Zamiennik fabrycznej kierownicy Daewoo Tico


  • Moderator

    Wielu użytkowników, w tym także ja nie jest zadowolona z fabrycznie montowanej
    kierownicy w Daewoo Tico. Możemy w tej sytuacji łatwo zastąpić ją kierownicami oferowanymi w autach Suzuki Swift z lat 1986-2003 (MK1-MK5).
    Istnieje także możliwość zakupienia naby dedykowanej do Swifta i montaż dowolnej kierownicy sportowej.

    1. Kierownica Suzuki Swift MK2 (GTI/GS) - moja ulubiona kierownica, idealnie pasuje do Tico, bez przeróbek odbijają kierunki.
      Najwygodniejsza jaką miałem w aucie.
      0_1483902957701_Kierownica Swift MK2 GTI.jpg 0_1483902977699_Kierownica Swift MK2 w Tico.jpg

    2. Kierownica Suzuki Swift MK3 - model występujący w Swiftach z serii MK3 (1991-1995) Kolejna kierownica występująca w usportowionej wersji Swifta GTI/GS. Inny rozstaw bolców bolców odpowiedzialnych za odbicie kierunkowskazu - odbijamy manualnie lub dostosowujemy rozstaw bolców pod wymagany w Tico.
      0_1483903370554_Kierownica Swift MK3 GTI i GS.jpg
      0_1483903382119_Tico z kierownicą Mk3.jpg

    3. Kierownica z airbagiem z Swifta MK3-MK5.
      Założona w moim bolidzie raczej na chwilę z ciekawości, gości w nim już od 2 lat gdyż jest bardzo wygodna a chwyt pewny.
      Wersje z MK3 wszystkie czujniki i zasilanie mają wbudowane w kierownicę, chyba jako jedyny mam Tico z działającym airbagiem (oczywiście tylko teoretycznie bo zasilanie po 20 latach raczej nie pozwoli na jej wystrzał).
      W późniejszych wersjach sterowanie poduszką odbywa się już zupełnie inaczej, nie mniej jednak warto rozważyć wybór tej kierownicy w Tico.
      Kierunki odbijam manualnie i nigdy nie zdarzyło mi się aby zapomnieć o ich wyłączeniu.

    0_1483903408703_Kierownica Swift MK3 Airbag Tico.jpg

    1. Kierownica z Suzuki Swift MK1 - wrzucam jako ciekawostkę, kierownica nie jest wygodna w Tico, choć jej walory mogą docenić osoby niskiego wzrostu ze względu na osadzenie bliżej szyby.
      0_1483903431021_Kierownica Swift MK1 GTI.jpg

    2. Kierownica z Daewoo Tico do 1995r - pierwsze w Polsce egzemplarze z importu są wyposażone właśnie w taką kierownicę. Kierownica bardzo wiotka, późniejszy model wprowadzony w 1996r zastąpił ją gdyż wersja ta nie spełniała już ówczesnych minimalnych wymogów bezpieczeństwa
      0_1483903463527_Kierownica Tico do 1995r.jpg
      0_1483903470835_pierwsze tico 1994 import.jpg

    Poza wymienionymi kierownicami są również dostępne wersje z Switów GL/GLS/GLX, Maruti i Alto jednak są one dosyć podobne do standardowej konstrukcji kierownicy Tico więc nie biorę ich pod uwagę w zestawieniu.
    Dobrym rozwiązaniem jest również obszycie kierownicy, niestety nie zachowało się w moich archiwach żadne zdjęcie ale moja kierownica jest na tym filmiku.
    Pozdrawiam
    Pacior



  • u siebie mam pozycję numer 2.


  • Moderator

    @smisnykolo powiedział w Zamiennik fabrycznej kierownicy Daewoo Tico:

    u siebie mam pozycję numer 2.

    dorabiałeś bolce by kierunki odbijały?



  • nie, nawet nie wiedziałbym jak się za to zabrać.


  • Admin

    Ja również mam nr 2.
    Z bolcami nie ma problemu: z nowej kiery najpierw trzeba usunąć fabryczne (są stalowe, nie dadzą się wygiąć). Te nowe zrobiłem z gwoździa 3,5 cala, przecinając go i pilnikiem wygładzając zadziory po cięciu. Nowe "bolce" musiałem nieco powyginać: oryginalnie w kierownicy Tico rozstawione są na 2 cm, w kierze swiftowej - 2,4 cm. Ale gwoździe dają się łatwo giąć, więc po włożeniu dociętych nowych "bolców" w kierownicę podginamy je kombinerkami tak, aby trochę się zeszły ku środkowi, potem prostujemy - tak, aby parę ostatnich milimetrów znów były pionowo (równolegle do siebie) w odstępie tych 2 cm. Zważamy przy tym, aby wysokość ich wystawania z kierownicy była taka sama, jak w ticowej kierze (nie pamiętam tego wymiaru).
    Na koniec zakładamy kierownicę tak ustawiając wszystko, aby bolce weszły w przewidziane rowki plastikowych prowadnic od kierunkowskazów i cieszymy się "odbijaczami".

    Gdyby ktoś miał problem ze ściągnięciem oryginalnej kierownicy, można szybko zrobić ściągacz: KLIK.


  • Moderator

    @leo powiedział w Zamiennik fabrycznej kierownicy Daewoo Tico:

    Gdyby ktoś miał problem ze ściągnięciem oryginalnej kierownicy, można szybko zrobić ściągacz: KLIK.

    Ja zawsze szarpię się z kierownicą, taki ściągacz to dobra sprawa.



  • @leo powiedział w Zamiennik fabrycznej kierownicy Daewoo Tico:

    Gdyby ktoś miał problem ze ściągnięciem oryginalnej kierownicy, można szybko zrobić ściągacz: KLIK.

    Wykonałem nieco inny niż twój przyrząd do ściągania kierownicy, który zaprezetowałeś we wskazanym linku. Wzorowałem się na rysunku 4.3 z książki Trzeciaka (taki sam przyrząd podaje fabryczna książka serwisowa Tico Daewoo). Zrobiłem go z dosyć masywnego płaskownika: 100 x 30 x 10 mm (długość x szerokość x grubość). Raz udało mi się ściągnąć kierownicę tym przyrządem innym razem nie - płaskownik zaczoł się wyginać co może da się zauważyć na załączonym zdjęciu. Udałem się wtedy z problemem do warsztatu. Facet uderzył kilka razy pięściami na przemian prawą i lewą stronę kierownicy. W ten sposób poluzował ją na wale i zdjoł. Odtąd sam stosuję tą metodę i muszę powiedzieć, że jest to sprawdzony, skuteczny sposób. Nie należy obawiać się uszkodzenia kierownicy - trzeba uderzać dosyć energicznie ale oczywiście z wyczuciem. O tym sposobie wspomiał użytkownik 9442 we wskazanym przez ciebie poście - ja dodałem tutaj nieco od siebie.

    0_1484158634876_ściągacz.JPG


Log in to reply