Czas pełnego rozgrzewania silnika
-
Mam wątpliwości co do sprawności termostatu. Mam termostat 88 stopni vernet. Ma już parę lat i mam wrażenie, że nie do końca się zamyka. Przy temperaturze ok 0 lub -2 na dworze muszę pokonać dystans ok 10-12 km, żeby prawie rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Ten dystans to sama trasa, bez postojów. Czy to aby nie za długo? Obawiam się, że przy większych mrozach silnik może się rozgrzewać dłużej albo może być nawet niedogrzany. Jak sprawa wygląda u was?
-
Ja mam fabryczny termostat i dzisiaj przy temperaturze ok +3 stopni rozgrzał się po jakieś 3-4km do temperatury roboczej. Powyżej 10km to wydaje mi się sporo
-
Do wymiany...
3-4 km wystarczy przy temp. ok. 0 stopni, żeby nagrzać silnik (oczywiście wodę, a nie olej)
-
Także mam fabryczny termostat. Przy temperaturze jakie ostatnio panują na zewnątrz, silnik nagrzewa się po ok. 2-3 km. do około 80 stopni, według wsaźnika. Musiałbym dłużej postać gdzieś w korku, wtedy termostat otwiera się całkowicie.
Jeździsz głównie trasą, bez częstych zatrzymywań, więc szybciej Ci się może wychładza.
U mnie ostatnio poprzedni termostat w ogóle się nie otwierał. Po wyjęciu i sprawdzaniu dopiero opalarka go "ruszyła". Nawet we wrzątku nie "reagował" -
Najlepiej jakbyś go sprawdził we wrzątku. Ja już powoli myślę nad założeniem osłony zimowej
-
Czyli czeka mnie wymiana. 40zł i mam nowy vernet 88 stopni. Starego nie chce mi się sprawdzać przed wymianą, zrobię to przy okazji wymiany
-
Mam wątpliwości co
do sprawności termostatu. Mam termostat 88 stopni vernet. Ma już parę lat i mam
wrażenie, że nie do końca się zamyka. Przy temperaturze ok 0 lub -2 na dworze muszę
pokonać dystans ok 10-12 km, żeby prawie rozgrzać silnik do temperatury roboczej.
Ten dystans to sama trasa, bez postojów. Czy to aby nie za długo? Obawiam się, że
przy większych mrozach silnik może się rozgrzewać dłużej albo może być nawet
niedogrzany. Jak sprawa wygląda u was?Mam identyczny termostat. Rano czytalem ten post. Sprawdziłem jak jest u mnie gdyż akurat miałem do przejechania parę kilometrów. Po przejechaniu około 4 km wskazówka była już 1/4 za minimum czyli działa poprawnie.
-
Ja rok temu wymieniałem fabryczny na Verneta, ale 82 st. Nie jestem zadowolony - rozgrzewanie jest długie (chociaż krótsze niż u Ciebie), a w korku szybko podnosi się temperatura i wiatrak często pracuje... Najchętniej zakupiłbym fabryczny, koreański termostat.
-
To wygląda na właśnie niedomknięty termostat ale powinna wtedy rura górna od chłodnicy też się nagrzewać od razu. Ja tak miałem jak kupiłem termostat JC bo myślałem, że tak prosta część nie psuje się. No i po miesiącu wlaśnie po dobrych 10km silnik nadal miał ssanie. A vernet działał idealnie. Jedynie przy dużych mrozach typu -20 już podczas jazdy spadała temperatura mocno i pomagała wtedy zwykła tektura na 1/3 przodu chłodnicy.
-
Umnie różnie chodzi ale przewanie troche musze przejechać zanim wskazówka temperatury sie podniesie. Zależne jak jade czy duzo daje znian biegów, przeważnie zadko wiec troche ubywa zanim sie podniesie wskazówka a jak już to zrobic to tylko trochę chłodnica działa jak dojdzie do polowy mniej wiecej. Wydawało mi się ,że tak ma być bo włączając dmuchawe szybko ciepło mi sie robi w aucie a przy tym nie podnosi mi sie za szybko temperatura. W lecie w korku to wiadome potrafi sie podnieść wskazówka max do połowy ale wyjeżdżając z korku zaraz wskazowka spada do pierwszej kreski mniej więcej. Jeszcze mi sie nie przegrzał.
-
Czyli czeka mnie
wymiana. 40zł i mam nowy vernet 88 stopni. Starego nie chce mi się sprawdzać przed
wymianą, zrobię to przy okazji wymianyA może zamontuj termostat firmy Wahler? To podobno dobre termostaty są...
Nawet taką linkę znalazłem klik
-
A może zamontuj
termostat firmy Wahler? To podobno dobre termostaty są...
Nawet taką linkę
znalazłem
klikWidziałem w sklepie taki w katalogu, cena 65-75zł Vernet - 40zł. Czy vernet jest kiepski ze względu na taką cenę? Mój obecny to właśnie vernet, mam go kilka lat i dopiero teraz zauważyłem, że nie daje rady.
-
Najchętniej zakupiłbym fabryczny, koreański termostat.
A nie da się fabrycznego kupić? Może np. fabryczny Suzuki do silnika F8B, nr katalogowy 17670-76G00 - w ASO Suzuki pewnie sprowadzą, pytanie za ile. Na Allegro też jest coś takiego, pytanie czy jest to rzeczywiście wyrób Suzuki Genuine Parts, czy tylko leży koło ładnego pudełka.
http://allegro.pl/termostat-tico-matiz-alto-atos-swift-oryginal-nowy-i4719282934.html -
A nie da się
fabrycznego kupić? Może np. fabryczny Suzuki do silnika F8B, nr katalogowy
17670-76G00 - w ASO Suzuki pewnie sprowadzą, pytanie za ile. Na Allegro też jest coś
takiego, pytanie czy jest to rzeczywiście wyrób Suzuki Genuine Parts, czy tylko leży
koło ładnego pudełka.
http://allegro.pl/termostat-tico-matiz-alto-atos-swift-oryginal-nowy-i4719282934.htmlMnie tylko wkurza jak się kupuje na Alle małą część np. ten termostat z aukcji i trzeba płacić 15 zł za kuriera zamiast 10 zł za paczkę pocztową, ewentualnie list polecony
Wysyłka to połowa ceny przedmiotu, jak nie lepiej...
Do tego kurier przynosi Ci to w samej foliowej kopercie bez żadnego zabezpieczenia w środku
-
Wysyłka to połowa
ceny przedmiotu, jak nie lepiej...Kup na Allegro przez apkę mobilną, wysyłkę będziesz miał gratis.
https://kupony.allegro.pl/visa/ -
Kup na Allegro
przez apkę mobilną, wysyłkę będziesz miał gratis.
https://kupony.allegro.pl/visa/ja dostałem kupon na 20zł ale ten śmieć nie dość że denerwujący powiadomieniami to jeszcze wieszał mi tablet
swego czasu kupiłem niby to oryginalny termostat (był w znanym niebieskim pudełku z napisem Genuine - pudełeczko jakieś podejrzanej jakości, termostat okazało się że jakiś chinol)