Obrobiona śruba korka spustowego oleju
-
@ryszard W większości aut jest miedziana uszczelka, ale niektórzy mimo wszystko dają uszczelniacz. Ja to uważam za bezcelowe i utrudniające późniejsze odkręcenie.
Używałem, raz właśnie do obrobionego korka. Kiedyś w pracy znajomy też używał przy obrobionych śrubach. Jeśli są dobrej jakości, to dają radę i są bardzo przydatne.
-
@Szarik napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:
Używałem, raz właśnie do obrobionego korka. Kiedyś w pracy znajomy też używał przy obrobionych śrubach. Jeśli są dobrej jakości, to dają radę i są bardzo przydatne.
Dzięki za ocenę tych nasadek. Może kiedyś je kupię.
-
@ryszard napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:
Nie wiem jaki dokładnie korek jest u Goorala w aucie . W Tico korek miski olejowej ma kołnierz pod którym jest uszczelka miedziana, tak, że tu nie potrzeba dawać na gwint korka żadnych klei czy uszczelniaczy i nie ma najmniejszego problemu z jego odkręceniem jeżeli tylko ktoś przykręci go z umiarem.
Korek u mnie jest dokładnie taki sam jak w Tico.
Klik -
@Gooral a może odkręcasz w złą stronę ?
-
No to konstruktorzy trochę się nie popisali - "średnica" łba mniejsza od średnicy gwintu co naraża łeb korka na jego obrobienie jeśli jest on silnie przykręcony.
PS
Ciekawe do czego są te 4 boczne otworki w drążonym korku. -
Już wiem chyba o co biega z tymi otworkami - bez wykręcenia do końca korka wypływa nimi olej do podstawionego naczynia.
-
@Gooral
Nie znam dobrze angielskiego ale o przypadłości korków chyba piszą w opisie korka na linku do strony. który podałeś
cytat
"The sump plug is removed from the sump pan to drain engine oil during a service. Often the sump plug will have a stripped hex on the head of the bolt, or stripped threads, both usually due to over tightening of the sump plug during a service." -
@ryszard napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:
@Gooral
Nie znam dobrze angielskiego ale o przypadłości korków chyba piszą w opisie korka na linku do strony. który podałeś
cytat
"The sump plug is removed from the sump pan to drain engine oil during a service. Often the sump plug will have a stripped hex on the head of the bolt, or stripped threads, both usually due to over tightening of the sump plug during a service."Tak, mniej więcej o to chodzi, tylko, że Ameryki nie odkryli pisząc, że łeb może być zjechany przez zbyt mocne zaciskanie 🤷♂️
Co do dziurek w korku, tak są po to żeby olej się sączył gdy korek nie jest do końca wykręcony.
@Jaco Też już o tym myślałem, czy na tym korku nie ma lewego gwintu i próbowałem i w jedną i w drugą stronę. Jednak patrząc na filmiki na necie wszędzie odkręcają normalnie.
-
@Gooral
Jak widać korek, który wskazałeś w linku (zakładam, że jest oryginalny, stosowany przez producenta auta) nie jest najlepszy. Ja bym wymienił na inny od innego samochodu z większym łbem byle gwint był identyczny albo wkręcając ten fabryczny zachowałbym ostrożność przy jego montażu. Przede wszystkim przed wkręceniem korka, posmarowałbym z dwóch stron olejem uszczelkę miedzianą i wkręcił zalecanym momentem a jeśli takich danych nie ma dosyć lekko. Po zalaniu silnika olejem zobaczyłbym czy nie cieknie z korka olej, następnie pojeździł trochę autem aby olej się nagrzał i stał rzadki i dokonał kolejnej kontroli i w razie potrzeby trochę dokręcił korek. -
Może wystarczyłoby kupić śrubę o twardości 8.8 (chyba M18 x 1.5) z kołnierzem i do tego uszczelkę miedzianą.
-
Korek odkręcony. Klucze do obrobionych śrub nie dały rady, podobnie jak francuz. Dopiero przyspawanie porządnej nakrętki nr 22 i podejście dużym kluczem pomogło.
-
@Gooral Po lekturze Twoich postów to samo chciałem napisać - żebyś dał sobie spokój z próbami i jechał na spawanie. Bo niedługo nie będzie do czego spawać...
Czy oglądałeś ten zniszczony korek - były na gwincie jakieś ślady kleju czy szczeliwa? Bo jeśli tak, to ta spawarka mogła podgrzać i pomóc w odklejeniu się gwintu.A tak w ogóle to nie wiem, czemu jednak uparłeś się ten olej zmieniać. Piszesz, że przejechał 17 kkm, dojdzie jeszcze 2-3 kkm... Przecież 20 kkm na olej przekładniowy to bardzo mało.
-
@Gooral napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:
Co do dziurek w korku, tak są po to żeby olej się sączył gdy korek nie jest do końca wykręcony.
To oznacza, że w korku nie ma magnesu... Bez sensu. Powinien tam być, jak w innych autach.
-
@leo napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:
@Gooral Po lekturze Twoich postów to samo chciałem napisać - żebyś dał sobie spokój z próbami i jechał na spawanie. Bo niedługo nie będzie do czego spawać...
Czy oglądałeś ten zniszczony korek - były na gwincie jakieś ślady kleju czy szczeliwa? Bo jeśli tak, to ta spawarka mogła podgrzać i pomóc w odklejeniu się gwintu.Na korku brak śladów kleju, był po prostu porządnie doje...kręcony
A tak w ogóle to nie wiem, czemu jednak uparłeś się ten olej zmieniać. Piszesz, że przejechał 17 kkm, dojdzie jeszcze 2-3 kkm... Przecież 20 kkm na olej przekładniowy to bardzo mało.
Mało? Zmieniam olej co 15 max 20 tys. km. Jakoś nie wierzę w te cudne technologie wymian co 30 tys. Biorąc pod uwagę jeszcze to, że jadę do PL wolę jednak mieć wszystko zmienione.
-
-
@leo napisał w Obrobiona śruba korka spustowego oleju:
@Gooral Przepraszam - nie wiem, ale coś mi się ubzdurało, że piszesz o śrubie spustu oleju w skrzyni biegów... Dopiero teraz zaskoczyłem, że chodzi o silnik. :-)
Jeśli by to była skrzynia biegów to nawet bym się tym nie przejął 😂