Co dziś dłubałem w tico? (2023 i 2024)
-
Panowie,
Pomału szykuje mi się wymiana zawieszenia tylnego w Tico oryginalnego od nowości :D (amortyzatory, wahacze, sprężyny)
Stoję przed dylematem jakie sprężyny i amortyzatory zakupić.
Amortyzatory KYB gazowe?
Sprężyny KYB czy D&D ?Ktoś coś doradzi ? :D
@tom83ek napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2023):
Amortyzatory KYB gazowe?
Sprężyny KYB czy D&D ?Sporo lat temu wymieniłem tył na KYB gazowe i sprężyny D&D. Nic złego się nie działo, mogę śmiało polecić (o ile jakość nadal taka sama).
-
napisał 8 paź 2023, 17:13 ostatnio edytowany przez
Dziękuję
Firma D&D została przejęta w 2008r przez koreański koncern Deawon Kang Up.
Nie wiem jak z trwałością będzie obecnie, więc kupiłem sprężyny KYB. -
Dziękuję
Firma D&D została przejęta w 2008r przez koreański koncern Deawon Kang Up.
Nie wiem jak z trwałością będzie obecnie, więc kupiłem sprężyny KYB.@tom83ek Byłem w garażu i spojrzałem na zapiski: te amorki KYB i springi DD montowałem po 120 kkm, w 2006 r.
Jeżdżą do tej pory. -
napisał 10 lis 2023, 18:11 ostatnio edytowany przez
Wreszcie wymieniłem tulejkę po prawej stronie przekładni kierowniczej - tzn pojechałem do znajomego mechanika bo nie chciałem się z tym bawić.
Na oryginalnej tulejce zrobiłem 196 000km, ale tłukło się już od 150 000km i diagnosta zwrócił uwagę w tym roku że mam stuki na przekładni kierowniczej.
Zrobiliśmy tak jak robił kolega @ryszard w swoim poradniku.
Teraz już się nic nie tłucze na dziurach.... :)
-
napisał 21 lis 2023, 14:18 ostatnio edytowany przez
W weekend założyłem kupione wcześniej standardowe wycieraczki Denso.
DM-040 i DM045Adaptery w nich dostępne niestety nie pasują na ramiona do Tico.
Stare adaptery które miałem, musiałem trochę rozwiercić.
Poza tym po dwóch dniach użytkowania, wycieraczki zbierają bardzo ładnie.
Nie zostawiają smug, nie przeskakują i nie słyszę jak pracują. -
napisał 8 gru 2023, 19:30 ostatnio edytowany przez
-
napisał 9 gru 2023, 10:44 ostatnio edytowany przez
-
Wymieniłem cieknący oring obudowy aparatu zapłonowego, przedni prawy przewód hamulcowy i korektor siły hamowania.
napisał 9 gru 2023, 10:53 ostatnio edytowany przez@Piotrek9214
jejku, ale te kartery są czyste... -
Po 2 latach akumulator na weekend w domu. Czas na solidne ładowanie, choć nie było żadnych problemów z zapalaniem.
napisał 9 gru 2023, 22:22 ostatnio edytowany przez Piotrek9214 12 wrz 2023, 22:25 -
Po 2 latach akumulator na weekend w domu. Czas na solidne ładowanie, choć nie było żadnych problemów z zapalaniem.
napisał 10 gru 2023, 11:25 ostatnio edytowany przez@tom83ek Chciałem się zapytać jakie klemy masz w Tico bo widzę że aku jest większy .Ja mam 36Ah firmy UASA I MA 6,5 lat i mam 2 akumulator używany z Forda na większe klemy takie jak Twoje , jak to rozwiązałeś te redukcje , czy całkiem już zrezygnowałeś z tych mniejszych klem
-
@tom83ek Chciałem się zapytać jakie klemy masz w Tico bo widzę że aku jest większy .Ja mam 36Ah firmy UASA I MA 6,5 lat i mam 2 akumulator używany z Forda na większe klemy takie jak Twoje , jak to rozwiązałeś te redukcje , czy całkiem już zrezygnowałeś z tych mniejszych klem
napisał 10 gru 2023, 12:29 ostatnio edytowany przez@TADEUSZ-MALINKA napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2023):
@tom83ek Chciałem się zapytać jakie klemy masz w Tico bo widzę że aku jest większy .Ja mam 36Ah firmy UASA I MA 6,5 lat i mam 2 akumulator używany z Forda na większe klemy takie jak Twoje , jak to rozwiązałeś te redukcje , czy całkiem już zrezygnowałeś z tych mniejszych klem
Całkiem zrezygnowałem z małych klem i dałem klemy standardowe. Dodatkowo przerobiłem podstawę by można było zamontować większy akumulator.
-
@TADEUSZ-MALINKA napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2023):
@tom83ek Chciałem się zapytać jakie klemy masz w Tico bo widzę że aku jest większy .Ja mam 36Ah firmy UASA I MA 6,5 lat i mam 2 akumulator używany z Forda na większe klemy takie jak Twoje , jak to rozwiązałeś te redukcje , czy całkiem już zrezygnowałeś z tych mniejszych klem
Całkiem zrezygnowałem z małych klem i dałem klemy standardowe. Dodatkowo przerobiłem podstawę by można było zamontować większy akumulator.
napisał 10 gru 2023, 21:22 ostatnio edytowany przez -
Koniec weekendu, akumulator zamontowany z powrotem.
Dosyć długo trwała faza wysycania akumulatora. Kulon ładował około 24h prądem 0,7A od 15,6 do 16V. Kuracja regeneracji akumulatora chyba była wskazana.Tak u mnie wygląda podstawa akumulatora po przerobieniu.
napisał 11 gru 2023, 04:36 ostatnio edytowany przez@tom83ekDZIEKI za foto - też podobnie coś zmontuje , jak będziesz miał czas to popraw sobie klemę minus - bo możesz mieć spadek napięcia
-
@tom83ekDZIEKI za foto - też podobnie coś zmontuje , jak będziesz miał czas to popraw sobie klemę minus - bo możesz mieć spadek napięcia
napisał 11 gru 2023, 05:33 ostatnio edytowany przez tom83ek 12 lis 2023, 05:33@TADEUSZ-MALINKA napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2023):
@tom83ekDZIEKI za foto - też podobnie coś zmontuje , jak będziesz miał czas to popraw sobie klemę minus - bo możesz mieć spadek napięcia
Kiedyś chciałem kupić inne klemy bo te generalnie są słabe. Na chwilę obecną zostawiłem jak jest. Trzeba naprawdę z wyczuciem dokręcać bo już 2 razy klema minusowa podczas dociągania mi pękła z drugiej strony. Ostatnio jak robiłem nowy bajpas do alternatora to spadków nie było przy włączonych odbiornikach.
-
napisał 14 gru 2023, 20:09 ostatnio edytowany przez
Wymieniłem dzisiaj olej i filtry.
Wlałem jeszcze Shell Hellix Ultra 0W-40 (cały czas jeździłem na 0W) ale od następnego razu (pewnie na późną wiosnę) przejdę raczej już w Tico na 5W-40.W Clio wlewam 5W-40 (teraz testuję Valvoline Max Life pod kątem ubywania oleju), więc przynajmniej ograniczę trochę rodzaje olejów w garażu.
-
napisał 29 lut 2024, 19:20 ostatnio edytowany przez Piotrek9214
Wymieniłem uszczelniacz wału korbowego, oring rurki bagnetu, napinacz paska rozrządu (w pudełku firmy INA jest rolka GMB czyli taka jak na pierwszy montaż) oraz ustawiłem zapłon. Niestety kiedyś zrobiłem delikatną skazę na powierzchni wału i mniej więcej raz w roku muszę zmienić uszczelniacz bo zaczyna się pocić, choć mam wrażenie że skaza jest co raz mniejsza, widocznie powierzchnia uszczelniacza poleruje to miejsce z każdym obrotem.
-
Wymieniłem uszczelniacz wału korbowego, oring rurki bagnetu, napinacz paska rozrządu (w pudełku firmy INA jest rolka GMB czyli taka jak na pierwszy montaż) oraz ustawiłem zapłon. Niestety kiedyś zrobiłem delikatną skazę na powierzchni wału i mniej więcej raz w roku muszę zmienić uszczelniacz bo zaczyna się pocić, choć mam wrażenie że skaza jest co raz mniejsza, widocznie powierzchnia uszczelniacza poleruje to miejsce z każdym obrotem.
@Piotrek9214 Czyli co roku wymieniasz simmering wraz z rolką?
Widzę, że ten stroboskop na diodzie daje radę... Kupiłem niedawno, ale jeszcze nie miałem okazji wypróbować. -
@Piotrek9214 Czyli co roku wymieniasz simmering wraz z rolką?
Widzę, że ten stroboskop na diodzie daje radę... Kupiłem niedawno, ale jeszcze nie miałem okazji wypróbować.napisał 1 mar 2024, 22:16 ostatnio edytowany przez@leo rolkę zmieniłem dopiero pierwszy raz, choć warto było to zrobić trochę wcześniej, przy poprzedniej wymianie paska, miała już dość spory luz i kręciła się z wyczuwalnymi przeskokami, natomiast simmering zmieniałem ostatnio w styczniu 2022, czyli minęło już 2 lata a nie rok ( mój błąd), pewnie można by jeszcze pojeździć, ale na boku miski pojawił się zaciek z oleju czego nie lubię , poza tym nowy uszczelniacz to koszt 8zł i zawsze mam nowy w zapasie, bo przyda się tu czy do wałka rozrządu lub też w Matizie. Lampa jak najbardziej się sprawdza, może nie jest tak jasna jak stroboskop w formie pistoletu, ale za to poręczna i tania ;)
-
@leo rolkę zmieniłem dopiero pierwszy raz, choć warto było to zrobić trochę wcześniej, przy poprzedniej wymianie paska, miała już dość spory luz i kręciła się z wyczuwalnymi przeskokami, natomiast simmering zmieniałem ostatnio w styczniu 2022, czyli minęło już 2 lata a nie rok ( mój błąd), pewnie można by jeszcze pojeździć, ale na boku miski pojawił się zaciek z oleju czego nie lubię , poza tym nowy uszczelniacz to koszt 8zł i zawsze mam nowy w zapasie, bo przyda się tu czy do wałka rozrządu lub też w Matizie. Lampa jak najbardziej się sprawdza, może nie jest tak jasna jak stroboskop w formie pistoletu, ale za to poręczna i tania ;)
@Piotrek9214 To prawda, simmering jest tani - najgorszym jest tu trochę roboty. Samo się nie wymieni. ;-)
Diodową lampkę też kupiłem po taniości, żeby sprawdzić zapłon w MZ-cie i Simsonie. Oba motory mają zapłon elektroniczny i wolałbym nie kombinować z wpinaniem się pod cewkę - a mój stary radziecki stroboskop tego wymaga. Urządzenie z diodą podpina się bez ingerencji w instalację zapłonu, więc bezpieczniej - a kosztowała niewiele. -
@Piotrek9214 To prawda, simmering jest tani - najgorszym jest tu trochę roboty. Samo się nie wymieni. ;-)
Diodową lampkę też kupiłem po taniości, żeby sprawdzić zapłon w MZ-cie i Simsonie. Oba motory mają zapłon elektroniczny i wolałbym nie kombinować z wpinaniem się pod cewkę - a mój stary radziecki stroboskop tego wymaga. Urządzenie z diodą podpina się bez ingerencji w instalację zapłonu, więc bezpieczniej - a kosztowała niewiele.napisał 3 mar 2024, 08:48 ostatnio edytowany przez likaon 3 mar 2024, 08:48@leo @Piotrek9214 też mam ten diodowy wskaźnik, ja go co prawda montuję aby widzieć czy w ogóle mam zapłon na głównym przewodzie. Jedyna wadą jest to, że na dworzu słabo go widać, musi być lekko zaciemnione miejsce. Z ciekawości spojrzałem, że on kosztuje już 75 zł.