[MANUAL] Regulacja TPSa Swift GTi
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 mar 2010, 00:13 ostatnio edytowany przez pacior 12 sie 2016, 20:39
http://www.redlinegti.com/files/akil/docs/gtaye_tps_configuration.pdf
Małe tłumacznie kolegi :Mik:
jak macie rys ze str. 6e-84 to:
1. mierzycie opor miedzy C-D wedlug obrazka 6e-123
2.Pkrzekrecacie TPS do konca zgodnie ze wskazowkami zegara.
Czyli jesli macie zamontowane to wszystko pod maska to:- (stojac przodem do auta) dopychacie czuyjnik w lewo
- ta strone ktora wychodza 3 kable na max do do gory
- pozniej, stopniowo odkrecacie nim w jedyna sluszna strone (dol)
- w momencie gdy zmienia opor z na nieskonczonosc dokrecacie srobki
Na koncu zostaje test:
-dla 0,9 mm szczeliny nie powinno byc ciaglasci miedzy C-D
-dla 0,3 mm ma byc nieskonczonosc
PS
Do tej zabawy przydaje sie pozycja w miernikach do spr. diod (taka piszczaca).Przydało by się podkleić temat dla potomnych
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 mar 2010, 12:00 ostatnio edytowany przez toxim 11 paź 2016, 22:53
http://www.redlinegti.com/files/akil/docs/gtaye_tps_configuration.pdf
Małe tłumacznie kolegi :Mik:
jak macie rys ze str. 6e-84
to:Przy przepustnicy z Nysy wygląda to dokładnie tak samo? Czy trzeba coś troszkę inaczej (wiem, że przerabiałeś temat - to wolę zawczasu zapytać) ?
Pozdr.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 mar 2010, 17:33 ostatnio edytowany przez mateusz140m 11 paź 2016, 22:53
Ja mam u siebie tak samo
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 mar 2010, 22:19 ostatnio edytowany przez przemask84 11 paź 2016, 22:53
Przy przepustnicy z Nysy
wygląda to dokładnie tak samo? Czy trzeba coś troszkę inaczej (wiem, że przerabiałeś temat -
to wolę zawczasu zapytać) ?
Pozdr.Witaj jutro bede mogl pomuc bo dopiero bede przerabial temat z Krzyskiem
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 mar 2010, 15:41 ostatnio edytowany przez Xsystoff 11 paź 2016, 22:53
Przy przepustnicy z Nysy
wygląda to dokładnie tak samo?To juz jest manual do przepustnicy z nysssssana, bo w niej nie masz otworku na wolne obroty i dlatego musisz zostawic ciutke uchylona przepustnice (ulamki milimetra na slimaku).
-
Użytkownik archiwalnynapisał 28 mar 2010, 10:31 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 paź 2016, 22:53
Skąd mam wiedzieć, że mój TPS wymaga regulacji? Jakie są objawy rozstrojonego czujnika?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 28 mar 2010, 16:13 ostatnio edytowany przez Xsystoff 11 paź 2016, 22:53
Dziury w przyspieszeniu, tzn cisniesz i nagle pach nie przyspiesza i nie reaguje na polozenie pedalu gazu. I tak co jakis czas.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 28 mar 2010, 19:22 ostatnio edytowany przez mik 11 paź 2016, 22:53
Na luzie, jak bedziesz wciskal pedal gazu (rowno i powoli) to z dobrym TPS silnik powinien proporcjonalnie ziekszac obroty. Jak zacznie szarpac lub zmieniac predkosc szybciej/wolniej masz TPS do wymiany. W ten sposob sprawdzisz go do ok 1/3 zakresu ale one i tak, najczesciej wlasnie w tym przedziale sie przecieraja.
Jesli TPS jest zle ustawiony to samochod bedzie Ci przede wszystkim szarpal jak jedziesz na biegu i calkiem zdejmujesz noge z gazu.Oczywiscie powyzsze objawy moga byc wynikiem nalozenia sie roznych innych cudow ale w takich wypadkach zaczalbym wlasnie od TPS bo to podstawa pomiarow silnika, a test jest banalny - moze poza pierwszym odpieciem wtyczki .
-
Użytkownik archiwalnynapisał 28 mar 2010, 20:19 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:53
to ze szarpie po odjeciu gazu a potem dodaniu powoduje "idle switch" ktory w swiftowych TPSach wystepuje.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 29 mar 2010, 14:36 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 paź 2016, 22:53
a jak temu zaradzić?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 29 mar 2010, 15:11 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:53
a jak temu zaradzić?
sprobuj przekrecic tps tak zeby idle switch sie nie zalaczal na wolnych obrotach. Ale cudow nie oczekuj
-
Użytkownik archiwalnynapisał 29 mar 2010, 23:57 ostatnio edytowany przez MKV 11 paź 2016, 22:53
Ja proponuję, żeby LansikBansik napisał jak to wyregulować bo mi poradził jak (jak nowy mechanik był w warsztacie i głupek zdjął TPSa zamiast go po prostu odpiąć) i wszystko pięknie działa
ps. bez miernika napięcia nie podchodź bo to nim się ustawia (trzeba się wpiąć chyba w 1 i 3 pin kostki od TPSa jeśli dobrze pamiętam)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 30 mar 2010, 05:20 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:53
tam nie ma zadnej filozofi. Nawet jak zle ustawisz to beda jedynie wyzsze obroty na luzie.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 sie 2010, 23:03 ostatnio edytowany przez none7 11 paź 2016, 22:53
a czy ktoś wie czy do 1.0 też tak można wyregulować TPS'a ?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2011, 13:50 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
Czym się różni regulacja TPS'a na przepustnicy seryjnej od regulacji przy przepustnicy od SR20DE?
Szukałem i znalezłem 2 sprzeczne informacje.
Jedną, że niczym.
A drugą, że trzeba ustawić bez szczelinomierza "na sztywno".Kto ma rację?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2011, 13:56 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:53
ustawiasz tak samo, tylko przed ustawieniem obczaj to ze ta od nysy nie ma kanalu powietrza do wolnych obrotow, i trzeba delikatnie uchylic motylek dopiero potem ustawiac tps-a bo beda sie cuda dzialy z wolnymi obrotami
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2011, 17:34 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
Uchylić motylek naciągając linkę gazu, tak?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2011, 00:09 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:53
jest srubka o ktora opiera sie motylek, ja delikatnie wkrec tak aby byl przeswit
-
Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2011, 15:24 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 22:53
OK. Regulację obrotów opanowałem, ale....
Jak odczepić tą wtyczkę TPS'a? !@#$%^$
Męczyłem się dzisiaj z pół godziny i musiałem się poddać
Jakieś rady? -
Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2011, 16:43 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:53
OK. Regulację
obrotów opanowałem, ale....
Jak odczepić tą
wtyczkę TPS'a? !@#$%^$
Męczyłem się
dzisiaj z pół godziny i musiałem się poddać
Jakieś rady?jezyczkiem do gory