twardy pedał hamulca


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    kolejny raz piszę bo mam taki problem stało się to wczoraj wieczorem jak jechałem do pracy i tak było dzisiaj jak auto postoi trochę dłuzej tak gdzieś ok 4-5 godzin po odpaleniu i ruszeniu gdzies jakies 50-100m podczas hamowania pedał hamulca jest strasznie twardy i są słabe hamulce poźniej jak nacisne na pedał już jest ok czym to moze być spowodowane może tymi mrozami porsze o pomoc z waszej strony z góry dziekuje



  • poszukaj o zaworku serwa w przewodzie który idzie do silnika.


  • Użytkownik archiwalny

    Coś takiego potrzebujesz jakiś tekst


  • Użytkownik archiwalny

    ale koledzy powiedzcie mi czy to napewno bedzię na 100%



  • ale koledzy
    powiedzcie mi czy to napewno bedzię na 100%

    NA PEWNO to będzie ten przewód


  • Użytkownik archiwalny

    a co z nim się dzieje, że tylko wymiana pomaga? Nie da się rozebrać, wyczyścić? Pytam, bo mam to samo u siebie tej zimy.

    edyta: OKi doczytałem tematy o tym wężyku, nie da się naprawiać, czyścić itp., tylko wymiana.
    Muszę poszukać znów w lokalnych sklepikach.


  • Użytkownik archiwalny

    Ten zaworek zacina się i nie puszcza. Chciałem go kupić u siebie bo też się zacinał ale nie można było go dostać nigdzie. Więc wlewałem do tego przewodu olej i go rozruszałem drutem co pomagało na jakiś dłuższy czas. Najgorzej jest go zdemontować bo są opaski ciężkie do zdjęcia.



  • Poczytaj jeszcze, bo może inne były sposoby, nie tylko ten który podał kolega przedborzak, ale też na wymianę z innego auta.



  • Poczytaj jeszcze,
    bo może inne były sposoby, nie tylko ten który podał kolega przedborzak, ale też na
    wymianę z innego auta.

    Nie wiem po co kombinować Nie lepiej kupić nowy przewód za grosze i mieć to z głowy na długi czas?


  • Admin

    a co z nim się
    dzieje, że tylko wymiana pomaga? Nie da się rozebrać, wyczyścić?

    Da się regenerować, ale nie wiem dokładnie, jak.
    Parę ładnych lat temu zostawiłem autko u zaufanego mechanika na jakąś grubszą robótkę z hamulcami (sam akurat nie miałem czasu grzebać). Przy odbiorze powiedział, że przeczyścił wężyk z zaworkiem (ja mu wcześniej wspomniałem, że z rana pedał jest twardy). Nie pamiętam, jak on to zrobił - benzyną? Sprężarką? Jakoś inaczej? Nie wiem. Ale kolejne lata wszystko jest OK.
    Czyli można reanimować, nie zawsze trzeba zakładać nowy.



  • Wydaje mi się, że przy cenie nowego > 20 zł, nie ma co się bawić w reanimację


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie jest tak samo i odpowietrzanie nie pomagało. wiec za kazdym razem gdy odpalałem samochód, pompowałem pedał hamulca i dopiero wtedy ruszałem i do końca jazdy wszystko w normie, lecz jak postał znow pompowanko i jazda. : D


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym nie smarował zaworka olejem. Grzybek zaworu jest z gumy i nie wiadomo jak zareaguje na olej.
    Zaworek można wypchnąć z przewodu za pomocą zwykłego ołówka (może tylko wcześniej namoczyć przewód w gorącej wodzie).
    Sam zawór jest nierozbieralny, wewnątrz jest gumowy grzybek i sprężynka. Może da się umyć w spirytusie, czy nawet zwykłej wodzie + suszenie.
    To jest doraźne rozwiązanie na czas do wymiany, bo przy cenie 20zł, za nowy przewód, nie ma się co zastanawiać.



  • Wydaje mi się, że przy cenie nowego > 20 zł, nie ma co się bawić w reanimację

    Mam identyczne podejście.
    W jeszcze swoim Tico pojawił się opisywany objaw dosłownie dwa razy i natychmiast wymieniłem ten wężyk z zaworkiem na nowy oryginalny. Pracy na 10 minut i nigdy więcej nie było z tym problemów



  • Który to jest ten wężyk z zaworkiem?
    ten zaraz przy serwie czy ten dalej wchodzący komory silnika ?


  • Użytkownik archiwalny

    Który to jest ten
    wężyk z zaworkiem?
    ten zaraz przy
    serwie czy ten dalej wchodzący komory silnika ?

    Nie ten przy serwie, tylko ten bliżej silnika



  • u mnie również występuje ten sam problem, oczywiście z rana jak zimny, wystarczy trochę podpompować i można jechać


  • Użytkownik archiwalny

    Ten zaworek jest juz w "przewodzie" zamontowany i go nie widać??


  • Admin

    Ten zaworek jest
    juz w "przewodzie" zamontowany i go nie widać??

    Tak.



  • Proszę sobie zdiagnozować serwo,na nie odpalonym silniku po nocy wcisnąć pedał hamulca kilkukrotnie,następnie wcisnąć go i trzymać,przekręcić stacyjkę,uruchomić auto,gdy pedał opadnie wraz z pani nogą,serwo sprawne.
    Następnie proszę sobie sprawdzić ilość płynu hamulcowego i czy przy przednich zaciskach podczas mocnego wciśnięcia pedału nie wydostaje się płyn poprzez oring tłoczka.
    Wymienić,oczyścić wspomniany przewód.
    Prawidłowo odpowietrzyć układ.


Log in to reply