Coś się chyba ostro zrypało?
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
mówiłeś o tym biciu mechanikowi?
Tak, ale uznał, że to te łożyska miały taki luz, że się niosło po całej karoserii i to one były winne (jak widać nie).
Wracając do wyważania kół. Po rozmowie z mechanikiem i tak na chłopski rozum doszliśmy do wniosku, że to nie będą koła, bo gdyby tak było to waliło by non stop, a rano jechałem autostradą momentami 150 km/h i nic, cisza. Dopiero na obwodnicy Wawy (jak zwykle :P), gdy zwolniłem do ok. 100 km/h zaczęło bić. Potem na chwilę przestało i znowu zaczęło i tak w koło Macieju... Wracałem też autostradą, ale cały czas ok. 90 km/h i nic nie biło. Nie ma wyjścia, trzeba podnieść auto i zobaczyć co się tam dzieje.
napisał 5 mar 2021, 08:49 ostatnio edytowany przez@BPX33 A na innych trasach też pojawiają się takie wibracje? Czy tylko na tej obwodnicy?
-
napisał 5 mar 2021, 09:02 ostatnio edytowany przez
@Szarik napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 A na innych trasach też pojawiają się takie wibracje? Czy tylko na tej obwodnicy?
No dotychczas nigdzie indziej nie, ale nie bardzo wiem jaki to może mieć związek? :P
-
napisał 5 mar 2021, 11:59 ostatnio edytowany przez
No w sumie po mieście nie lata się 90+ :)
-
napisał 5 mar 2021, 12:51 ostatnio edytowany przez
@likaon napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
No w sumie po mieście nie lata się 90+ :)
Ale jak jechałem 150 km/h to nic się nie działo... XD
-
napisał 5 mar 2021, 15:19 ostatnio edytowany przez
Drugi warsztat. Umówiony jestem na poniedziałek, ale po rozmowie i opisie sytuacji stawia na półoś i wyrobione/wyrabiające się zębatki wchodzące w silnik, które dają właśnie takie objawy przy opisanych prędkościach (80, 90, 100 km/h). Kurde, ceny półosi zabijają, a same przeguby wewnętrzne też drogie w ciul... :/
-
Drugi warsztat. Umówiony jestem na poniedziałek, ale po rozmowie i opisie sytuacji stawia na półoś i wyrobione/wyrabiające się zębatki wchodzące w silnik, które dają właśnie takie objawy przy opisanych prędkościach (80, 90, 100 km/h). Kurde, ceny półosi zabijają, a same przeguby wewnętrzne też drogie w ciul... :/
napisał 5 mar 2021, 16:34 ostatnio edytowany przez@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
-
napisał 5 mar 2021, 18:41 ostatnio edytowany przez BPX33 3 maj 2021, 18:51
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
P.S. Pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (@likaon @pacior ). Czy przeguby wewnętrzne były we wszystkich wersjach silnikowych takie same czy do 1.0 to tylko od 1.0?
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
P.S. Pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (@likaon @pacior ). Czy przeguby wewnętrzne były we wszystkich wersjach silnikowych takie same czy do 1.0 to tylko od 1.0?
napisał 5 mar 2021, 18:59 ostatnio edytowany przez Szarik 3 maj 2021, 18:59@BPX33 A to nie takie coś: https://allegro.pl/oferta/przegub-wewnetrzny-suzuki-swift-ii-1-0-1-3-1989-9003136423 ?
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
P.S. Pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (@likaon @pacior ). Czy przeguby wewnętrzne były we wszystkich wersjach silnikowych takie same czy do 1.0 to tylko od 1.0?
napisał 5 mar 2021, 19:09 ostatnio edytowany przez@BPX33 mnie to nie pytaj. Ja półosie zmieniłem wraz ze zmianą silnika, bo różniły się długością.
-
@BPX33 A to nie takie coś: https://allegro.pl/oferta/przegub-wewnetrzny-suzuki-swift-ii-1-0-1-3-1989-9003136423 ?
napisał 5 mar 2021, 19:44 ostatnio edytowany przez@Szarik napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 A to nie takie coś: https://allegro.pl/oferta/przegub-wewnetrzny-suzuki-swift-ii-1-0-1-3-1989-9003136423 ?
Nie mam pojęcia. Wolałbym, żeby to serwis zamówił części, bo jak nie będą pasować to oni będą się bawić ze zwrotem...
@likaon napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 mnie to nie pytaj. Ja półosie zmieniłem wraz ze zmianą silnika, bo różniły się długością.
Nie no półosie na bank nie będą pasować od 1.3 ani 1.6, ale ja mówię o samych przegubach wewnętrznych. ;)
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
P.S. Pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (@likaon @pacior ). Czy przeguby wewnętrzne były we wszystkich wersjach silnikowych takie same czy do 1.0 to tylko od 1.0?
napisał 5 mar 2021, 19:58 ostatnio edytowany przez@BPX33 napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
-
@BPX33 napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
napisał 5 mar 2021, 22:15 ostatnio edytowany przez -
napisał 11 mar 2021, 12:07 ostatnio edytowany przez
Wracając do tematu. Półosi jednak na razie nie zmieniam, bo w poniedziałek koła przednie zostały ponownie wyważone. Różnice były rzędu 25 g (prawe koło) i 15 g (lewe koło), więc bardzo małe, ale o dziwo jak jechałem do pracy we wtorek i środę to nic się nie działo...
Po wyważaniu w warsztacie sądzili, że to zbyt małe niedowagi (ja też tak sądziłem) i że szarpanie na 99% się pojawi ponownie. Na razie do tej "naprawy" podchodzę z dużym dystansem, bo jakoś mało realne wydaje mi się tak potężne bicie z tak niewielkiego niewyważenia. -
Wracając do tematu. Półosi jednak na razie nie zmieniam, bo w poniedziałek koła przednie zostały ponownie wyważone. Różnice były rzędu 25 g (prawe koło) i 15 g (lewe koło), więc bardzo małe, ale o dziwo jak jechałem do pracy we wtorek i środę to nic się nie działo...
Po wyważaniu w warsztacie sądzili, że to zbyt małe niedowagi (ja też tak sądziłem) i że szarpanie na 99% się pojawi ponownie. Na razie do tej "naprawy" podchodzę z dużym dystansem, bo jakoś mało realne wydaje mi się tak potężne bicie z tak niewielkiego niewyważenia.@BPX33 może zmiana ogumienia na letnie rozwiąże Twój problem 🤔
-
Wracając do tematu. Półosi jednak na razie nie zmieniam, bo w poniedziałek koła przednie zostały ponownie wyważone. Różnice były rzędu 25 g (prawe koło) i 15 g (lewe koło), więc bardzo małe, ale o dziwo jak jechałem do pracy we wtorek i środę to nic się nie działo...
Po wyważaniu w warsztacie sądzili, że to zbyt małe niedowagi (ja też tak sądziłem) i że szarpanie na 99% się pojawi ponownie. Na razie do tej "naprawy" podchodzę z dużym dystansem, bo jakoś mało realne wydaje mi się tak potężne bicie z tak niewielkiego niewyważenia.napisał 11 mar 2021, 16:24 ostatnio edytowany przez@BPX33 coś mi się przypomniało. Skrzynie 1.0 i 1.3 były zamienne więc wnioskuję że wewnętrzne przeguby też są. Samych półosi do 1.0 i 1.3 są ze 3 rodzaje, bo dochodzi GTI z innymi piastami.