Konserwacja podwozia.
-
Super że temat ruszył.
No niestety kanału nie posiadam a prosić kogoś o udostępnienie aby mu jeszcze nie nabrudzić trudno. Wiem że najlepiej było by aby auto na boku było ale nasze auta chyba by tego nie wytrzymały.
Dlatego też zadałem ten temat. Po tej naprawie drzwi chciałbym jeszcze zabezpieczyć podwozie ale sam w domu tego raczej nie zrobię bo nie mam gdzie.
-
Super że temat
ruszył.
No niestety kanału
nie posiadam a prosić kogoś o udostępnienie aby mu jeszcze nie nabrudzić trudno.Jeżeli masz tylko jakiś kawałek wylanego betonu, to zrobisz konserwację na najazdach. Komfort żaden, ale lepsze to niż nic.
Wiem że najlepiej było by aby auto na boku było ale nasze auta chyba by tego nie
wytrzymały.Skoro Swifty wytrzymują, to i Tico powinno, jeżeli by się umiejętnie przekrzywiło.
Dlatego też zadałem
ten temat. Po tej naprawie drzwi chciałbym jeszcze zabezpieczyć podwozie ale sam w
domu tego raczej nie zrobię bo nie mam gdzie.Oddanie auta na konserwację do jakiegoś lakiernika to też loteria. Niektórzy zrobią dobrze, a sporo tylko zamaluje barankiem bez jakiegoś czyszczenia (zwłaszcza jak zobaczy Tico - bo przecież po co się starać przy takim aucie). A jak zrobisz sam to raz że taniej, a dwa wiesz co robiłeś.
-
Beton mam w garażu. Z jak piszesz najazdami będzie problem. Skąd wezmę deski i przynajmniej jakieś pustaki aby można było wsunąć się pod auto.
Ale dzięki za rady
-
Jak kupowałem w
2014r to: Rust check A do profili 4l-246 zł
Tylko do tego
trzeba mieć dobry pistolet jak coś takiego: Vaupel 3300
Te tanie pistolety
mają dysze średnicy 1cm i raczej nadają się do gęstych mas, a Rust Check jest płynny
jak olej.Te 4l na dużo Ci wystarczyło? Ja Bolla zużyłem na Matiza 2l, przy czym był w sprayu więc samej konserwacji było tam zapewne poniżej 1l . A jak bym miał 4l Rust Check'a, to może jak by wystarczyło to bym jeszcze MB zakonserwował. Tylko wszystko zależy od wydajności. Nie chciałbym, żeby mi w połowie auta brakło konserwacji .
-
Ew. może masz od kogo pożyczyć jakieś najazdy? Na pewno łatwiej będzie, niż żeby ktoś garaż z kanałem udostępnił. A konserwacja w jakimś zakładzie, to koszt ok. 500zł. Mowa tu oczywiście o kompletnej konserwacji, czyt. wymycie podwozia pod ciśnieniem, wyczyszczenie ewentualnej rdzy, na to podkład i jakiś baranek.
A może ktoś z forumowych Lubelaków by udostępnił garaż jeżeli jest gdzieś blisko Ciebie? -
Ew. może masz od
kogo pożyczyć jakieś najazdy? Na pewno łatwiej będzie, niż żeby ktoś garaż z kanałem
udostępnił. A konserwacja w jakimś zakładzie, to koszt ok. 500zł. Mowa tu oczywiście
o kompletnej konserwacji, czyt. wymycie podwozia pod ciśnieniem, wyczyszczenie
ewentualnej rdzy, na to podkład i jakiś baranek.
A może ktoś z
forumowych Lubelaków by udostępnił garaż jeżeli jest gdzieś blisko Ciebie?Do leo mam najbliżej
-
Te 4l na dużo Ci
wystarczyło?Średnio na jedną konserwację profili zamkniętych w Tico schodziło mi 0,6l Rust Check. Oczywiście wszystko zależy jak obficie spryskasz wnętrze i od tego jaką wydajność ma pistolet. Jeśli blacha jest goła to wiadomo, że obficie się konserwuje, natomiast jeśli poprawiasz co roku to można mniej. Ja mam jeszcze w drzwiach wywiercone dziury średnicy może 0,8cm i przez nie wpuszczam prosty wężyk, więc za bardzo nie muszę manewrować sondą. W moim przypadku włożę sondę do końca, nacisnę za spust pistoletu i jednym pociągnięciem wyciągając sondę mam zakonserwowane "odświeżone" drzwi. Potem tylko zaślepiam otwór kapturkiem plastikowym i drzwi zrobione.
Do Leo:
Jeden z dealerów Fiata konserwował 2-3lata temu takim zestawem:
Do profili wspomniany: "KENT WOSK ANTYKOROZYJNY 500ml SPRAY - WAXCOAT
Konserwacja podwozia: BERNER UBS na bazie kauczuku KLIKOba środki przerabiałem u siebie w Tico. Jeśli chodzi o Berner-a mogę potwierdzić jego dobre właściwości. Po 2-3 latach środek zachowuje swoje właściwości, przy zdzieraniu był elastyczny i gumowaty, więc chyba ok.
Jeśli chodzi o profile to ciężko się wypowiadać, który jest lepszy. Generalnie u mnie Rust Check zdał egzamin. Jak Tico było nowe to pojechaliśmy po roku na autoryzowaną stację Rust Check-a i Pan wywiercił dziury w drzwiach i porządnie zakonserwował, do tego stopnia, że samochód był cały mokry "pocił się", a podczas konserwacji pod drzwi podkładał specjalne wanny by nadmiar spływał. Po wytarciu, jeszcze przez ok. tydzień czasu ściekał środek z profili. Potem jeszcze przeszedł dwa cykle tego samego typu w odstępach co dwa lata i na tym był koniec. Ponownie zainteresowałem się konserwacją jak Tico miało 12 lat i wtedy kuzyn wpuścił WAXCOAT KENT. Potem dorobiłem się kompresora i był Elaskon i już co roku ponownie Rust Check w celu odświeżania. Jedyny minus Rust Check-a jest taki, że jest to środek tłusty - jak wiadomo tłuszcz szybciej łapie brud. Coś kosztem czegoś, ale doły drzwi mam jeszcze na szczęście całe...
-
Średnio na jedną
konserwację profili zamkniętych w Tico schodziło mi 0,6l Rust Check. Oczywiście
wszystko zależy jak obficie spryskasz wnętrze i od tego jaką wydajność ma pistolet.
Jeśli blacha jest goła to wiadomo, że obficie się konserwuje, natomiast jeśli
poprawiasz co roku to można mniej.Matiza konserwowałem dopiero raz, ale mam zamiar powtarzać czynność co roku. Czyli spokojnie na 2 auta mi starczy . Licząc, że MB jest większe, to na jakieś 2 razy powinno starczyć.
Ja mam jeszcze w drzwiach wywiercone dziury
średnicy może 0,8cm i przez nie wpuszczam prosty wężyk, więc za bardzo nie muszę
manewrować sondą. W moim przypadku włożę sondę do końca, nacisnę za spust pistoletu
i jednym pociągnięciem wyciągając sondę mam zakonserwowane "odświeżone" drzwi. Potem
tylko zaślepiam otwór kapturkiem plastikowym i drzwi zrobione.Ja ściągam boczki. Troszkę więcej roboty, ale mam wszystko na wierzchu. No i zasłaniam głośniki, bo nie chciałbym ich zachlapać konserwacją.
Zastanowię się nad tym Rust Checkiem. Oprócz A do profili może bym jeszcze wziął B żeby zakonserwować podłogę itp. To pewnie jeszcze nie w tym roku, bo było malowane Bollem, ale może w następnym. W tym tylko A
Dzięki wielkie za odpowiedzi!
-
Próbować trzeba po
kolei, bo wszystko zależy, na czym dana chemia została zrobiona; po którymś z
poniższych puści:
3. rozpuszczalnik
nitroZ nitro ostrożnie, bo można lakier zmatowić!
To bardzo mocny rozpuszczalnik. Dobremu lakierowi nie powinien nic zrobić w małych ilościach, ale jest ryzyko.Ja zmywałem zwykłą benzyną ekstrakcyjną a potem przejeżdżałem mokrą szmatą.
-
Zastanowię się nad
tym Rust Checkiem. Oprócz A do profili może bym jeszcze wziął B żeby zakonserwować
podłogę itp. To pewnie jeszcze nie w tym roku, bo było malowane Bollem, ale może w
następnym.Ocenisz jak wygląda podłoga i zobaczysz. Rust Check-a typu B nie znam. Trzeba by się zorientować na jakiej jest bazie i czy się zwiąże z Bollem.
Natomiast tego Bernera mogę polecić. Boll też nie jest zły moim zdaniem. -
Z nitro ostrożnie, bo można lakier zmatowić!
To bardzo mocny rozpuszczalnik. Dobremu lakierowi nie powinien nic zrobić w małych ilościach, ale
jest ryzyko.
Ja zmywałem zwykłą benzyną ekstrakcyjną a potem przejeżdżałem mokrą szmatą.Jeśli lakier lichy, to faktycznie może mu zaszkodzić. Ale trąc delikatnie i z umiarem nasączoną szmatką nie powinno być kłopotów.
Do zmywania lakieru przeznaczona jest benzyna lakowa, ale... nie wszystko "bierze". -
Do leo mam najbliżej
Jeśli chcesz, mogę udostępnić Ci jeden garaż z kanałem. Ale musiałbyś mieć własny sprzęt do robót, bo ja takiego nie posiadam.
Myślę, że stosując folię malarską nie nabrudziłbyś... a jeśli już coś chlapnie, to żadna tragedia - przecież da się sprzątnąć.
Niestety, nie mam też w garażu wody bieżącej; jeśli coś myć, to tylko z wiadra lub butelki. Prąd jest. No i własnej pomocy nie mogę zaoferować, bo mocno "zarobiony" jestem - ale konserwowanie i tak nie dla dwojga.
Daj znać, jeśli chciałbyś skorzystać. Mojemu ticowi nic się nie stanie, jeśli postoi na dworze parę dni. -
Próbować trzeba po
kolei, bo wszystko zależy, na czym dana chemia została zrobiona; po którymś z
poniższych puści:
1. benzyna
ekstrakcyjna
2. benzyna lakowa
3. rozpuszczalnik
nitro
4. spirytus
(denaturat)Ja stare środki konserwujące na karoserii zmywam WD40, albo benzyną ekstrakcyjną. Można też użyć Zmywacz silikonowy BOLL.
Natomiast Nitro bym się bał bo może uszkodzić lakier...
-
Dzięki za chęci.
-
Podłączę się pod temat. Chciałbym odświeżyć konserwację profili zamkniętych w swoim Tico i potrzebuję jakiegoś sprawdzonego specyfiku, który nie wyschnie po kilku latach. Myślałem o smarze łożyskowym łt-43 rozmieszanym ze świeżym olejem przekładniowym "hipol" i taką mieszanką wypsikać na gorąco wszystkie wewnętrzne blachy. Jak myślicie, czy takie zabezpieczenie nie będzie za słabe?
Ewentualnie może ktoś poleci jakiś porządny, gotowy specyfik, który po aplikacji będzie zawsze "mokry"?Dodam, że mam do dyspozycji kompresor i pistolet do konserwacji profili.
-
Smar z olejem będzie dobry (dawno się tak robiło), ale jak przyjdzie upał, to zacznie wyciekać. Jeżeli Ci to nie przeszkadza, to możesz tak zrobić, tylko będziesz musiał powiedzmy raz w roku uzupełnić ubytek.
Z tego co wyczytałem w internecie, to jednym z najlepszych środków jest RustCheck (polecany z resztą już w tym temacie). -
A miał ktoś może już do czynienia z preparatem NOXUDOL 700 lub NOXUDOL 750?
-
A miał ktoś może
już do czynienia z preparatem NOXUDOL 700 lub NOXUDOL 750?Wszystko zależy jak się zachowuje ten środek po odparowaniu - osobiście pierwszy raz słyszę o takim - jest tego bardzo dużo na rynku...
Kiedyś czytałem artykuł gdzie robiono test środków na bazie wosków i olejów. Najlepiej spisywały się mieszaniny wosków i olejów ze względu na postać płynną i cały czas penetrującą.
Zaaplikowany gęsty środek nie wniknie dokładnie w karoserię i mikro pęknięcia. Po nałożeniu rdza i tak pod nim będzie się rozwijać.
Rzadki środek ale zgęstniały po odparowaniu zabezpieczy dobrze szczeliny w momencie konserwacji ale po odparowaniu stanie się gęsty i nowych spękań nie zabezpieczy. Karoseria samochodu pracuje, powstają mikro pęknięcia, odpryski itp. Dlatego uważam, że środek musi być cały czas jak najbardziej płynny zapewniając tym samym ochronę . Jedynym minusem takich środków jest fakt, że ściekają i trzeba konserwację powtarzać. -
Podobno Noxudol to już jest górna półka, litr takiego preparatu pod pistolet kosztuje 55zł. Jestem jedynie ciekaw jak to się zachowuje po kilku latach i czy faktycznie zatrzymuje on powstałą już rdze.
-
ktoś poleci jakiś porządny, gotowy specyfik, który po aplikacji będzie zawsze "mokry"?
Jak pisali koledzy, chcesz mieć spokój na dłuższy czas; w takim razie odpuść sobie płynne środki.
Nie znam specyfiku, o którym piszesz dalej, więc się nie wypowiem.
Zaś polecić mogę Tectyl ML. Mam od początku zakonserwowane nim profile zamknięte. Wszystko w porządku, rdzy nie ma - progi etc. Co prawda doły drzwi zaczęły po jakimś czasie korodować, ale to trochę inna bajka przecież... Do profili zajrzałem po jakichś 14 latach, była dobra okazja ku temu (wybebeszony całe wnętrze auta). Spokojnie polecam ten środek. Jest na bazie wosku, który długo zachowuje rzadką konsystencję, zastygając tylko powierzchownie (robi się wtedy miękki, jak wosk, ale pod spodem dalej jest rzadki). Bardzo łatwy do usunięcia benzyną ekstrakcyjną,. gdy poleci tam, gdzie nie trzeba. Nie śmierdzi nieprzyjemnie - owszem, czuć go trochę, ale jest to akceptowalny zapach).
Można go kupić w wersji do natryskiwania (puszka pasuje do jakiegoś pistoletu - nie wiem dokładnie, nie znam się na tym sprzęcie).