Naprawa aluminiwej pokrywy cylindra małego silnika.
-
Mam bardzo ciekawy agregat spalinowy z silnikiem o pojemności 32cm3.
Na temat samego urządzenia zrobię osobny wątek.
Mam problem z uszkodzoną pokrywą cylindra, zakład specjalizujący się w naprawach silników jest bardzo niechętny w podjęciu naprawy więc zastanawiam się jak mogę to zrobić we własnym zakresie.
Chciałbym wzmocnić pęknięte miejsce i wyrównać powierzchnię przylegającą do cylindra. Myślałem o zastosowaniu kleju do aluminium za pomocą którego wypełnię ubytek a następnie nawiercę otwór na szpilkę na nowo.Kolejnym krokiem byłoby splanowanie pokrywy na jakiejś równej powierzchni drobnym papierem np. 800 - średnica całości nie przekracza 100mm więc myślę że może się to udać.
Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat.
-
Rozumiem, że nie masz tego brakującego odłamka?
Hmmm, jakoś nie wierzę w powodzenie operacji, o której piszesz: dać klej jako szpachlę, który potem ma pracować w roli odlewu metalowego - w warunkach ciągłych drgań, wysokiej temperatury, zmiennych naprężeń i pod naciskiem szpilki z nakrętką. Moim zdaniem: można spróbować, ale to tylko jako ostateczne rozwiązanie i bez większych nadziei na powodzenie.
Ja pozostawałbym przy metodzie napawania. Jeśli w jednym zakładzie nie chce im się zająć takim drobiazgiem, poszukałbym drugiego, trzeciego. A może nie zakład naprawy silników, lecz po prostu warsztat, gdzie spawają aluminium?Co do planowania: nie znam się na tym. Nie wiem, jakiego papieru użyć. Na pewno jednak, gdybyś to robił, powinieneś przytwierdzić papier do bardzo równej powierzchni - np. na tafli grubszego szkła, i poruszać po papierze samą głowiczką. A czy na pewno wymaga ona planowania?
Ja pokombinowałbym z zastosowaniem uszczelki z cienkiej blachy aluminiowej. -
@leo też myślałem że to da się pospawać, jednak w zakładzie w którym dziś byłem też chcieli zalewać jakąś masą, w sumie ten stop aluminium może być trudny do spawania (na pęknięciu widać że ma jakąś dziwną strukturę). Dodam tylko że to produkt z 1943 roku kiedy już o dobre surowce było trudno 😁
Jutro planuje odwiedzić kolejny zakład zajmujący się naprawą głowic i spawaniem aluminium, zobaczymy co zaproponują. -
Łomatko, aleś zabytka wyciągnął... :-)
Co do stopu: obejrzyj dokładnie w dobrym świetle całą głowiczkę, może są gdzieś oznaczenia, jakieś skróty, literki, napisy...
Sprzęt pewnie niemiecki? -
Ojej, ale to jest super malutkie! 😊 Gdzieś na forach jawkowo-wueskowych kiedyś wyczytałem że do klejenia cylindrów używali z dobrym skutkiem poxipolu. Zresztą, w czasach powszechności tego typu sprzętów, z pewnością była potrzeba na wykonywanie tego typu napraw, poszukaj może warsztatu zajmującego się naprawą właśnie starych silników motocyklowych? Ostatnio jadąc S8 między Warszawą a Ostrowią Mazowiecką rzucił mi się w oczy wielki szyld zakładu zajmującego się naprawą wałów, pisali też coś o napawaniu, może tego typu miejsce? Opisz czym prędzej tą maszynkę proszę, podobają mi się takie miniaturowe sprzęciki 😊
-
Zrób fotkę całego silnika , bo pierwszy raz widzę takie cudo :) Wydaje mi się ,żę tylko spawanie tig+ taki sam materiał i człowiek który będzie to potrafił zrobić .Poxipol i inne kleje nie wytrzymują temperatury (STAJĄ SIĘ KRUCHE ) .
-
@Kris napisał w Naprawa aluminiwej pokrywy cylindra małego silnika.:
Poxipol i inne kleje nie wytrzymują temperatury (STAJĄ SIĘ KRUCHE ) .
Klej do którego podałem link ma najwyższą temperaturę z jaką może pracować 200 stopni, pozostałe zazwyczaj 120.
@leo tak niemiecki
@barteu może w weekend uda mi się zrobić mu dokładniejszą sesjęTrochę się boje żeby nikt tym spawaniem więcej złego jak dobrego nie zrobił..
-
@pacior w polskim Porsche używali czegoś do klejenia obudowy skrzyni biegów - ona też była aluminiowa, może warto cofnąć się parę odcinków i spróbować tego ;)
Edit: @pacior z ciekawości przeleciałem na szybko odcinki - 39 odcinek 14:27 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9NNR5IRqopw -
@Gooral Bardzo Ci dziękuję :)
Dziś drugi specjalista rozłożył ręce, stwierdził że materiał z którego wykonana jest pokrywa może nie być aluminium ( niestety nazwa jaką podał wyleciała mi z głowy),
dostałem od niego numer telefonu do pewnego magika i w poniedziałek go odwiedzę.Do poniedziałku można zrobić mały off top :D Zastanawiam się nad paliwem, dziś czytałem o silniku Maybach HL 230 do którego stosowano benzynę 74 oktanową, zakładam że identyczne paliwo używano do agregatu, ciekaw jestem jaki wpływ może mieć użycie współczesnej 95-tki :P
-
@pacior napisał w Naprawa aluminiwej pokrywy cylindra małego silnika.:
@Gooral Bardzo Ci dziękuję :)
Nie ma za co 😉
Do poniedziałku można zrobić mały off top :D Zastanawiam się nad paliwem, dziś czytałem o silniku Maybach HL 230 do którego stosowano benzynę 74 oktanową, zakładam że identyczne paliwo używano do agregatu, ciekaw jestem jaki wpływ może mieć użycie współczesnej 95-tki :P
Albo coś mu się zepsuje albp będzie 30% więcej prądu 😉 jak mniemam jest do dwusuw?
-
@pacior Więcej oktan mu raczej nie zaszkodzi. Prędzej trzeba się zastanowić, czy ta benzyna 74 nie była ołowiowa. W przypadku dwusuwa ma to mniejsze znaczenie, ale kto wie, czy też ołów nie miał się na czymś osadzać, jak w czterosuwie?
-
Panel sterujący wykonany ☺️
-
-
@Gooral napisał w Naprawa aluminiwej pokrywy cylindra małego silnika.:
@pacior to do tego silniczka czy do zasilacza z obudową tico miało być? 🤔
Aj.. no nie ten wątek 🤣
-
Później uporządkuje temat, z telefonu to nie takie proste.
Głowica pospawana, czasy mamy takie że ludziom nie chce się pracować więc oddano mi część bez żadnej obróbki..
-
@pacior
Jednak się udało napawać, teraz obróbka to pryszcz to tylko aluminium. Najważniejsza jest powierzchnia przylgowa, która musi być płaska. zgrubnie obrobisz ją pilnikiem a dalej jak radził Leo na papierze ściernym rozłożonym na równej powierzchni (np na płaskiej szybie szklanej). -
@pacior ładnie pospawane.
-
-