+sy i - sy w Tico
-
Plusy:
-mały, zwinny i całkiem pojemny 5 drzwiowy- dobry i zrywny silnik
- tania jazda szczególnie na lpg
- bezawaryjność
dodam od siebie:
- tanie części zamienne,
- dobra widoczność we wszystkich kierunkach,
- bardzo łatwa manewrowość i nawet pomimo braku wspomagania kierownicy nie sprawia problemów,
- stosunkowo prosta konstrukcja, przez co praktycznie we własnym zakresie lub warsztacie mechanicznym można ten samochód naprawić,
- pakowny, szczególnie po rozłożeniu tylnych siedzeń,
- ekonomiczność jazdy w porównaniu z innymi samochodami,
- z racji wieku można Tico kupić często w naprawdę dobrym stanie za całkiem przyzwoite pieniądze (poniżej 2.5kzł),
- nie atrakcyjny dla złodziei, przez co nie powinien zmienić właściciela bez jego wiedzy,
- dobre hamulce,
- odpala bezproblemowo praktycznie we wszystkich warunkach, nawet zimą podczas ostrych mrozów,
- tanie ogumienie zimowe - Dębica Frigo (do 100zł/szt), które zimą sprawuje się rewelacyjnie,
- stosunkowo trwałe elementy zawieszenia ( w moim Tico mimo 15 lat mam jeszcze fabryczne amortyzatory przednie, tylne wahacze itp.),
- były dostępne egzemplarze z klimatyzacją, automatyczną skrzynią biegów, centralnym zamkiem, elektrycznymi szybami itp.,
- nieobciążony zapewnia naprawdę dynamiczną jazdę,
- praktycznie bezobsługowy i bezawaryjny silnik (w szczególności gaźnik, jak się w nim nic nie kręci),
-
Jak zauważyliście
to podawajcie jakie minusy i jakie plusy posiadają te autka?Przypadkiem natrafiłem na filmik z dzisiejszego wypadku w Szczecinie.
Tico dachowało, pani za kierownicą nic poważniejszego się nie stało. -
- tanie i proste autko
- zaprojektowane pod kątem użyteczności (koszyk zakupowy był inspiracją dla inżyniera ze stajni Daewoo)
- 5 osobowy, chociaż lepiej tak nie jeździć.
- na 1 miejscu parkingowym mieści się swobodnie z dwoma motocyklami.
- gaźnik (tania instalacja LPG/CNG)
- nieograniczone możliwości tuningu optycznego.
- tańszy w utrzymaniu (paliwo + serwis) niż skuter cc400
- ciężko trafić na egzemplarz bez rdzy
- bezpieczeństwo na poziomie motocykla co wymaga ciągłej czujności na drodze.
- części zamienne (zamienniki) niskiej jakości
- silnik zbyt małej mocy
-
Plusów jest dużo, nie bede wymieniał, po prostu w zasadzie nie mam nic do tego samochodu tylko to, że
- ma strasznie słabą blache co owocuje rdzą oraz bezpieczeństwem na poziomie MINUS PIECIU GWIAZDEK,
- na zakretach ze sie slabo trzyma.
- Ktos trafnie stwierdzil, ze plyn do spryskiwaczy wlatuje do srodka, tez mnie to irytuje.
- bardzo maly akumulator, chwila nie uwagi, nie zgaszone swiatla i juz mamy problem jak tutaj odpalic samochod.
- brak oryginalnych czesci zamiennych - z tego tez powodu malo kto chce to naprawiac, a najgorzej jak sie gaznik przestawi to zaden mechanik nie chce znac tego auta
-
- na zakretach ze
sie slabo trzyma.
Można to częściowo poprawić stosując inne felgi i trochę szersze opony
- Ktos trafnie
stwierdzil, ze plyn do spryskiwaczy wlatuje do srodka, tez mnie to irytuje.
Mnie też to bardzo irytuje, ale zamierzam coś z tym w niedługim czasie zrobić
- bardzo maly
akumulator, chwila nie uwagi, nie zgaszone swiatla i juz mamy problem jak tutaj
odpalic samochod.
Ale to nie jest żaden problem. Po prostu wymień akumulator na taki o większej pojemności
- brak oryginalnych
czesci zamiennych - z tego tez powodu malo kto chce to naprawiac, a najgorzej jak
sie gaznik przestawi to zaden mechanik nie chce znac tego auta
Części oryginalnych jest coraz mniej, ale nie oznacza to, że są nieosiągalne A gaźnik się sam nie przestawi
- na zakretach ze
-
- Ktos trafnie
stwierdzil, ze plyn do spryskiwaczy wlatuje do srodka, tez mnie to irytuje.
Z tym to bym nie przesadzał. W Polonezie wlatywał, w Swifcie wlatywał a Subaru wlatuje. Tę więc "minusowość" bym odrzucił
- Ktos trafnie
-
No ale jest to jednak minus i jak widać nie tylko w Tico. Wyobraź sobie jedziesz na jakąś imprezkę ładnie ubrany i sobie myjesz szybki. Po chwili wracasz do domu aby się przebrać bo różnie bywa z tymi płynami, jedne Ci wyparuje drugi zostawi plamy albo co.
-
No ale jest to
jednak minus i jak widać nie tylko w Tico. Wyobraź sobie jedziesz na jakąś imprezkę
ładnie ubrany i sobie myjesz szybki. Po chwili wracasz do domu aby się przebrać bo
różnie bywa z tymi płynami, jedne Ci wyparuje drugi zostawi plamy albo co.Wystarczy przed psikaniem zamykać okna
Ale też myślę co by w jakieś owiewki zainwestować
-
Wystarczy przed
psikaniem zamykać okna
Ale też myślę co by
w jakieś owiewki zainwestowaćDokładnie miałem to samo napisać. Owiewki polecane ale jak ktoś się uprze aby mieć full wypas i całą szybę w dole to nie ma przebacz. Zapach płynu jak i jego po części ilości znajdą się w samochodzie.
-
Wystarczy założyć owiewki i już nic nie wlatuje. A do tego wygląd lepszy i można z lekko uchyloną szyba jeździć nawet w deszcz.
-
Albo może zrobić spryskiwacze na wycieraczkach o ile to wyjdzie
-
Albo może zrobić
spryskiwacze na wycieraczkach o ile to wyjdzieJa mam takie Kiedyś kupiłem uniwersalny zestaw za 15zł
-
Woow no proszę i jak się sprawują??
-
Woow no proszę i
jak się sprawują??Nie narzekam Oceń sam:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=852061&an=
-
Mialem takie spryskiwacze w maluchu. Jakoś w nim to za bardzo nie działało bo pompka była słaba. Ale mimo że mam te 2 dysze to nie zakładam ich bo niezbyt to ładnie wygląda bo trzeba puścić przewody z płynem na wycieraczkę. Już lepiej kupić jakieś nowe dysze te co robią mgiełkę z jakiegoś innego samochodu.
-
na +
*tani w zakupie i eksploatacji i utrzymaniu
*ekonomiczny
*mały o daje duży plus w mieście np przy parkowaniu w centrum lub przy uczelni
*łatwy w naprawie
*łatwy w prowadzeniu, da się z nim zrobić wszystko,bez zbędnych manewrów i nerwowej walki, latanie bokiem w zimie po ulicach to czysta przyjemnośćna -
*rdza nadwozia, poprostu jak sie nie zadba i nie przypilnuje, to w dwa sezony samochodu ni ma
*gaźnik z jego charakterystycznym ssaniem, ma to swoje uroki, ale mogli pójść o krok dalej i założyć wtrysk, zima pewnie mniejsze spalanie
*trochę licha kierownica, u mnie pękła przy ok -30st
*mało bezpieczny w zderzeniu z czymś większymReasumując: super autko, wożące nie jedną rodzinę w trasy po całej europie BEZAWARYJNIE i do tego za małą kasę. Mi brakuje tylko,że koreańce nie zrobili kopii Alto Works i nie dali jakiejś mocniejszej wersji małolitrażowej jakie mają na wschodnioazjatyckich rynkach i że brakuje części do podrasowania silnika, zawiasu czy też wzmocnienia budy
-
*mało bezpieczny w
zderzeniu z czymś większymTikuś przy ponad 50km/h to trumna na kółkach
-
- na zakretach ze sie slabo trzyma.
To przejedź sie moim tikaczem
Oponka 165/55 R13 i twardziejszy zawias i samochód nie do poznania- bardzo maly akumulator, chwila nie uwagi, nie zgaszone swiatla i juz mamy problem jak tutaj odpalic samochod.
popchac troche, gdy rozbuja sie do 15km/h wskakujemy do auta i wciskamy bieg 3ci po czym zwalniamy pedał sprzegła jednakże lepiej zapobiegac niz leczyć tak wiec ja wstawiłem czujkę za 8zl tzw. piszczyk i mam z tym spokój poza tym z racji lepszego car audio zmieniać będę akumulator na ten od diesla czyli jakie 74Ah.
Odnośnie plusów Tico :
- tanie części
- proste naprawy
- zwrotny
- małe spalanie
- znakomita widoczność
- bogaty asortyment zamienników części
- niska awaryjność
Minusy - podatność na korozję
- zbyt mała moc silnika (przydał by się 1.0 50KM)
- mikroskopijny bagażnik
- słabe hamulce
-
Oponka 165/55 R13 i
A nie wystaje przypadkiem po za obrys?
Odnośnie plusów
Tico :- znakomita
widoczność
Tico to taka spacerówka Ogromne powierzchnie szyb i ... niskie bezpieczeństwo.
- bogaty asortyment zamienników części
Dodajmy - zazwyczaj lichych zamienników.
Minusy
- zbyt mała moc silnika (przydał by się 1.0 50KM)
Spokojnie starcza.
Dla bezwietrznej pogody wyliczenia teoretyczne wskazują, że dla utrzymania prędkości na płaskim terenie wystarczą:
50km/h == 3,39KM
90km/h == 12,75KM
140km/h == 38,70KM
Liczyłem dla masy 640kg + kierowca 75kg + pełny zbiornik paliwa.
Dla współczynnika kształtu 0,9 (jednak kanciak), Cx wychodzi 0,35.
Myślałem, że jest gorszy a tu lepiej niż Matiz, Spark, czy Picanto2.- słabe hamulce
Trzeba bardziej dbać, konserwować regularnie, sprawdzać czy coś nie kradnie podciśnienia do serwa itd.
- znakomita
-
Tikuś przy ponad 50km/h to trumna na kółkach
To dotyczy praktycznie wszystkich małych samochodów