KIA XCEED 1.5 T-GDI
-
U mnie powoli prace konserwacyjne trwają...
Maska, podszybie, ściana grodziowa zakonserwowana. Teraz czas na, podwozie, nadkola.
Z ochronnymi plastikowym wstawkami na nadkolach i listwą progową Kia się nie popisała - totalna porażka. Praktycznie, nie da się zdemontować listwy tylnej bez uszkodzenia plastikowych zaczepów. Zaczepy wchodzą w pustą przestrzeń, więc albo wyrywamy listwę siłą i łamiemy zaczepy w listwie albo podważamy narzędziami ryzykując uszkodzeniem lakieru.....Mimo wszystko uważam, że ściągnąć te elementy trzeba bo to idealne środowisko do rozwoju korozji...:)
Po zakończonych pracach będzie mała relacja zdjęciowa. -
W końcu widać koniec mojej konserwacji samochodu.
Pozostało mi w zasadzie przykręcić osłony, opuścić i umyć samochód, więc mogę już zrobić małe streszczenie prac.Konserwację samochodu musiałem podzielić na kilka etapów, ze względu na małą ilość miejsca w garażu i brak kanału…
-
Maska, podszybie i elementy wokół silnika.
Demontaż osłony termicznej maski, demontaż wycieraczek i podszybia. Następnie wyciągnięty został akumulator i komputer pokładowy celem lepszego dojścia do ściany grodziowej.
Gdy wszystko zostało zdemontowane w ruch poszedł Noxudol 750. Aplikowałem nim wszędzie tam gdzie było dojście (maska, podszybie, profile zamknięte podszybia, łączenia blach wokół nadkoli). Dodatkowo, tam gdzie potrafiłem to zabezpieczyłem Noxudolem 750 przewody hamulcowe. -
Drzwi lewe (przednie i tylnie)
Zdemontowałem uszczelki gumowe i we wszystkie otwory zaaplikowałem bezzapachowy Noxudol 700 -
Podwozie
Demontaż osłon podwozia, poluzowanie osłony tłumika. Pierwsza warstwa to aplikacja środka Noxudol 750 we wszystkie puste przestrzenie. Potem w miarę możliwości zostało pokryte całe podwozie tym samym środkiem. Po wyschnięciu środka, zaaplikowałem na podwozie Noxudol 1600. Po odczekaniu paru dni, tak przeschniętą powłokę pokryłem bardzo cienką warstwą Noxudol Body. -
Drzwi, nadkola, progi na lewej stronie. Potem po zakończeniu to samo na stronie prawej.
Demontaż nadkoli lewych, demontaż listew ochronnych nadkoli oraz poluzowanie listwy progowej.
Aplikowałem w takiej samej kolejności środkami jak przy podwoziu (3) Najpierw 750 w puste przestrzenie i jako pierwsza warstwa w pozostałe miejsca, potem na podwozie poszedł gęsty Noxudol 1600 i na końcu Noxudol Body.
Niestety listew ochronnych nadkoli tylnych nie da się zdemontować bez uszkodzenia zaczepów albo mocowań zaczepów w listwie.
Listwa tylna kompletna z zaczepami to koszt 200zł…Dlatego ostatecznie zdecydowałem, że pokleję mocowania zaczepów.
W pierwszej listwie strzeliły wszystkie mocowania i każde musiałem kleić. W drugiej było już trochę lepiej i kleić musiałem tylko połowę...
Natomiast ułamane zaczepy, pozakładałem na przemian by rozłożyć siłę „trzymania” do karoseriiZnacznie gorsza sprawa jest z listwą progową.
Kompletna z zaczepami kosztuje 1900zł, więc ostatecznie stwierdziłem, że zdemontuję ją tylko na tyle na ile się da by było dojście do aplikacji środka konserwującego. Listwa ochronna jest na zaczepy plastikowe, które wchodzą w próg. Nie da się jej zdemontować bez uszkodzenia mocowań lub samych zaczepów. Listwę zdemontowałem tylko od dołu. Udało się listwę zdemontować bez „strat” w okolicach przeznaczonych na podnośnik, gdyż tam jest w miarę dobry dostęp do zaczepów i można je podważać. Następne zaczepy w stronę środka listwy to już loteria…albo wyłamuje się zaczep albo uszkadza mocowanie listwy.
Ostatecznie w jednej ułamałem dwa mocowania zaczepów a w drugiej cztery, które musiałem kleić. Dodatkowo samych zaczepów ułamałem 10szt które wymieniłem na nowe.
Gdy miałem już odgiętą listwę to ściągnąłem zatyczki progów i zakonserwowałem cały próg Noxudolem 750 od wewnątrz i od zewnątrz ile się dało manewrując dyszą pistoletu.Tak wygląda oryginalna listwa progowa od strony zaczepów.
- Na końcu zakonserwowałem klapę bagażnika i okolice bagażnika bezwonnym Noxudolem 700.
Małe podsumowanie.
Do konserwacji użyłem:
Noxudol 700 (3 puszki w sprayu 500ml)
Bezzapachowy produkt do konserwacji profili zamkniętyc
Noxudol700 jest preparatem antykorozyjnym niezawierającym rozpuszczalników. Składniki o niskiej lepkości i inne dodatki pozwalają na stosowanie w temperaturze pokojowej. Po nałożeniu tworzy miękką, woskowatą, silnie hydrofobową, antykorozyjną powłokę.NOXUDOL 750 ( 9 puszek 1litrowych pod pistolet)
Wosk do konserwacji profili zamkniętych
Noxudol 750 jest chemicznie aktywną kompozycją antykorozyjną o niskim napięciu powierzchniowym, składająca się z olejów mineralnych, wosków, inhibitorów korozji i rozpuszczalinków. Po wyschnięciu tworzy woskową, odporną na wilgoć powłokę. Z powodu niskiego napięcia powierzchniowego posiada dobre zdolności penetrujące, a także wypierające wilgoć.NOXUDOL 1600 ( 6 puszek 1 litrowych pod pistolet)
Gumowo - bitumiczny środek do konserwacji podwozia
UM 1600 jest elastyczną gumowo-bitumiczną powłoką w postaci pasty antykorozyjnej. UM 1600 przeznaczony do stosowania przede wszystkim na blachy podwozi samochodowych i zakola. Zapobiega powstawaniu korozji, dając doskonałe zabezpieczenie przed obtarciami i uszkodzeniami, a równocześnie gwarantuje efekt wyciszenia wnętrza. Mocno przywiera do blachy, nie pęka. Wydłużona trwałość.Noxudol Body (3puszki spray 500ml)
Środek stosowany do ochrony progów przed korozją i kamieniami
Czarny, szybkoschnący środek zabezpieczający przed korozją i kamieniami, przeznaczony do ochrony progów pojazdów oraz do pokrywania przednich i tylnych elementów karoserii. Nadaję się do pokrywania farbą.Wosk aplikowałem pistoletem MSW:
Środek gumowo bitumiczny przez pistolet MSW nie chciał przechodzić z racji jego gęstości i jego nakładałem już pistoletem Vaupel 3000
Mała relacja zdjęciowa
Ułamane mocowanie zaczepu w listwie tylnej nadkola
Ściągnięta listwa progowa od dołu dająca możliwość konserwacji progu od zewnątrz i wewnątrz
Noxudol 750 a na niego kładłem 1600 -
-
Ułamane zaczepy dawałem przemiennie
Te zaczepy kleiłem -
@tom83ek ogrom prac! Gratuluję!
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa. Czy jak w ASO na przeglądzie/serwisie odkryją, że pewne elementy zostały zdemontowane to nie uznają tego za "złamanie" zasad i utratę gwarancji?Z tego co wiem to w pewnych sprzętach elektronicznych zerwanie plomby = utrata gwarancji, więc zastanawiam się czy z autem nie może być podobnie.
-
@tom83ek Bardzo ładnie wykonana konserwacja, będzie na lata
-
@BPX33 napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa. Czy jak w ASO na przeglądzie/serwisie odkryją, że pewne elementy zostały zdemontowane to nie uznają tego za "złamanie" zasad i utratę gwarancji?
Z tego co wiem to w pewnych sprzętach elektronicznych zerwanie plomby = utrata gwarancji, więc zastanawiam się czy z autem nie może być podobnie.
W kwestiach gwarancji...
-
Jeszcze przed zakupem założyłem sobie, że zrobię zaraz po zakupie samodzielnie konserwację, nie zważając na gwarancję.
Wolę mieć solidnie zakonserwowany samochód, niż mieć dzisiaj spokój z gwarancją a za parę lat martwić się początkami korozji.
Ponadto w planach mam skorzystać tylko z podstawowej gwarancji. Na 99% nie będę korzystał z gwarancji 7 letniej KIA. By utrzymać gwarancję przez 7 lat trzeba co roku robić przeglądy, które są oczywiście płatne. -
Zaraz po zakupie samochodu zadzwoniłem sobie do mojego dilera i powiedziałem w serwisie o moich planach związanych z konserwacją. Pan powiedział, że mogę zrobić konserwację we własnym zakresie bez utraty gwarancji. Gwarancję mogę utracić tylko w przypadku, gdy konserwacja będzie miała wpływ na uszkodzony element i zostanie to odpowiednio udowodnione.
-
Drugie auto Kia RIO, również kupowałem u tego samego dilera i też samodzielnie konserwowałem. Na pierwszym przeglądzie olejowym (po roku czasu) Pan z serwisu spytał się mnie: Gdzie Pan dawał auto do konserwacji, czy mogę prosić o namiary na warsztat w którym była robiona konserwacja? Byłem trochę zmieszany - zaskoczony tym pytaniem bo nie wiedziałem o co chodzi Panu, ale powiedziałem, że robiłem samodzielnie. Na to stwierdzenie Pan tylko pokiwał głową i powiedział, że nie było pytania :)
Tak więc gwarancją zupełnie się nie przejmuję. A jeśli faktycznie dojdzie co do czego i będzie trzeba skorzystać z gwarancji to wówczas będę myślał...
-
-
-
@tom83ek napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
- Zaraz po zakupie samochodu zadzwoniłem sobie do mojego dilera i powiedziałem w serwisie o moich planach związanych z konserwacją. Pan powiedział, że mogę zrobić konserwację we własnym zakresie bez utraty gwarancji.
No to fajnie! ;)
@pacior napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
@tom83ek żeby wszystkie auta były tak konserwowane.. Super robota 🙂
Jak kiedyś dorobię się na auto z salonu to oddam je na konserwację do kolegi @tom83ek :P
-
-
@tom83ek szacun za ogrom pracy jaką włożyłeś, na pewno się to 'odwdzięczy' w przyszłości :)
-
Dziękuję za pochwały...
Do idealnie zrobionej konserwacji brakuje jeszcze ściągniętego zbiornika paliwa, tłumika środkowego oraz zderzaków....
Przy ograniczonym czasie (2 dzieci) darowałem sobie już ściąganie wspomnianych elementów bo chyba bym Tym autem nigdy nie wyjechał na drogę.... ;)Jeszcze parę finalnych zdjęć...
-
Pierwsza dłuższa trasa (ok 500km) za mną i już mam pierwsze realne zużycie paliwa...
Trasa 250km + powrót 250km
Autostrada ok 90km, prędkość od 110km/h do 120km/h
Reszta to droga krajowa ok 100km prędkość ok 90km/h i przejazdy przez miasta + obwodnice
2 osoby + 2 dzieci, na dachu BOX
Komputer pokładowy pokazał z całej trasy 5,5l. Realnie wyszło 5,66l/100km
Silnik na dotarciu, obroty trzymałem między 2000-3000obr/minUważam, że z Boxem to całkiem dobry wynik. Dla porównania jak jeździliśmy Kia Rio z Boxem to spalanie realne oscylowało w okolicach 6,5l/100km
-
@tom83ek napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
Komputer pokładowy pokazał z całej trasy 5,5l. Realnie wyszło 5,66l/100km
Fajnie, że takie małe przekłamanie. W służbowym Rapidzie jest zawsze 0,5l średnie spalanie niżej niż rzeczywistość... :(
Uważam, że z Boxem to całkiem dobry wynik. Dla porównania jak jeździliśmy Kia Rio z Boxem to spalanie realne oscylowało w okolicach 6,5l/100km
Dobry! :)
Mój Swift z boxem też palił ok. 6,5l/100km, a osiągi były tragiczne. -
@BPX33 napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
Fajnie, że takie małe przekłamanie. W służbowym Rapidzie jest zawsze 0,5l średnie spalanie niżej niż rzeczywistość... :(
To podobnie przekłamuje RIO, też średnio zaniża o 0,5l na 100km
Najmniejsze odchylenia komputer / rzeczywistość są w Clio. Średnio poniżej 0,1l/100km
-
Zima się zbliża i wyjazd grudniowy w góry, więc trzeba było kupić opony zimowe.
Kupiłem felgi o wymiarze takim samym jak oryginalne by nie bawić się potem w jakieś pierścienie centrujące oraz opony Krisalp.Na szczęście u mnie nie ma czujników ciśnienia w kołach, więc jeden problem mniej.
Jestem ciekaw jak się opony będą spisywać, jeszcze kleber-ów nie miałem. -
@tom83ek napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
Kupiłem felgi o wymiarze takim samym jak oryginalne by nie bawić się potem w jakieś pierścienie centrujące
W sensie te co na zdjęciu czy stalówki?
-
@BPX33
Te co na zdjęciu - aluminiowe felgi :)
Jutro odbieram zmontowane koła od wulkanizatora. -
@tom83ek napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
@BPX33
Te co na zdjęciu - aluminiowe felgi :)Niezły wypas jak na zimę w takim razie! :)
Pokaż jak już zamontujesz jak na aucie się prezentują. ;) -
Koła dzisiaj odebrane :)
-
@tom83ek napisał w KIA XCEED 1.5 T-GDI:
Koła dzisiaj odebrane :)
Wg mnie są ładniejsze od oryginalnych KIA ;)