Wym. zbiornika paliwa po 16 latach i co jeszcze przy okazji???


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    W końcu po 16 latach nadeszła pora na wymianę zbiornika paliwa (rozwarstwił się na łączeniu). Nie mam jeszcze zdemontowanego zbiornika ale chciałem zapytać co przy wymianie zbiornika - poza samym zbiornikiem z reguły jest wymieniane? Pływak, przewody paliwowe? I najważniejsze jaki zbiornik kupić?


  • Użytkownik archiwalny

    16 lat? Ja mam drugi, a po trzech latach wyglada gorzej jak pierwszy po 12stu

    Sam go nie wymieniałem choć początkowo tak miałem zrobić, wiem tylko, że można się nadziać na zbiorniku, trzeba dobry dobrać bo niektore różnią się uchwytami. Poza tym po takim czasie cięzko Ci będzie też śrubę odkręcić, lub można jakiś gwint niechcąco urwać.



  • 16 lat na zbiornik to sporo :), mój też ma już 16 lat i jeszcze daje radę (parę lat temu go ściągałem i konserwowałem przy wymianie pływaka)

    Najlepiej ocenisz zaglądając pod auto.

    Przy wymianie zbiornika warto od razu:
    -wymienić filtr paliwa (koszt nie jest wielki, a będziesz miał spokój na jakiś czas)
    -zaopatrzyć się w opaski ślimakowe na przewody gumowe
    -sprawdzić stan przewodów gumowych i jeśli będą spękane to je od razu wymienić

    Jeśli wskaźnik paliwa działa prawidłowo, nie musisz więcej nic wymieniać. Uważaj tylko by nie obrobić śrub które trzymają pływak w baku

    Mój pływak wytrzymał tylko 40tyś km (wariował w połowie)

    Zakonserwuj sobie wcześniej nowy bak



  • -sprawdzić stan
    przewodów gumowych i jeśli będą spękane to je od razu wymienić

    Po 16 latach i tak bym je wymienił, bo z pewnością są sparciałe.

    Jeśli wskaźnik
    paliwa działa prawidłowo, nie musisz więcej nic wymieniać. Uważaj tylko by nie
    obrobić śrub które trzymają pływak w baku

    Jeśli masz na myśli czujnik poziomu paliwa, to raczej wątpię, żeby po 16 latach udało się go odkręcić Śruby pewnie uległy biodegradacji.



  • Witam
    W końcu po 16
    latach nadeszła pora na wymianę zbiornika paliwa (rozwarstwił się na łączeniu). Nie
    mam jeszcze zdemontowanego zbiornika ale chciałem zapytać co przy wymianie zbiornika

    • poza samym zbiornikiem z reguły jest wymieniane? Pływak, przewody paliwowe? I
      najważniejsze jaki zbiornik kupić?

    Koniecznie wrzuć fotki tego 16-letniego zbiornika po demontażu, jest to niewątpliwie ewenement, że tak długo wytrzymał


  • Moderator

    Dodatkowo wymieniając bak zastanów się czy nie chcesz dołożyć sobie kontrolki rezerwy. Najwięcej roboty jest z wymianą czujnika w baku, ale przy demontażu baku masz to przy okazji. Instalacja jest już położona, przeróbka tablicy rozdzielczej to drobiazg.


  • Użytkownik archiwalny

    najważniejsze jaki zbiornik kupić?
    Witam radze nie kupować zbiornika rodzimej produkcji. Ja taki musiałem ponownie wymienić po 2-latach, mimo że go dodatkowo zakonserwowałem przed montażem. Szukaj na Allegro , jeszcze zdarzają się pozostałości po produkcji naszego Tikacza w cenie koło 250 zł kompletne z zamontowanym już czujnikiem paliwa. Ja taki obecnie mam zamontowany. A poprzednik jak go wymontowałem to okazało się, że był pomalowany na zardzewiałą blachę z której był wykonany.



  • To chyba ja też należę do tego ewenementu:D
    Fakt, że trochę go brała korozja na górze, ale wyczyściłem, zamalowałem i zakonserwowałem.
    Od nowości, przynajmniej dolna warstwa była zabezpieczona.

    Tak wygląda obecnie. Fotka zrobiona miesiąc temu po konserwacji podwozia.



  • Nie mam jeszcze zdemontowanego zbiornika ale chciałem zapytać co przy wymianie zbiornika

    • poza samym zbiornikiem z reguły jest wymieniane? Pływak, przewody paliwowe? I
      najważniejsze jaki zbiornik kupić?

    Najlepiej kup oryginalny, bo wielokrotnie były zgłaszane problemy z otworami w zbiorniku w nieodpowiednim miejscu.
    Warto też kupić czujnik poziomu paliwa wyposażonego w sygnalizację rezerwy - to się naprawdę przydaje.

    Widziałem też kompletne zbiorniki z pływakiem, wężami i filtrem paliwa - łącznie wychodzi to taniej, niż kupować oddzielnie.

    Oczywiście przed montażem warto dokonać solidnej konserwacji wszystkich blach.



  • Nie lubię robić reklamy --> KLIK , tylko cena kolegi raczej nie zadowoli...



  • Nie lubię robić
    reklamy --> KLIK
    , tylko cena kolegi raczej nie zadowoli...

    Nie traktuj tego jak reklamę, tylko pomoc koledze Teraz w wielu sklepach można negocjować ceny, więc i tu może



  • To chyba ja też
    należę do tego ewenementu:D
    Fakt, że trochę go
    brała korozja na górze, ale wyczyściłem, zamalowałem i zakonserwowałem.

    Ja niestety korzystam już z zamiennika, który po zakupie solidnie zabezpieczyłem przed ingerencją z zewnątrz Kiedyś opisywałem na forum.

    Od nowości,
    przynajmniej dolna warstwa była zabezpieczona.
    Tak wygląda
    obecnie. Fotka zrobiona miesiąc temu po konserwacji podwozia.

    Gratuluję zakresu prac Widać, że podłoga jest prosta i w bdb stanie



  • KLIK
    Prawdopodobnie też oryginał...przynajmniej wygląda tak samo jak z AP-CAR



  • ten za 250pln oryginal, bardziej opłaca się niż Polski zamiennik gdyż iż ponieważ, Polski kosztuje ~130pln za zbiornik plus czujnik ~60pln plus przewody gumowe i filtr, i 200 jest.
    Sprawdź przy okazji stan przewodów paliwowych stalowych koszt ~70pln.
    Jest też jedna kwestia ciekawa w Polskim zamienniku smok wlewu paliwa do zbiornika w moim przypadku nie pasował do przewodu przez który wlewane jest paliwo, po prostu średnica za mała, i musiałem to na silikon uszczelnić. Trzeba też uważać przy zdejmowaniu zbiornika odpinając przewód wlewu oraz odpowietrzający aby ich nie uszkodzić bo koszt ~100pln. Nie chciały również wejść przewody gumowe cienkie ten który idzie do filtra i zwrotny, po prostu nie chciały wejść na rurki wystające ze zbiornika które miały za dużą średnicę.
    Przy odkręcaniu też należy uważać na śruby żeby nie pozrywać gwintów, najlepiej przed pracą przygotować sobie coś do popsikania śrub. Chociaż u mnie o dziwo udało się zerwać tylko dwie, ale akurat te z którymi nie ma problemu żeby rozwiercić i założyć nakrętkę od góry.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebd1f5c0a41109f9.html
    Tak u mnie wyglądało po 16 latach, czujnik paliwa nie do ruszenia był.


  • Użytkownik archiwalny

    Wszystkim wielkie dzięki za porady. Jutro planuje demontaż zbiornika - zrobię fotki i wrzucę na forum mój 16-letni zbiorniczek Gdybym się zdecydował na TEN zbiornik paliwa to czy muszę zmieniać w nim czujnik paliwa, pływak żeby dołożyć kontrolkę rezerwy na liczniku? Jeśli tak to na jaki? I jak dołożyć kontrolkę rezerwy na zestawie wskaźników? Gdzie powinna się ona znajdować? Jest już fabryczne miejsce na nią?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak rozpoznać oryginalny zbiornik paliwa GM od podróbki? Czy naklejka GM z nr katalogowym świadczy o oryginalnym produkcie? Mam dogadany temat zakupu tego zbiornika KLIK Co o nim sądzicie, jest to oryginał? I jak do niego dorobić kontrolkę rezerwy paliwa?



  • Wygląda na oryginał... Żeby mieć kontrolkę rezerwy, musisz zakupić czujnik zaopatrzony w takową funkcję... na stronie Apcar mają na 100%.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja jak kupowałem kompletny w stanie b.dobrym od gości zbiornik używany za 60zł to właśnie oryginał GM miał naklejke z boku z logiem. Tak można odróżnić fabrykę na pierwszy rzut oka. Lepiej kupić taki bo ma on nawet w środku grodzie a w niektórych tanich ich nie ma i problmy potem są z wskazaniami paliwa bo paliwo po zbiorniku lata.


  • Admin

    Jak rozpoznać
    oryginalny zbiornik paliwa GM od podróbki? Czy naklejka GM z nr katalogowym świadczy
    o oryginalnym produkcie? Mam dogadany temat zakupu tego zbiornika
    KLIK
    Co o nim sądzicie, jest to oryginał?

    Patrząc na naklejkę, wygląda na ori.



  • Zbiornik wygląda na oryginalny, a przede wszystkim kompletny.
    Jeżeli cena 150zł jest aktualna to warto od razu kupować


Log in to reply