Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych
-
Ja po dłuższej podróży Kią Rio i przesiadce do Tico mam wrażenie, że siedzę w gokarcie ze spowalniaczami-hamulcami :). Po paru minutach już jest lepiej.
-
Właśnie tak mi się wydaje, że po przesiadce z "współczesnych", bądź większych aut największym problemem są hamulce ;)
Ja też przesiadając się ze służbowej Fabii potrzebuję ze 3-4 hamowań, żeby znowu w pełni "czuć" hamulce w Swifcie :P
-
@BPX33 Hamulce to jedna z wielu spraw.
U mnie jest tak:- w dusterze o wiele więcej miejsca w kabinie
- świadomość dużo większych gabarytów zewnętrznych...
- gorsza zwrotność
- wysokość siedzenia totalnie różna
- zupełnie inne reagowanie na gaz (tu preferuję gaźnik :-P )
- hamulce w dusterze - brzytwa tuż po dotknięciu, w tico pedał głęboki i hamulce oporniejsze
- sprzęgło w dusterze - wielki skok i nieco twardawo (mimo wspomy), w tico jest leciutko i krótko
- wspomaganie kierownicy w dusterze robi robotę, ale w tico lepiej się czuje koła
- widoczność w dusterze do tyłu o wiele gorsza niż w ticowym akwarium
- nawet klakson - we francuzie oczywiście w manetce kierunkowskazów...
To tylko pierwsze różnice, jakie od razu mogę wymienić. Jak widać, wszystko jest inaczej.
Ale już nie zaśmiecam wątku. ;-)
-
@leo napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
- w dusterze o wiele więcej miejsca w kabinie
W Fabii w sumie nie tak dużo więcej. ;) Jedynie deska rozdzielcza jest "kosmicznie" długa i daleko siedzi się od szyby, gdzie w Swifcie siedzę praktycznie z twarzą na szybie :P
- świadomość dużo większych gabarytów zewnętrznych...
Mi to nie przeszkadza. Zarówno Fabią jak i Swiftem wpycham się w każde możliwe dziury :D
- gorsza zwrotność
Bez różnicy
- wysokość siedzenia totalnie różna
Fakt! W Fabii mimo, że fotel opuściłem na maksa to nadal jest dużo wyżej niż w Swifcie, a ja wolę siedzieć blisko ziemi :P
- zupełnie inne reagowanie na gaz (tu preferuję gaźnik :-P )
A ja wolę wolnossaka niż turbo! ;) Wielokrotnie miałem tak, że chciałem w Fabii szybko przyspieszyć i zanim turbo zareagowało minęła moim zdaniem dość długa chwila (1-2 sekundy?). W Swifcie jak walę gaz w podłogę to idzie jak dzik w żołędzie! XD
- hamulce w dusterze - brzytwa tuż po dotknięciu, w tico pedał głęboki i hamulce oporniejsze
Potwierdzam, ale to moim zdaniem kwestia "nowe vs stare". Wszystkie "nowe" auta (powiedzmy po 2004 roku) mają dużo wydajniejsze hamulce.
- sprzęgło w dusterze - wielki skok i nieco twardawo (mimo wspomy), w tico jest leciutko i krótko
Właśnie mi to też przeszkadza. W Fabii skok sprzęgła jest chyba ze 2x większy niż w Swifcie co - przynajmniej mi - utrudnia szybką i płynną zmianę biegów. W Swifcie jest pyk, pyk, pyk i pozamiatane. :P
- wspomaganie kierownicy w dusterze robi robotę, ale w tico lepiej się czuje koła
Wspoma to zło! Mimo iż w Fabii jest hydrauliczna (chyba?), czyli lepsze niż elektryczna (ponoć totalny brak "czucia" drogi) to i tak czuję się jakbym grał w grę komputerową przy użyciu kierownicy. ;)
- widoczność w dusterze do tyłu o wiele gorsza niż w ticowym akwarium
To chyba też taki urok "nowych" aut. W Fabii nawet słupki A przeszkadzają pod pewnym kątem. W Swifcie widoczność zarówno do tyłu, na bok i do przodu jest przynajmniej bardzo dobra.
P.S. Można przerzucić Naszą rozmowę gdzieś do kycyka np. :P
-
@BPX33 napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
- wspomaganie kierownicy w dusterze robi robotę, ale w tico lepiej się czuje koła
Wspoma to zło! Mimo iż w Fabii jest hydrauliczna (chyba?), czyli lepsze niż elektryczna (ponoć totalny brak "czucia" drogi) to i tak czuję się jakbym grał w grę komputerową przy użyciu kierownicy. ;)
Zło? To spróbuj skręcić samochodem słusznej wagi na gumach 215/65R16... To lepsze byłoby niż siłownia. :-)
BTW też mam hydrauliczne wspomaganie i też to samo wrażenie, jakbym symulatorem jechał.- widoczność w dusterze do tyłu o wiele gorsza niż w ticowym akwarium
To chyba też taki urok "nowych" aut. W Fabii nawet słupki A przeszkadzają pod pewnym kątem. W Swifcie widoczność zarówno do tyłu, na bok i do przodu jest przynajmniej bardzo dobra.
No niestety, obłe kształty, grube słupki, pochyłe i mniejsze okna utrudniają manewrowanie. Już dwa razy tylny zderzak został zaatakowany przez znaki drogowe... a to właśnie z powodu grubych słupków C i cofaniu ze skręcaniem. Od dawna myślę o montażu kamer (już nawet kupiłem), ale ciągle jakoś czasu brak.
P.S. Można przerzucić Naszą rozmowę gdzieś do kycyka np. :P
O tym samym myślałem. Pacior, machniesz te parę postów czy ja mam to zrobić?
(Soracz za off-top. ;-) ) -
-
@leo napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
Zło? To spróbuj skręcić samochodem słusznej wagi na gumach 215/65R16... To lepsze byłoby niż siłownia. :-)
Phi! Też mi problem... :P Nikt nie każe w miejscu przecież kręcić XD A odrobina siłowni jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziła! ;)
-
@pacior napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
@leo ja mogę przenieść ale to wieczorem przy kompie bo nie chcę aż tak kombinować z telefonu.
Spoko, przenoś, gdy będziesz miał możliwość. :-)
-
@BPX33 napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
Phi! Też mi problem... :P Nikt nie każe w miejscu przecież kręcić XD A odrobina siłowni jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziła! ;)
Taaa... Wierz mi, że to łatwe nie jest, zwłaszcza przy manewrowaniu. Wiem, bo próbowałem powolnego zjazdu bez silnika. :-)
-
jeździłem jakiś czas swiftem z oponą 185/55r14 bez wspomagania....., dziękuję, wolę tikacza bez wspomy :P