pytanie podczas rozbierania tico?
-
Luźny, pojedynczy kabelek z wtyczką pod nogami pasażera: moim zdaniem są trzy możliwości - do włącznika kontrolki niezapiętych pasów kierowcy lub włącznika kontrolki hamulca ręcznego. Działały obie kontrolki? Jeśli tak, to ostatnia myśl - instalacja automatycznej skrzyni biegów.
Z kierownicą to dziwna sprawa... Ja próbowałbym podlać wieloklin penetrantem, obstukałbym też to połączenie. Nie pamiętam, czy jest taka możliwość - ale może podszedłby jakiś ściągacz do łożysk - tak, żeby złapać za ten płaskownik w kierownicy?
-
@horn9 napisał w pytanie podczas rozbierania tico?:
Wczoraj napotkałem kolejny problem, nie mogę zdjąć kierownicy, mimo, iż robiłem to wielokrotnie w swoich dwóch tico. Zazwyczaj było to możliwe po umiejętnym stuknięciu w kierownicę, która w końcu schodziła z wieloklina.
Tym razem jest jeszcze inaczej.
Próbowałem stukać, nic nie dało.Właśnie uderzanie naprzemienie zaciśniętymi pięściami w koło kierownicy powinno je zluzować na wale. Jest to bardzo skuteczny sposób. Wcześniej próbowałem ściągnąć kierownicę za pomocą podobnego do twojego przyrządu - u mnie wykonanego z płaskownika grubości bodajże 8 mm -- który się wygiął.
Przygotowałem sobie kiedyś przyrząd do ściągania, niestety efekt jest taki, że przyrząd się wygiął (a jest z blachy 3mm), zerwałem gwinty w dwóch śrubach M8 aż w końcu zerwał się gwint w kierownicy w który wkręcałem śrubę.
Dziwi mnie to, bo naprawdę działałem dużą siłą, podczas gdy napiąłem ściągacz to stukałem też w jego środek, śruby dokręcałem równomiernie...No właśnie trzeba wkręcać śruby jednocześnie o ten sam kąt - w przeciwnym razie kierownica się przekosi i zakleszczy na wale.
Jakieś pomysły co teraz?
Spróbowałbym jeszcze raz zluzować kierownicę umiejętnie uderzając dłońmi w kierownicę.
-
Do kontrolki niezapiętych pasów kierowcy jak i kontrolki hamulca ręcznego jest inna kostka, więc to nie to.
Tą "luźna" kostkę mam zarówno u siebie w tico, jak i w tico, którym teraz się zajmuję :)\Który płaskownik masz na myśli? Ja myślałem żeby złapać za tył kierownicy, bo teraz gdy urwał się gwint w elemencie kierownicy to mój ściągacz już nie pomoże.
-
@ryszard: będę tak próbował jeszcze, w końcu musi jakoś zejść... w weekend będę działał :)
-
Stukałem, pukałem... nic nie dało.
Dorobiłem sobie inny, solidniejszy ściągacz z blachy 5mm.... i dalej nic... kierownica już się wygniotła z tyłu a ściągacz zaczął się rozginać, nie wiem co jest grane.Problem rozwiązałem wyjmując kolumnę kierownicy wraz z kierownicą, rozkręciłem ją na wieloklinie kolumny.!
-
@horn9 aż dziwne. Na oba Tico jakie miałem nigdy do ściągnięcia kierownicy nie używałem żadnych ściągaczy. Kilka ruchów na boki i bez problemów schodziły.
Może spróbuj ją teraz dokręcić i ponownie odkręć śrubę i spróbuj zdjąć.
-
-
Ja mam 2 rodzaje ściągaczy do końcówek: jeden ze śrubą i drugi taki:
Nie ma bata, żeby któryś poległ podczas pracy :)
-
@horn9 napisał w pytanie podczas rozbierania tico?:
Stukałem, pukałem... nic nie dało.
Dorobiłem sobie inny, solidniejszy ściągacz z blachy 5mm.... i dalej nic... kierownica już się wygniotła z tyłu a ściągacz zaczął się rozginać, nie wiem co jest grane.Wg mnie kierownica podczas ściągania drugim ściągaczem jeszcze bardziej się przekosiła / zakleszczyła. Spróbuj jak sugeruje Jaco jeszcze raz przykręcić nakrętką kierownicę - może kierownica się naprostuje. Ostatecznie aby ją zdjąć z wału można naciąć tuleję z wielowypustem koła kierownicy (używane kierownice kosztują ok 10 - 20 zł + koszty wysyłki)
-
Teraz sobie pomyślałem że może zamiast dokręcania spróbować ją tam dobić jakimś nasadowym kluczem i może po nawet pierwszym uderzeniu wyprostuje się i da się ją zdjąć.