Coś się chyba ostro zrypało?
-
@drzonca napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 Może to głupie pytanie, ale kiedy wyważałeś koła? Patrzyłeś czy z któregoś nie odpadł ciężarek?
W listopadzie, przed obecnym sezonem zimowym. Ale czy przy odpadnięciu ciężarka nie powinno bić koło non stop?
-
-
@drzonca napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 Przy mniejszych prędkościach możesz nie wyczuć.
Ale to może być tak, że jadę przez 20 minut i nic się nie dzieje i nagle "bum!", zaczyna trząść?
-
@BPX33 napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
Ale to może być tak, że jadę przez 20 minut i nic się nie dzieje i nagle "bum!", zaczyna trząść?
Jak jedziesz ze stałą prędkością to wg mnie raczej nie. A jak dzisiejsza podróż do pracy? Coś się poprawiło po tej wymianie łożysk?
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
A jak dzisiejsza podróż do pracy? Coś się poprawiło po tej wymianie łożysk.
Z tyłu cisza, więc zmiana na plus. Szkoda tylko, że te wibracje to też nie były z łożysk... :/
-
@BPX33 napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
Z tyłu cisza, więc zmiana na plus. Szkoda tylko, że te wibracje to też nie były z łożysk... :/
aaa..nie zauważyłem Twojego posta z rana...piszesz o prawym przednim kole, może to faktycznie mocowanie wahacza pada? Ew. może wbiłeś się w jakąś dziure i felga jest krzywa i dlatego bije powyżej 70 km/h/. Wyważenie kół nie jest wielkim kosztem, ale chyba faktycznie to również sprawdzić.
-
@BPX33 wyważanie koła działa w osi pionowej i poziomej. Gdzieś u ruskich oglądałem, że zlali coś do opony, chyba ołów, w jednym miejscu i przejechali się. Jak to koło wpadło w wibracje to wyrwało mocowanie mostu.
-
Czyli sugerujecie w pierwszej kolejności sprawdzić wyważenie kół? Ale wszystkich czy tylko przód?
-
@BPX33 napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
Czyli sugerujecie w pierwszej kolejności sprawdzić wyważenie kół? Ale wszystkich czy tylko przód?
Jak sprawdzać to już wszystkie...btw. mówiłeś o tym biciu mechanikowi?
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
mówiłeś o tym biciu mechanikowi?
Tak, ale uznał, że to te łożyska miały taki luz, że się niosło po całej karoserii i to one były winne (jak widać nie).
Wracając do wyważania kół. Po rozmowie z mechanikiem i tak na chłopski rozum doszliśmy do wniosku, że to nie będą koła, bo gdyby tak było to waliło by non stop, a rano jechałem autostradą momentami 150 km/h i nic, cisza. Dopiero na obwodnicy Wawy (jak zwykle :P), gdy zwolniłem do ok. 100 km/h zaczęło bić. Potem na chwilę przestało i znowu zaczęło i tak w koło Macieju... Wracałem też autostradą, ale cały czas ok. 90 km/h i nic nie biło. Nie ma wyjścia, trzeba podnieść auto i zobaczyć co się tam dzieje.
-
@BPX33 napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
(jak widać nie).Wracając do wyważania kół. Po rozmowie z mechanikiem i tak na chłopski rozum doszliśmy do wniosku, że to nie będą koła, bo gdyby tak było to waliło by non stop, a rano jechałem autostradą momentami 150 km/h i nic, cisza. Dopiero na obwodnicy Wawy (jak zwykle :P), gdy zwolniłem do ok. 100 km/h zaczęło bić.
Pamiętam że miałem zawsze ten problem w Tico na tej trasie, tam jest kiepski asfalt 🤪🤪
-
W sumie w Tico też tak miałem, biło w okolicach 90 na S8. Więc albo 80 albo 100+ :)
-
@BPX33 A na innych trasach też pojawiają się takie wibracje? Czy tylko na tej obwodnicy?
-
@Szarik napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 A na innych trasach też pojawiają się takie wibracje? Czy tylko na tej obwodnicy?
No dotychczas nigdzie indziej nie, ale nie bardzo wiem jaki to może mieć związek? :P
-
No w sumie po mieście nie lata się 90+ :)
-
@likaon napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
No w sumie po mieście nie lata się 90+ :)
Ale jak jechałem 150 km/h to nic się nie działo... XD
-
Drugi warsztat. Umówiony jestem na poniedziałek, ale po rozmowie i opisie sytuacji stawia na półoś i wyrobione/wyrabiające się zębatki wchodzące w silnik, które dają właśnie takie objawy przy opisanych prędkościach (80, 90, 100 km/h). Kurde, ceny półosi zabijają, a same przeguby wewnętrzne też drogie w ciul... :/
-
@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
-
@Gooral napisał w Coś się chyba ostro zrypało?:
@BPX33 200-250zł na szybko patrząc na necie, to chyba aż takiej tragedii nie ma ;)
Półosie czy przeguby? Półosie w IC to min. 600 zł/szt., a przegubów wewnętrznych nie ma w ogóle. Są za to w Polcarze. Cena: 600 zł/szt.
P.S. Pytanie do bardziej obeznanych ode mnie (@likaon @pacior ). Czy przeguby wewnętrzne były we wszystkich wersjach silnikowych takie same czy do 1.0 to tylko od 1.0?
-
@BPX33 A to nie takie coś: https://allegro.pl/oferta/przegub-wewnetrzny-suzuki-swift-ii-1-0-1-3-1989-9003136423 ?