Daewoo Tico PM 1993
-
@leo napisał w Daewoo Tico PM 1993:
W moim srebrnym SXie wymieniona została fabryczna, wciąż sprawna pompa przy trzeciej wymianie paska (179 kkm). Weszła pompa z pudełka z napisem "GMB". Od tamtej pory przejechała niewiele, bo 22 kkm, problemów nie widać.
I długo jeszcze problemów nie będzie widać bo Daewoo Motor właśnie pompy firmy GMB stosowało na pierwszy montaż.
-
Ciekawe, czy da się jeszcze kupić taką pompę.
@pacior - nie dawałeś mi używanej pompy, zapewne leży gdzieś u Ciebie (chyba, że już wyrzuciłeś). Poszukaj i daj foto, jeśli możesz.Cholera, to grubsza robota z tą pompą będzie. Ciekawe, czy pasek nie przemókł; możliwe, że trzeba go będzie też wymienić... A ja akurat nie mam czasu w najbliższych dniach na dłubanie.
BTW - uruchomiłem odtwarzanie MP3 w blaupunkcie jacowym... :-)
Miałem dwie dwugigabajtowe karty SD, ale po włożeniu sprzęt meldował "SD error". Wgrałem empetrójki - to samo. Dopiero znalazłem w necie instrukcję i okazało się, że karta musi być sformatowana w systemie FAT, nie NTFS... Zrobiłem to i DZIAŁA! :-) -
@leo napisał w Daewoo Tico PM 1993:
BTW - uruchomiłem odtwarzanie MP3 w blaupunkcie jacowym... :-)
Miałem dwie dwugigabajtowe karty SD, ale po włożeniu sprzęt meldował "SD error". Wgrałem empetrójki - to samo. Dopiero znalazłem w necie instrukcję i okazało się, że karta musi być sformatowana w systemie FAT, nie NTFS... Zrobiłem to i DZIAŁA! :-)Trzeba było zapytać. :P
-
@Jaco napisał w Daewoo Tico PM 1993:
Trzeba było zapytać. :P
Miałem pytać, gdybym nie znalazł sam odpowiedzi w dostępnych materiałach. :-)
-
Wczoraj polazłem uruchomić autko i przejechać się kilkaset metrów, żeby go rozruszać. Silnik zawsze palił na widok kluczyka, a tu klops - ma(r)kowe tico rzuciło palenie. :-(
Rozrusznik kręcił, zero odzewu ze strony cylindrów. Akumulator szybko się rozładował.
Otworzyłem maskę i widzę krople wilgoci na silniku. Fakt, tydzień temu, gdy parkowałem w garażu, było trochę po deszczu i spora mgła. Czyżby zamknięta maska tak bardzo zatrzymała wilgoć w komorze silnika? Garaż jest suchy, nie przecieka, lecz jest to blaszak, więc poddaje się temperaturom i kondensacji pary wodnej. Przewiew jakiś jest przez szpary, lecz niewielki.
Możliwe, że zalałem silnik pompując nieco pedałem, a potem sprawdzając naocznie działanie pompki przyspieszającej w gaźniku. Wydawało mi się, że to problem z zapłonem - albo moduł padł (ale tak nagle, bez ostrzeżenia? dziwne), albo wilgoć w kopułce, albo kiepskie i wilgotne kable WN, albo znów jakaś mysz grasuje (choć pułapki w garażu nietknięte) i przegryzła jakiś przewód. Podejrzewałem też winę immobilisera. Inne, najgorsze podejrzenie było takie, że zamókł pasek rozrządu, od płynu chłodniczego zrobił się śliski i przy rozruchu przeskoczył o ząbek lub więcej... Brr, wtedy byłaby tragedia. Ale żadnego dziwnego gruchotania podczas próby uruchomienia nie było.
Zostawiłem otwartą maskę, wyjąłem akumulator i wziąłem do domu. Naładowałem do pełna. Dziś wieczorem zobaczyłem, że silnik wysechł nieco; włożyłem aku do auta i silnik bezproblemowo odpalił od pierwszego kopa. Znaczy raczej wilgoć pod maską zawiniła... Czyli problem, z którym spotkał się niejeden z nas (choć mój srebrny nigdy takich fochów związanych z wilgocią nie przejawiał).
Jednak przyobserwowałem, że to chyba rzeczywiście pompa cieknie. Wręcz leje się spod pokrywy rozrządu ciurkiem. Nie będzie jazdy, trzeba naprawić.@pacior - miałeś taki problem z nieodpalaniem w wilgotne dni?
I jeszcze jedno: czy to Ty wkładałeś ten akumulator Exide, czy on już był? Jeśli Ty kupowałeś, to kiedy? -
-
to może wentylator się włączył się po skończonej jeździe i rozładował aku , który był nie dokońca doładowany - u mnie tak się nieraz włącza .
-
@TADEUSZ-MALINKA napisał w Daewoo Tico PM 1993:
to może wentylator się włączył się po skończonej jeździe i rozładował aku , który był nie dokońca doładowany - u mnie tak się nieraz włącza .
W PM-ie wyłącza się razem z zapłonem jeśli mnie pamięć nie myli 😁
-
@pacior napisał w Daewoo Tico PM 1993:
@leo problemów z odpaleniem nigdy nie miałem, pod chmurką może nie łapał takiej wilgoci.
Aha. No nic, przyjrzę się lepiej kablom WN i kopułce, ale to już po wymianie pompy.
Akumulator kupowałem ja, w styczniu 2016r.
Czyli ma prawie 4 lata, znaczy jeszcze powinien podziałać.
-
@TADEUSZ-MALINKA napisał w Daewoo Tico PM 1993:
to może wentylator się włączył się po skończonej jeździe i rozładował aku , który był nie dokońca doładowany - u mnie tak się nieraz włącza .
Raczej nie - pamiętam, że przedtem przeparkowywałem autko z jednego garażu do drugiego (wtedy zauważyłem wyciek płynu chłodniczego), silnik nie zdążył się zagrzać.
Inna sprawa, że nie interesowałem się dotychczas akumulatorem. Warto będzie jeszcze sprawdzić, ile prądu ciągną urządzenia na postoju.
No jeszcze jedno - to standardowe 35 Ah, więc się dość szybko rozładowuje. -
@leo Ja mam tez 35 Ah i dodatkowy odłacznik - minus przy aku na kluczyk , odłączam na dłuższy postój , mozesz sprawdzić też to co PACIOR pisze: W PM-ie wyłącza się razem z zapłonem jeśli mnie pamięć nie myli 😁
-
@TADEUSZ-MALINKA Mam to w planach - montaż takiego "hebla". Muszę zakupić.
Zastanawiam się tylko, czy radio będzie traciło ustawienia po odpięciu masy. -
@leo będzie traciło. Radio musiałoby mieć podpięte zasilanie z pominięciem "hebla"
-
@leo napisał w Daewoo Tico PM 1993:
czy radio będzie traciło ustawienia po odpięciu masy.
Nie będzie. Ja odpinałem już nie raz swoje na kilka godzin i stacje jak i inne ustawienia są na swoim miejscu. O ile mówisz o radiu ode mnie.
-
@Jaco napisał w Daewoo Tico PM 1993:
Nie będzie. Ja odpinałem już nie raz swoje na kilka godzin i stacje jak i inne ustawienia są na swoim miejscu. O ile mówisz o radiu ode mnie.
Kilka godzin, a parę dni to różnica... I raczej po paru dniach je straci.
-
-
@pacior nie musi -wystarczy że sprawdzi czy ma iskrę na przewodach w/n takim testerem led - 2 zwoje drutu na kabel w/n + zasilanie 12V - ja taki mam ( ale na allegro tego pełno)
-
@BPX33 napisał w Daewoo Tico PM 1993:
Kilka godzin, a parę dni to różnica... I raczej po paru dniach je straci.
Nie straci. Mam takie samo radio.
-
@Jaco napisał w Daewoo Tico PM 1993:
O ile mówisz o radiu ode mnie.
Tak, wciąż jest to Blaupunkt Melbourne od Ciebie. Zostawiam go, bo ma fajne, zielone podświetlenie (pasuje do reszty), radio nieźle odbiera i te 2 GB karty SD na empetrójki mi wystarczy (a mam dwie takie karty, więc spoko). Jedynie kolor srebrny trochę się kłóci z resztą, ale... mogło być gorzej. :-)
-
@pacior napisał w Daewoo Tico PM 1993:
@leo do kopułki możesz zajrzeć, przyznam że ja nigdy nie zaglądałem do niej w PM-ie więc może być nawet i fabryczna
I tak zrobię, gdy wreszcie wezmę autko na warsztat.
Jeśli fabryczna, to dobrze. One są trwałe; w srebrniaku wymieniłem na nową dopiero po 191 kkm - i to też niepotrzebnie, bo była dobra (szukałem po prostu przyczyny awarii, a to wysiadł moduł).
Jednak zajrzeć trzeba i przeczyścić to i owo. Nie wiem, skąd to się bierze, ale z czasem na tych ameliniowych końcówkach tworzy się gruby, białawy nalot - taka śniedź. Trzeba to usuwać. No i może coś z uszczelnieniem kopułki może być słabo.
Prawdopodobnie kabli WN też nie wymieniałeś, wyglądają na stare. Przejrzę, może wymienię, a jeśli nie, to wrzucę do bagażnika jakiś sprawny zapas.Najważniejsze, że po naładowaniu akumulatora odpalił. Już się naprawdę bałem jakiejś poważniejszej, kosztownej awarii.
A na razie zamówiłem i czekam na pompę wodną. Chyba zaopatrzę się też profilaktycznie w simmering wału. Nie wiem tylko dotychczas, czy jest to 32x47x8, czy 32x47x6. W necie są różne informacje... Czy ktoś, kto wymieniał, wie to NA PEWNO?
Chodzi mi myśl o zakupie droższego simmeringu PTFE (z teflonem). Może by spróbować tego wynalazku... Hmm...