Ceny paliw...
-
Dziś w Bydgoszczy wszędzie po 6.45. Zatankowałem se do pełna na Shellu bo ostatni dzień -30gr :) A potem to już lipa będzie...
-
Uzupełnienie zaległości :)
Hurt Orlenu (23.09. vs 30.09.):
Pb95: 6,23 -> 6,45 zł/litr (+ 22 gr/l)
Pb98: 6,80 -> 6,81 zł/litr (+ 1 gr/l)
ON: 7,11 -> 7,32 zł/litr (+ 21 gr/l)
ON+: 7,46 -> 7,67 zł/litr (+ 21 gr/l)
LPG: 2,88 -> 2,88 zł/dm3 (b.z.)Ceny hurtowe z "właściwym" VAT-em:
Pb95: 7,34 zł/litr
Pb98: 7,76 zł/litr
ON: 8,34 zł/litr
ON+: 8,74 zł/litr
LPG: 3,28 zł/dm3Niestety "król" $ dobił nam sytuację na stacjach... :(
Dla niewtajemniczonych w ostatni czwartek pobił on rekord wszech czasów przełamując "magiczną barierę" 5 PLN za 1 USD. Oby nie była to długotrwała sytuacja to może już niedługo znowu będzie Pb95 poniżej 6 zł/l, a ON poniżej 7 zł/l. ;) -
No i małymi krokami w górę . 😔
-
@jaco napisał w Ceny paliw...:
No i małymi krokami w górę . 😔
Kto ma diesla niech tankuje jak najszybciej do pełna! Dziś w hurcie już 7,86 zł/l... :O Jak jutro znowu podrożeje to po weekendzie na wszystkich stacjach będą ósemki z przodu.
-
@bpx33 napisał w Ceny paliw...:
Kto ma diesla niech tankuje jak najszybciej do pełna! Dziś w hurcie już 7,86 zł/l... :O Jak jutro znowu podrożeje to po weekendzie na wszystkich stacjach będą ósemki z przodu.
Namówiłeś mnie
-
Skasowane, więc piszę na nowo:
Hurt Orlenu (30.09. vs 07.10.):
Pb95: 6,45 -> 6,69 zł/litr (+ 24 gr/l)
Pb98: 6,81 -> 7,04 zł/litr (+ 23 gr/l)
ON: 7,32 -> 7,97 zł/litr (+ 65 gr/l)
ON+: 7,67 -> 8,32 zł/litr (+ 65 gr/l)
LPG: 2,88 -> 2,88 zł/dm3 (b.z.)Ceny hurtowe z "właściwym" VAT-em:
Pb95: 7,62 zł/litr
Pb98: 8,02 zł/litr
ON: 9,08 zł/litr
ON+: 9,48 zł/litr
LPG: 3,28 zł/dm3 -
-
Hurt Orlenu (07.10. vs 14.10.):
Pb95: 6,69 -> 7,09 zł/litr (+ 40 gr/l)
Pb98: 7,04 -> 7,45 zł/litr (+ 41 gr/l)
ON: 7,97 -> 8,16 zł/litr (+ 19 gr/l)
ON+: 8,32 -> 8,51 zł/litr (+ 19 gr/l)
LPG: 2,88 -> 2,88 zł/dm3 (b.z.)Ceny hurtowe z "właściwym" VAT-em:
Pb95: 8,07 zł/litr
Pb98: 8,48 zł/litr
ON: 9,30 zł/litr
ON+: 9,69 zł/litr
LPG: 3,28 zł/dm3Gaziut dalej ani w tą, ani w tą. Benzyny "nadganiają" za olejem. Ceny napędzają wciąż rekordowo drogi $ i wyższe ceny ropy po "akcie" spekulacyjnym OPEC+... :(
-
-
U mnie dziś na Lotosie: ON za 8,03 zł, noPb95 za 6,94 zł, LPG po 2,77 zł.
Czyli w moim przypadku ciągle najtańszą opcją jest tico z instalacją gazową, spalający na krótkich trasach w mieście 7 litrów LPG.
Chyba nie da się już niczym innym przejechać 100 km poniżej 20 zł... -
@leo to jest ciekawe, że nawet nowocześniejszy Matiz nie może równać się że spalaniem w Tico, nie wiem jak Seicento 900 z gazem, ale pewnie też więcej wciągnie. Nie wiem jak te małe toyotki hybrydowe, ale chyba tylko one mogą dorównać spalaniem Tico, znajomy ma dość nowa yariskę, gdzie wychodzi mu nawet poniżej 4 litrów benzyny (3 cylindry 1.5 116 kuca), więc może to jest jakiś przyszłościowy zamiennik, hybryda z gazem.
-
@likaon Gaźnik Panie. Mały silnik, prosty gaźnik. Tutaj można przełączyć na gaz w dowolnym momencie. Przy wtrysku, jak np. Matiz, już trzeba się słuchać ECU. Tico miało dobrze dobrany silnik do swoich gabarytów, dobrze zestrojony do konkretnej i tylko jednej budy, więc samo w sobie mało paliło. Dodając do tego prostą instalacje gazową, uzyskujemy bardzo tani środek transportu. Na gaz przełączasz, kiedy chcesz. Przy wtrysku (czy to mono, czy wielopunkt), już jesteś skazany na odczytywane parametry przez komputer i to, czy już można przełączyć na gaz, czy jeszcze nie. A że nowsze konstrukcje potrzebują dokładnych warunków spalania, to już trzeba się słuchać sterownika. Głównie, w imię "ekologii". A Tico ma prosty silniczek, któremu nie zależy na paliwie. Jak tylko może coś przepalić, to ręcznie wszystko wykalibrujesz. Na gaz możesz przełączyć, kiedy Ci pasuje. Więc podróżowanie jest naprawdę tanie.
-
@likaon napisał w Ceny paliw...:
@leo to jest ciekawe, że nawet nowocześniejszy Matiz nie może równać się że spalaniem w Tico,
Zgadzam się z Szarikiem. Oszczędność to właśnie zasługa gaźnika. Do Mietka wsadzili już wtrysk z komputerem, co nie tylko zwiększyło spalanie, ale też wyraźnie pogorszyło właściwości trakcyjne, mocno podnosząc obroty momentu maksymalnego. Nie masz wysokich obrotów - nie jedziesz; masz wysokie obroty - więcej pali.
Może delikatnie przyczynia się do tego także zwiększona masa o 100 kg - niby niewiele, ale to tak, jakby ciągle rosłego pasażera wozić. -
Hurt Orlenu (14.10. vs 21.10.):
Pb95: 7,09 -> 6,61 zł/litr (- 48 gr/l)
Pb98: 7,45 -> 7,16 zł/litr (- 29 gr/l)
ON: 8,16 -> 8,01 zł/litr (- 15 gr/l)
ON+: 8,51 -> 8,36 zł/litr (- 15 gr/l)
LPG: 2,88 -> 2,93 zł/dm3 (+ 5 gr/dm3)Ceny hurtowe z "właściwym" VAT-em:
Pb95: 7,53 zł/litr
Pb98: 8,15 zł/litr
ON: 9,13 zł/litr
ON+: 9,53 zł/litr
LPG: 3,33 zł/dm3 -
-
@leo napisał w Ceny paliw...:
@BPX33 Tą razą bez komentarza? ;-)
Nie miałem w robocie czasu na komentowanie, a nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło, ani w kwestii baryłki ropy, ani $ to uznałem, że nie ma co pisać rzeczy oczywistych, bo każdy widzi jak jest. ;)
-
Wytłumaczcie mi jedną rzecz. Cena baryłki ropy spadła i jest na poziomach z początku lutego. Dolar podrożał, ale raptem o 20%. Czemu paliwo na stacji jest droższe o 50% w porównaniu do lutego a nie o 20%?
-
@drzonca napisał w Ceny paliw...:
Wytłumaczcie mi jedną rzecz. Cena baryłki ropy spadła i jest na poziomach z początku lutego. Dolar podrożał, ale raptem o 20%. Czemu paliwo na stacji jest droższe o 50% w porównaniu do lutego a nie o 20%?
Średnia cena baryłki ropy (luty vs październik*):
93,23$ vs 93,14$ -> spadek o 0,1%
*- średnia cena do dnia 21.10.
Średnia cena $ (luty vs październik*):
4,0139 PLN vs 4,9336 PLN -> wzrost o ~23%
*- średnia cena do dnia 21.10.
Średnia cena Pb95 (luty vs październik*):
5,35 zł/l vs 6,77 zł/l -> wzrost o ~26,5%
*- średnia cena do dnia 21.10.
Nijak nie wychodzi wzrost cen o 50%...
Jeśli chodzi zaś o ceny diesla to już zupełnie inna para kaloszy. Tu są permanentne braki na rynku europejskim od dekad. Większość tego rodzaju paliwa była importowana bezpośrednio z Rosji i jak drastycznie spadła podaż, a popyt nie to automatycznie bardzo mocno wzrosły ceny.
Jeśli trzymać się tej różnicy o 3,6% to wynika ona choćby z nasilonego do granic możliwości działania spekulantów giełdowych po wybuchu wojny na Ukrainie. Jak na to jakie "zmiany" potrafią wywołać swoją "działalnością" to uważam, że ta podwyżka to i tak pikuś.
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
Średnia cena Pb95 (luty vs październik*):
5,35 zł/l vs 6,77 zł/l -> wzrost o ~26,5%
Coś wysoka ta średnia cena w lutym, chyba zawyżona przez kosmiczny wystrzał cen w pierwszych dniach wojny. Początkiem lutego było w okolicach 5 zł, a nawet zdarzały się ceny z czwórką z przodu.
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
Nijak nie wychodzi wzrost cen o 50%...
Ano nijak... No to kto nas "wali w bambuko", jednocześnie głośno krzycząc, jak to nam dobrze robi, bo bez jego "działań" byłoby o wiele drożej...?