Kierownica od Suzuki Alto rocznik 1996 wygląda tak:
Skóra wygląda dobrze tylko zmienił się rozstaw otworów do demontażu i kierunki nie odbijają. Jak przerobić żeby kierunki odbijały?
Kierownica od Suzuki Alto rocznik 1996 wygląda tak:
Skóra wygląda dobrze tylko zmienił się rozstaw otworów do demontażu i kierunki nie odbijają. Jak przerobić żeby kierunki odbijały?
(Kierownica od Alto 96) Wbiłem poprzycinane śrubki i dałem trochę kleju do gwintów żeby lepiej się trzymało:
Po zamontowaniu kierownicy kierunki odbijały, ale można było zauważyć, że przy obracaniu kierownicą rusza się dzwigienka od kierunkowskazów. Może mógłby się z biegiem czasu uszkodzić plastikowy mechanizm dzwigni.
Rozebrałem jeszcze raz i rzeczywiście rozstaw bolców jest za duży w kierownicy od alto:
Nie pozostało mi więc nic innego jak przygiąć trochę bolce młotkiem. Niezadużo, tak aby bolce nie dotykały do osi kolumny kierownicy:
Trochę mi się nie podoba takie rozwiązanie, ale dzwigienka się nie rusza przy obracaniu kierownicy. Czy będzie dobrze czas pokaże.
Wymiana kierownicy to musi być upgrade a nie downgrade dlatego nie mogę zrezygnować z funkconalności odbijania kierunkowskazów.
@pacior No to jest przewód, który prowadzi do alternatora.(poprawka: konektor żeński który się łączy z tym przewodem prowadzi do alternatora, a ten prowadzi do wiązki gdzie łączy się z przewodem łączącym stacyjkę i akumulator) Jest najgrubszy. Widać 50 mm czyli chyba 5mm^2 Podejrzewam, że może to był najsłabszy punkt w obwodzie kiedy doszło do zwarcia. Kiedyś gdy odkręcałem go ze szpilki alternatora doszło do krótkotrwałego zwarcia i być może tak do tego doszło. Normalnie powinno to być zabezpieczone bezpiecznikiem głównym 60A. Jest to jeden z tych dwóch kabelków przy plusie akumulatora które prowadzą do dwukrotnej kostki, ale kiedyś mi się przełamał (lub zadziałał) i zamieniłem obydwa zwykłym przewodem chyba 2.5mm2.
Trzeba będzie to poprawić i wstawić jakieś bezpieczniki i grubszy przewód. Midival wydają mi się odpowiednie tylko zaizoluję je koszulką termokurczliwą po zamontowaniu.
Wsówka którą widać na zdjęciu ma szerokość coś ok 7-8mm trudno takie znaleźć. Największe jakie się da znaleść to 6,2mm trzeba będzie tulejką połączyć na stałe.
Ja właśnie diagnozuję ładowanie w moim tico i natrafiłem na coś takiego w złączu X5 za akumulatorem:
Spadki napięcia przy włączonych światłach drogowych, przeciwmgielnych, dmuchawie podgrzewaniu szyby to:
alternator - połączenie na złączu X5(na zdjęciu) - 0.08V
alternator - kostka przy akumulatorze - 0.41V
alternator - akumulator - 0.52 V
Z kolei w kwesti przeskoków i naprężeń podczas skręcania, zauważyłem podczas skręcania kolumny zawieszenia, że przy niedociśniętej śrubie tłoczyska (przy dokręconej z resztą też ale trochę mniej) gdy próbuję obracać mocowanie względem amortyzatora to prędzej niż pracuje łożysko obraca się pierścień oporowy w gumowej poduszce. Wtedy są właśnie przeskoki.
Próbowałem z łożyskiem oryginalnym:
i takim:
nic nie daje.
Myślę, że może poduszki nie są wystarczająco sciśnięte przez górną miseczkę i pierścień oporowy od dołu.
Czy to w porządku że na opuszczonym samochodzie jest tak podniesiona górna miseczka? Jak jest u was?
@ryszard Wysokość sprężyny z twojego linku 325mm a kayaby 327mm. Niby tylko 2 mm różnicy
@ryszard To będzie najwyżej przestroga dla innych. Chociaż zobaczy się po przeglądzie czy się pogorszyło czy polepszyło. Może te podniesienie 3 cm jest ok.
@ryszard Ale kayaba to chyba taka marka że nie sprzedają byle czego. Ja kupowałem po numerze części z katalogu kayaby:
https://web.tecalliance.net/kyb/pl/parts/cars/assigned?assemblyGroupId=100113&targetId=4575&typeNumber=4575&groups=188&brands=85&pf=2&page=0#@brc/brands:Auto;targetType:cars;mandator:kyb/assem:DAEWOO TICO (KLY3) 0.8;targetType:cars;mandator:kyb;targetId:4575;typeNumber:4575/lnkparts:Zawieszenie;targetType:cars;mandator:kyb;assemblyGroupId:100113;targetId:4575;typeNumber:4575;groups:188;brands:85;pf:2;page:0
Ale to Kayaba KYB K-FLEX RG3085- pojawia się jako druga pozycja w linku, który wysłałeś.
Zamontowałem do tico kolumny z takimi sprężynami kayaba RG3085 według katalogu kayaby do Tico:
Kayaba jest trochę dłuższa choć ma mniej uzwojeń, gdzieś tak o pół uzwojenia.
No i niestety przód samochodu mi się podniósł o ok 3 cm względem tyłu:
Czy myślicie, że to może tak być? Nie straci na przyczepności. Może powinienem takie same na tył dać żeby się wyrównało. Pierwsze wrażenie z jazdy to takie że jeździ się tak jakby lekko.
@Jaco Zgadza się, ale nie zawsze sklep i hurtownie z których sklep bierze części mają to co trzeba, a zwłaszcza do tico.
@Jaco Ale żeby to chociaż były 2 takie same. A tu nie wiesz co ci się trafi.