Przecież wymienił oprawkę i zmierzył napięcie, które wynosi 2,5V
Najnowszy post utworzony przez pirx
-
RE: Brak przedniej postojówki
-
RE: Brak przedniej postojówki
Witam wszystkich.
Witaj, chociaż do tego służy osobny Wątek
Mam taki problem,
ze nie działa mi przednia postojówka w moim tico.Która, lewa czy prawa, a może obie? Jeśli chcesz uzyskać pomoc wyrażaj się precyzyjnie. Obie żarówki postojowe są zasilane jednym przewodem z przełącznika świateł. Co prawda nie grzebałem przy tym, ale wygląda na to, że przewód idzie do jednej oprawki, a z niej do drugiej. Czyli jeśli nie ma napięcia na jednej, a druga świeci, to przyczyny należy szukać w tej drugiej.
Wszystkie bezpieczniki są ok.
No to fajnie, świadczy to o tym, że nie ma zwarcia.
napicie jest tam 2,5.
Ach ta precyzja i pośpiech , gdzie? Z tego zdania wynika, że na bezpiecznikach, a tak w ogóle powinno brzmieć "napięcie na oprawce wynosi 2,5V
Czy to może wina gdzieś przetartego
przewodu i przez to spadek napięcia?Raczej wątpliwe, byłoby zwarcie i poszedłby bezpiecznik.
Początkowo myślałem, ze to wina zaśniedziałej
kostki, w która wkłada się żarówkę, lecz po wymianie problem nie ustąpił.Najpewniej coś zaśniedziało, ale stawiałbym na konektory(złączki). Na początek zajrzyj do sąsiedniej oprawki postojówki(o ile świeci), a konkretniej obejrzyj konektory. jeśli tam będzie wszystko w porządku, to trzeba sprawdzać dalej aż do przełącznika świateł.
-
RE: Pora na poważnie pomyśleć o strajkach dot.cen paliw
Aaa, to dlatego twierdzisz "Dlatego w każdej rodzinie w Polsce jest przeważnie po dwa samochody.", bo sam masz dwa. Dobrze chociaż, że uczciwie powiedziałeś dlaczego.
-
RE: Pora na poważnie pomyśleć o strajkach dot.cen paliw
To dużo. Mnie
miesięcznie utrzymanie mojej Fiesty kosztuje około 150 złotych.No tak, ale nie wszyscy popychają do pracy na rowerku, bo mają za daleko. Te 150 zł to całe koszty, czy tylko paliwo? Bo jak wszystkie koszty, to coś czarujesz.
Dlatego w każdej
rodzinie w Polsce jest przeważnie po dwa samochody.A to twierdzenie, to chyba z sufitu wziąłeś. W mojej klatce schodowej na 14 rodzin nikt nie ma dwóch samochodów.
-
RE: Pora na poważnie pomyśleć o strajkach dot.cen paliw
U nas w kraju jest
popyt niezwykły na paliwo,Pokpiwasz, czy poważnie mówisz? Moim zdaniem, popyt jest normalny.
bo wszyscy wszędzie jeżdżą i dlatego paliwo zawsze będzie
w Polsce drogie.A w innych krajach samochody kupują po to, żeby sobie na nie popatrzeć.
-
RE: Zwrot kasy za polisę OC po sprzedaży auta.
Jak sprzedawałem Tico w styczniu 2010, to było jak piszesz. Nie dostałem grosza zwrotu dopóki, kupujący nie wypowiedział umowy i nie miało żadnego wpływu to, że ja fakt sprzedaży zgłosiłem od razu. Tak w ogóle, to PZU raczył zapomnieć, że należy mi się jakiś zwrot i dopiero w czerwcu przy zawieraniu nowej umowy przypomniał sobie.
-
RE: Pora na poważnie pomyśleć o strajkach dot.cen paliw
Nie porównuj Stanów
i Polski. My nie mamy "darmowej" ropyChyba nie zrozumiałeś , chodzi o porównanie podatków narzuconych na cenę ropy w Stanach i Polsce. Inną sprawą jest to, że wysokość tych podatków nie zależy już tylko od naszego państwa.
-
RE: Montaż świateł dziennych
W Swifcie +
jest na kostce żarówki na stałe, a wyłącznik steruje właśnie masą.W Tico jest tak samo, sprawdź na jego kąciku, powinien być jakiś schemat. Poniżej opisuję jak zamienić "minus" na "plus" przy pomocy przekaźnika.
Dowiedziałem się,
że można to zrobić za pomocą zwykłego przekaźnika - można sterować nim zarówno masą
jak i plusem.Zgadza się.
Tylko jaki przekaźnik będzie dobry (są zwierne, rozwierne, mają różną
ilość nóżek...)? No i jakie kable podłączyć do których nóżek przekaźnika?Zwierne i rozwierne, to są styki przekaźnika. Ilość wyprowadzeń przekaźnika zależy od ilości styków.
Rozumiem, że problem polega na tym, że w tych światłach(o których piszesz) jest przewód, który należy podłączyć do "plusa" z wyłącznika świateł, a Ty masz na wyłączniku "minus".
Tak jak piszesz można to rozwiązać przy pomocy przekaźnika ze stykami zwiernymi (tzn. takimi, które zwierają po podłączeniu napięcia), jeżeli mają również styki rozwierne, to niczemu to nie przeszkadza. Praktycznie każdy przekaźnik samochodowy będzie dobry. Mają one stałe oznaczenia. Wyprowadzenia 85 i 86 to zasilanie cewki, 30 ruchomy styk zwierno-rozwierny, 87 stały styk zwierny i 87a stały styk rozwierny. Jak to podłączyć aby "minus" zamienił się na "plus"?
"Plus" z instalacji samochodu(obojętnie skąd, chociaż najwygodniej z bezpiecznika świateł) podłączasz na wyprowadzenie 85 i 30, "minus" z wyłącznika świateł(zza wyłącznika!) podłączasz do wyprowadzenia 86. Uzyskany efekt jest taki, że gdy światła mijania są wyłączone "plus" jest na wyprowadzeniu 87a, a gdy są włączone, "plus" jest na wyprowadzeniu 87. Nie znam schematu podłączania świateł, o których piszesz, więc nie wiem, który "plus" Cię interesuje ale masz oba więc nie powinno być problemu -
RE: Ssanie się nie włącza
Nie wiem o jakiej
klapce piszesz,Wydaje się, że ma na myśli przepustnicę gaźnika.