Tico kopci ,i śmierdzi .
-
Jak odpalam po nocy to jest z minuta bez dymu , a później tak jak by para wodna (biały dym ) , ale śmierdzi olejem , po rozgrzaniu silnika troche kopci , ale śmierdzi aż boli głowa :) Zastanawiałem się nad wymianą samych uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy , bo czytałem ,że jest to możliwe .Tylko to jak poperfumować świnię :) .Powinno się robić górę i dół .... Na dziś znajomy zawalił i zapomniał manometru i ciśnienia nie sprawdzę, więc muszę poczekać do Poniedziałku i żyć w niepewności :(
-
Ja bym się w remont nie bawił i jeśli buda jeszcze jakoś wygląda to poszukaj jeżdżącego dawcy o ile masz możliwość samodzielnej przekładki. Remont to niestety droższa opcja.
Jak zrobiłem remont głowicy w SX to po 2kkm musiałem wymieniać silnik (miałem pecha).
-
@Kris napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
Jak odpalam po nocy to jest z minuta bez dymu , a później tak jak by para wodna (biały dym )
Jesteś pewien, że biały nie błękitnawy?
Na dziś znajomy zawalił i zapomniał manometru i ciśnienia nie sprawdzę, więc muszę poczekać do Poniedziałku i żyć w niepewności :(
Sam pomiar też nie da Ci 100% odpowiedzi co jest do wymiany.
A jak z dolewkami? Ile dolewasz pomiędzy wymianami? -
@Kris napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
Jak odpalam po nocy to jest z minuta bez dymu , a później tak jak by para wodna (biały dym ) ,
Spory biały dym na początku może być z pary wodnej gdy układ wydechowy nie jest jeszcze nagrzany - szczególnie gdy silnik zasilany jest gazem
ale śmierdzi olejem , po rozgrzaniu silnika trochę kopci , ale śmierdzi aż boli głowa :)
Ja mam instalację gazową i jeżdżę niemal wyłącznie na gazie. U mnie też trochę czuć olej w spalinach a ponadto jak przyłożę rękę do spalin to dłoń staje się nieco lepka. Niemniej nie mam dużego zużycia oleju. Dokładnie nie powiem ale między wymianami oleju co ok 15 tyś km dolewam coś mniej więcej 0,5 l oleju.
Jak na stosunkowo niski przebieg w twoim aucie 130 tyś km nie dopatrywałbym się jakiegoś czarnego scenariusza. Sprawdź to o czym była już mowa. Może masz za bogatą mieszankę. Sprawdź czy i jaki nalot masz na świecach. Może filtr powietrza jest brudny. -
Przed chwilą byłem w garażu i z 4 l baniaka zostało ok 0,9 l .Więc 2,7 l wchodzi ( z tym ,że miałem nieco większy filtr oleju) , a dolewałem 2 razy i wychodzi na to ,że ok 400 ml Rok temu i ok. 10 000 km . Jutro chcę kupić płukankę i dopiero zmienię olej , ponoć taki zabieg nie powinien zaszkodzić .Świeczki sprawdzałem jakieś 100 km po zmianie gaźnika który rozkręciłem i wyczyściłem ( bez manuala z tego forum nawet bym się za to nie brał :) a były szaro popielate lekko wpadające w cegłany kolor . A skład mieszanki nie dotykałem , lecz poprzedni właściciel na pewno kręcił :( O analizatorze spalin mogę zapomnieć .
-
@Kris napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
A skład mieszanki nie dotykałem , lecz poprzedni właściciel na pewno kręcił :( O analizatorze spalin mogę zapomnieć .
Czemu zapomnieć? Wystarczy znaleźć warsztat z analizatorem i wiedzieć, czym pokręcić - pokazać mechanikowi, która śrubka jest od czego. Ewentualnie umówić się na stacji diagnostycznej, gdy nie będą mieli klientów. Na pewno drogo nie zapłacisz.
-
Witam jak zwykle odgrzewane kotlety :) Po zaaplikowaniu płukanki (LIQUI MOLY ok. 50zł) i odpaleniu zapach się zmienił na taki jak Liqui ; . pochodziło 10 min. i zmiana oleju na dynamax 10w/40 pół syntetyk . Przejechałem 1500 km i na podziałce bagnetu ubyło ok 4-5 mm ( później sprawdzę ile to jest w ml. jak zrobie 2000km . Więc lipa , zastanawiam się czy nie zmienić olej na mineralny 15w40 ,bo jak stoję na światłach to się żygać chce od smrodu . Zastanawia mnie czy ta płukanka bardziej nie zaszkodziła , jak pomogła , dodam ,że po zdjęciu pokrywy zaworów jest trochę nagaru ,który trzeba było by skrobać ,żeby usunąć . :( Szkoda bo wiele pracy włożyłem w to auto , ale to chyba jego ostatni rok życia :) 130.000 km . rok prod. 2000 . Zmieniać ten ole , czy dać sobie spokój ? Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)
-
-
@Kris napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
Zastanawia mnie czy ta płukanka bardziej nie zaszkodziła , jak pomogła
Sądziłem, że nie wiele da, ale żeby było gorzej...
Szkoda bo wiele pracy włożyłem w to auto , ale to chyba jego ostatni rok życia :) 130.000 km . rok prod. 2000 .
Czemu nie rozważasz remontu bądź wymiany silnika?
-
@BPX33 napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
@Kris napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
Zastanawia mnie czy ta płukanka bardziej nie zaszkodziła , jak pomogła
Sądziłem, że nie wiele da, ale żeby było gorzej...
Używałem tej płukanki chyba ze 2 razy w moim Volvo. Nie zaszkodziła silnikowi a czemu się zdecydowałem jej użyć to już nie pamiętam.
-
Witam . Po przejechaniu 2.000 km Tico zjadło 300 ml oleju :( Więc bierze olej 150 ml na 1000 km ,i na razie nie pozostaje mi nic innego jak dolewki . A przy następnej wymianie przejdę na mineralny z ciekawości czy będzie różnica w poborze :( Pozdrawiam .
-
-
Muszę kupić Manometr , bo znajomy co miał mi pożyczyć ,to nawet nie wiem czy żyje :) Zastanawiałem się nad wymianą samych uszczelniaczy , ale niektórzy pisali ,że to może bardziej zaszkodzić jak pomóc ... jak robić remont to już góra i dól i jak zwykle zdam relację jak będę coś grzebał .
-
-
Dzięki Kolego za dobre chęci , ale chcę kupić swój bo pewnie się przyda w przyszłości , a nie bardzo dysponuje teraz wolnym czasem , bo pracuję od rana do nocy :( Wycieków nie ma, bo auto stoi w garażu i by były plamy , a spalony Dynamax śmierdzi strasznie :) A Ja jestem z okolic Częstochowy . Jak zrobię pomiary to wszystko opiszę Pozdrawiam .
-
Trochę czasu minęło , ale wczoraj zmierzyłem ciśnienie ze znajomym , i wyszło 12 bar-1 , 12 bar-2 i 11bar-3 cylinder ? a tico jak kopcił tak kopci :) Zastanawiam się nad wymianą samych uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy ,ale nie wiem czy to wykonalne w tico i czy nie pogorszy się kopcenie .Uszczelnić górę , bez wymiany pierścieni ??? Ktoś z Was może ma doświadczenie pozytywne lub negatywne ? Proszę o poradę bo szkoda mi Ticusia ,a miałem się na nim blacharki uczyć :( Przypomnę 140 000 km , była płukanka , dziś uzupełniłem olej i zobaczę ile pochłonie za 1000 km . Po przestoju 8 h puszcza niebieskiego bąka , chwila przerwy ale jak się nagrzeje to w słońcu już widać błękitną poświatę . W przyszłym miesiącu zaleje go 15w40 mineralnym i może go trochę zaklei :) Pozdrawiam i czekam na wasze opinie ,porady
-
@Kris będę nudny i się powtórzę. Całkowity remont lub wymiana silnika, żadne półśrodki. ;)
-
@Kris znajomy zalał 15w40 i przekręciła się panewka. Będzie tylko śmierdziało jeszcze bardziej, a i silnik na złom pójdzie. Zrób te uszczelniacze, jak dalej źle to remont, blacharki nawet nie zaczynaj póki silnik padaka.
-
Myślałem nad wymiana uszczelniaczy , uszczelki pod głowicą ( bez planowania głowicy i szlifu cylindrów ) i nowe pierścienie ... Przez dwa lata wymieniłem : rozrząd komplet , pompa wody , amortyzatory tył , pompa paliwa , gaźnik ,przegub+ 3 gumy ( osłony) , gumy stabilizatora , nie dawno nowy akumulator, i kompletne sprzęgło + poduszki skrzyni , wahacz przedni ... dlatego trochę szkoda szrotować i wdepnąć w natępne bagno ...
-
@Kris napisał w Tico kopci ,i śmierdzi .:
Myślałem nad wymiana (...) , uszczelki pod głowicą ( bez planowania głowicy
To lepiej nie rób. Bez planowania, to szkoda dalszej roboty.