Co dziś dłubałem w tico? (2015)
-
Wymieniłem dzisiaj wieszaki gumowe przy tłumiku, poza ostatnim. Nie da się odkręcić śruby, która trzyma stary wieszak. Zostawiłem stary. Kto wymyślił, żeby to na śruby przykręcać
Przykręciłem też zbiornik paliwa, który jak się okazało, odpada Odkręciła się i wypadła śruba, która trzymała jego przednią część. Wisiał kilka cm niżej. Wiem, że ma już ochotę pójść na złom Niedługo wymiana na nowy
-
Widziałem fajne
uniwersalne linki dedykowane do ssania manualnego, powinna nadać się idealnie.Gdzie widziałeś?
Da się to zrobić z byle jakiej linki rowerowej, ale może faktycznie szybciej będzie z tego, o czym piszesz. -
Tico otrzymało podświetlenie przycisków sterowania wycieraczką szyby tylnej i pozostałych na diodach LED. Teraz przynajmniej po zmroku można bez problemu trafić w odpowiedni przycisk
-
Wymiana kół na letnie i świąteczne mycie Autko gotowe do sezonu.
-
Razem z leo testowaliśmy obrotki od Nexii, Auto Gauge ,Poloneza, mój cyfrowy oraz samoróbka leo.
Jak się okazało mój cyfrowy ,,podobno,, robiony pod 3 cylindry wskazuje jako 4 cylindrowiec. Najbardziej zbliżone wskazania miał obrotek z Auto Gauge .
Mój obecnie zamontowany z Nexii wymaga jeszcze regulacji gdyż zawyżał obroty ale nie we wszystkich poziomach obrotów.
Ale może leo napisze więcej.
-
Tymczasem pisał za dużo nie będę. Muszę się z tym przespać i przemyśleć, a może i przetestować jeszcze dla pewności ten obrotomierz z AutoGauge z czymś bardzo wiarygodnym, profesjonalnym...
Ale rzeczywiście namieszaliśmy trochę. Miałem zamiar kupić taki cyfrowy, jaki ma Jaco, jednak dołożyłem 10 zł i kupiłem mały obrotomierz podświetlany indiglo - coś, na co kiedyś szkoda mi było kasy. Taki z możliwością ustawienia na 3 cylindry. I wg niego testowałem inne obrotomierze (z Nexii, z poldka po wymianie kondensatora, od Mahoskiego, mój stary przerobiony z Poloneza).
Dziś zrobiliśmy z Jaco minispota i z czystej ciekawości porównaliśmy nowy analog AutoGauge z cyfrowym. I są spore różnice, sięgające 300-700 obrotów, zależnie od zakresu... Zdaje się, że jednak ten cyfrowy - rzekomo przeznaczony dla 3-cylindrowca - jednak przekłamuje. Świadczą o tym wskazania, porównania i ucho.
Ot, niełatwa sprawa, ale wyjaśnić warto. -
Najlepiej będzie podjechać na stację diagnostyczną i niech Ci sprawdzą obroty a Ty porównuj to ze wskazaniami obrotomierza (najlepiej tego, który Ci się wydaje najbardziej dokładny). Jak ruchu nie będzie, to może ugadasz się tak, żeby sprawdzić kilka obrotomierzy .
-
Za kilkanaście dolarów można od Chińczyków kupić warsztatowy odbiciowy obrotomierz, coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/Handheld-LCD-Dig...=item53fd636680 -
Demontaż osłony zimowej,
zmiana kół na letnie, nie obyło się bez problemów bo jedna ze szpilek w bębnie wyrobiła się.
Uciąłem szlifierką i zamontowałem nową szpilkę.Bieżnikowane zimówki jeszcze się nie rozpadły
-
Ja dziś pomalowałem czarnym matem lusterka , poprawiłem wiązkę pod zderzakiem gdyż nie zawsze paliło się światło pozycyjne z tyłu i jedna żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Wiązkę wsadziłem w peszel.
Później dam fotki z malowania lusterek i naprawy wiązki.
-
Dodałem parę fotek i zapomniałem napisać że wyregulowałem jeszcze trochę obrotek od Nexii. Po wczorajszych testach zawyżał a dziś jest już OK.
-
ciekaw jestem czy ten czarny mat nie będzie zaraz brudny..
chyba łatwiej utrzymać jednak połysk w dobrym stanie
używałeś jakiegoś specjalnego podkładu? -
Jak będzie brudny to go umyję
Nie dawałem podkładu . Zobaczymy jak to będzie się sprawować.
-
Ja dziś pomalowałem
czarnym matem lusterka , poprawiłem wiązkę pod zderzakiem gdyż nie zawsze paliło się
światło pozycyjne z tyłu i jedna żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Wiązkę wsadziłem w peszel.
Później dam fotki z
malowania lusterek i naprawy wiązki.Ta wiązka przeżyje samochód
-
Ta wiązka przeżyje
samochódBez wątpienia
-
Pierwsza regulacja zaworów za mną
Wywaliłem kostki światła przeciwmgielnego tylnego (kabelki zgniły przy kostce), przewody złączyłem kostką elektryczną zawijając taśmą izolacyjną całość. -
To nie będzie trwałe połączenie. Polecam dobre, mocne lutowanie.
-
Najlepiej będzie
podjechać na stację diagnostyczną i niech Ci sprawdzą obroty a Ty porównuj to ze
wskazaniami obrotomierza (najlepiej tego, który Ci się wydaje najbardziej dokładny).
Jak ruchu nie będzie, to może ugadasz się tak, żeby sprawdzić kilka obrotomierzyWystarczy jeden.
Jeśli ktoś będzie się kiedyś zajmował regulacją obrotków, mam ważną informację: trzeba koniecznie sprawdzać wskazania w prawie całym zakresie. Nie ma sensu skontrolować tylko jednego wskazania, np. 2 tys. RPM. Trzeba porównywać co tysiąc od 0 do np. 6 tys. (wyżej nie, szkoda silnika).
Podczas moich działań i przy kombinacjach z obrotkami Jaco potwierdziło się, że można ustawić dokładnie np. 2 i 3 tys. RPM, a to wcale nie oznacza, że wyższe wskazania się nie "rozjadą"... a mogą, i to nawet o pół tys., tysiąc lub więcej... -
Za kilkanaście dolarów można od Chińczyków kupić warsztatowy odbiciowy obrotomierz, coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/Handheld-LCD-Dig...=item53fd636680A wiesz, że może nawet wziąłbym za tę cenę... Ale jeszcze nie kupowałem niczego z "ebaja".
-
A wiesz, że może
nawet wziąłbym za tę cenę... Ale jeszcze nie kupowałem niczego z "ebaja".Rejestrujesz się na polskich ebay.pl i paypal.pl, potem kupujesz jak w każdym innym sklepie. Taki obrotek możesz też kupić nieco taniej np. na Aliexpress http://www.aliexpress.com/item/New-Large...2025011290.html, albo dwie dychy drożej na Allegro.