
na popularnym i tanim palniku IFK-120. Przykładowy opis i schemat tutaj:
http://www.czarnikm.republika.pl/auto.html#lampaNie pamiętam gdzie, ale czytałem, że tego typu stroboskopów nie powinno się stosować przy elektronicznym zapłonie(chodzi o branie impulsu wyzwalającego ze świecy), dlaczego? nie było wyjaśnione. Mam taką lampę od lat i bałem się jej stosować w Tico.
-
Dodatkowe obciążenie może byc odebrane przez sterownik silnika jako uszkodzenie cewki.
-
Witam.
tak sobie myślę, że zrobię urządzonko do podciśnienia z manometrem i chciałbym Was prosić o mała pomoc bo nie wiem w którym miejscu zamontować zaworek zwrotny, czy przed manometrem czy za manometrem?
Ma to być zrobione z dużej strzykawki, manometra i zaworka zwrotnego plus wężyki.Na tym schemaciku są wyznaczone dwa miejsca gdzie można by było zamontować zaworek zwrotny.
Tylko gdzie??
-
Raczej między manometrem a strzykawką. Chcąc mierzyć aktualne ciśnienie w badanym elemencie nie powinieneś oddzielać do zaworkiem od manometru. Inaczej zmierzysz ciśnienie w strzykawce, a nie w badanym elemencie.