+sy i - sy w Tico


  • Użytkownik archiwalny

    Dałbym sobie głowę uciąć , że gdzieś tu było coś takiego ale może to na innym forum.
    Jak zauważyliście to podawajcie jakie minusy i jakie plusy posiadają te autka?


  • Użytkownik archiwalny

    Plusy:
    -mały, zwinny i całkiem pojemny 5 drzwiowy

    • dobry i zrywny silnik
    • tania jazda szczególnie na lpg
    • bezawaryjność

    Minusy:

    • miękka karoseria czyli marne bezpieczeństwo bierne
    • Brak dodatków z większych aut czyli klimy, absu itp
    • Rdzewiejąca karoseria ale w zależności od egzemplarza jeden mniej drugi więcej
    • z biegiem lat coraz gorsze hamulce
    • mniejszy komfort jazdy

  • Użytkownik archiwalny

    No to może ja też coś dodam ale dodam dwa minusy jakie ostatni mi utkwiły w głowie.

    Przy otwartej szybie kierowcy i użyciu spryskiwaczy płyn wlatuje do kabiny.

    Nie tylko w moim ale również w innych zauważyłem nie dokładne spasowanie części karoserii.

    No i poprzez swoją budowę jest troszkę hałasu.



  • Plusy:
    -mały, zwinny i całkiem pojemny 5 drzwiowy

    • dobry i zrywny silnik
    • tania jazda szczególnie na lpg
    • bezawaryjność

    dodam od siebie:

    • tanie części zamienne,
    • dobra widoczność we wszystkich kierunkach,
    • bardzo łatwa manewrowość i nawet pomimo braku wspomagania kierownicy nie sprawia problemów,
    • stosunkowo prosta konstrukcja, przez co praktycznie we własnym zakresie lub warsztacie mechanicznym można ten samochód naprawić,
    • pakowny, szczególnie po rozłożeniu tylnych siedzeń,
    • ekonomiczność jazdy w porównaniu z innymi samochodami,
    • z racji wieku można Tico kupić często w naprawdę dobrym stanie za całkiem przyzwoite pieniądze (poniżej 2.5kzł),
    • nie atrakcyjny dla złodziei, przez co nie powinien zmienić właściciela bez jego wiedzy,
    • dobre hamulce,
    • odpala bezproblemowo praktycznie we wszystkich warunkach, nawet zimą podczas ostrych mrozów,
    • tanie ogumienie zimowe - Dębica Frigo (do 100zł/szt), które zimą sprawuje się rewelacyjnie,
    • stosunkowo trwałe elementy zawieszenia ( w moim Tico mimo 15 lat mam jeszcze fabryczne amortyzatory przednie, tylne wahacze itp.),
    • były dostępne egzemplarze z klimatyzacją, automatyczną skrzynią biegów, centralnym zamkiem, elektrycznymi szybami itp.,
    • nieobciążony zapewnia naprawdę dynamiczną jazdę,
    • praktycznie bezobsługowy i bezawaryjny silnik (w szczególności gaźnik, jak się w nim nic nie kręci),

  • Użytkownik archiwalny

    Jak zauważyliście
    to podawajcie jakie minusy i jakie plusy posiadają te autka?

    Przypadkiem natrafiłem na filmik z dzisiejszego wypadku w Szczecinie.
    Tico dachowało, pani za kierownicą nic poważniejszego się nie stało.

    Link do artykułu.


  • Użytkownik archiwalny

    • tanie i proste autko
    • zaprojektowane pod kątem użyteczności (koszyk zakupowy był inspiracją dla inżyniera ze stajni Daewoo)
    • 5 osobowy, chociaż lepiej tak nie jeździć.
    • na 1 miejscu parkingowym mieści się swobodnie z dwoma motocyklami.
    • gaźnik (tania instalacja LPG/CNG)
    • nieograniczone możliwości tuningu optycznego.
    • tańszy w utrzymaniu (paliwo + serwis) niż skuter cc400
    • ciężko trafić na egzemplarz bez rdzy
    • bezpieczeństwo na poziomie motocykla co wymaga ciągłej czujności na drodze.
    • części zamienne (zamienniki) niskiej jakości
    • silnik zbyt małej mocy

  • Użytkownik archiwalny

    Plusów jest dużo, nie bede wymieniał, po prostu w zasadzie nie mam nic do tego samochodu tylko to, że

    • ma strasznie słabą blache co owocuje rdzą oraz bezpieczeństwem na poziomie MINUS PIECIU GWIAZDEK,
    • na zakretach ze sie slabo trzyma.
    • Ktos trafnie stwierdzil, ze plyn do spryskiwaczy wlatuje do srodka, tez mnie to irytuje.
    • bardzo maly akumulator, chwila nie uwagi, nie zgaszone swiatla i juz mamy problem jak tutaj odpalic samochod.
    • brak oryginalnych czesci zamiennych - z tego tez powodu malo kto chce to naprawiac, a najgorzej jak sie gaznik przestawi to zaden mechanik nie chce znac tego auta


    • na zakretach ze
      sie slabo trzyma.

    Można to częściowo poprawić stosując inne felgi i trochę szersze opony

    • Ktos trafnie
      stwierdzil, ze plyn do spryskiwaczy wlatuje do srodka, tez mnie to irytuje.

    Mnie też to bardzo irytuje, ale zamierzam coś z tym w niedługim czasie zrobić

    • bardzo maly
      akumulator, chwila nie uwagi, nie zgaszone swiatla i juz mamy problem jak tutaj
      odpalic samochod.

    Ale to nie jest żaden problem. Po prostu wymień akumulator na taki o większej pojemności

    • brak oryginalnych
      czesci zamiennych - z tego tez powodu malo kto chce to naprawiac, a najgorzej jak
      sie gaznik przestawi to zaden mechanik nie chce znac tego auta

    Części oryginalnych jest coraz mniej, ale nie oznacza to, że są nieosiągalne A gaźnik się sam nie przestawi



    • Ktos trafnie
      stwierdzil, ze plyn do spryskiwaczy wlatuje do srodka, tez mnie to irytuje.

    Z tym to bym nie przesadzał. W Polonezie wlatywał, w Swifcie wlatywał a Subaru wlatuje. Tę więc "minusowość" bym odrzucił


  • Użytkownik archiwalny

    No ale jest to jednak minus i jak widać nie tylko w Tico. Wyobraź sobie jedziesz na jakąś imprezkę ładnie ubrany i sobie myjesz szybki. Po chwili wracasz do domu aby się przebrać bo różnie bywa z tymi płynami, jedne Ci wyparuje drugi zostawi plamy albo co.


  • Użytkownik archiwalny

    No ale jest to
    jednak minus i jak widać nie tylko w Tico. Wyobraź sobie jedziesz na jakąś imprezkę
    ładnie ubrany i sobie myjesz szybki. Po chwili wracasz do domu aby się przebrać bo
    różnie bywa z tymi płynami, jedne Ci wyparuje drugi zostawi plamy albo co.

    Wystarczy przed psikaniem zamykać okna

    Ale też myślę co by w jakieś owiewki zainwestować



  • Wystarczy przed
    psikaniem zamykać okna
    Ale też myślę co by
    w jakieś owiewki zainwestować

    Dokładnie miałem to samo napisać. Owiewki polecane ale jak ktoś się uprze aby mieć full wypas i całą szybę w dole to nie ma przebacz. Zapach płynu jak i jego po części ilości znajdą się w samochodzie.


  • Użytkownik archiwalny

    Wystarczy założyć owiewki i już nic nie wlatuje. A do tego wygląd lepszy i można z lekko uchyloną szyba jeździć nawet w deszcz.


  • Użytkownik archiwalny

    Albo może zrobić spryskiwacze na wycieraczkach o ile to wyjdzie



  • Albo może zrobić
    spryskiwacze na wycieraczkach o ile to wyjdzie

    Ja mam takie Kiedyś kupiłem uniwersalny zestaw za 15zł


  • Użytkownik archiwalny

    Woow no proszę i jak się sprawują??



  • Woow no proszę i
    jak się sprawują??

    Nie narzekam Oceń sam:

    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=852061&an=


  • Użytkownik archiwalny

    Mialem takie spryskiwacze w maluchu. Jakoś w nim to za bardzo nie działało bo pompka była słaba. Ale mimo że mam te 2 dysze to nie zakładam ich bo niezbyt to ładnie wygląda bo trzeba puścić przewody z płynem na wycieraczkę. Już lepiej kupić jakieś nowe dysze te co robią mgiełkę z jakiegoś innego samochodu.


  • Użytkownik archiwalny

    na +
    *tani w zakupie i eksploatacji i utrzymaniu
    *ekonomiczny
    *mały o daje duży plus w mieście np przy parkowaniu w centrum lub przy uczelni
    *łatwy w naprawie
    *łatwy w prowadzeniu, da się z nim zrobić wszystko,bez zbędnych manewrów i nerwowej walki, latanie bokiem w zimie po ulicach to czysta przyjemność

    na -
    *rdza nadwozia, poprostu jak sie nie zadba i nie przypilnuje, to w dwa sezony samochodu ni ma
    *gaźnik z jego charakterystycznym ssaniem, ma to swoje uroki, ale mogli pójść o krok dalej i założyć wtrysk, zima pewnie mniejsze spalanie
    *trochę licha kierownica, u mnie pękła przy ok -30st
    *mało bezpieczny w zderzeniu z czymś większym

    Reasumując: super autko, wożące nie jedną rodzinę w trasy po całej europie BEZAWARYJNIE i do tego za małą kasę. Mi brakuje tylko,że koreańce nie zrobili kopii Alto Works i nie dali jakiejś mocniejszej wersji małolitrażowej jakie mają na wschodnioazjatyckich rynkach i że brakuje części do podrasowania silnika, zawiasu czy też wzmocnienia budy


  • Użytkownik archiwalny

    *mało bezpieczny w
    zderzeniu z czymś większym

    Tikuś przy ponad 50km/h to trumna na kółkach


Log in to reply