Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych
-
-
@pacior napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
Po przesiadce z Ignisa ciężko się przestawić na Tico 🤪
Trochę to dziwne, bo oba samochody podobnego pochodzenia, oba niewielkie...
Ja zawsze mam zagwozdkę po przesiadce z dustera - ale to zupełnie "inna filozofia", dwa razy większy silnik, większe auto...
A Ty w czym zauważasz największe różnice? :-) -
@leo wiem o co chodzi bo senicem jeźdze też wyrywkowo -wsteczny inaczej , ale bez problemowo
-
@leo pewnie ostateczna decyzja zapadnie przed wyjazdem, auta niby podobne ale jak wsiadam do Tico to wszystko wydaje się małe, miejsca na nogi nie ma, przyspieszenia brak, brakuje wspomagania (mam 13"), fotele małe i niewygodne.. oczywiście wystarczy godzinka i człowiek jakoś się przystosowuje, przecież prawie 150kkm w Tico za mną 😉
Ale ten pierwszy moment po przesiadce jest zawsze szokujący 😜 -
Ja po dłuższej podróży Kią Rio i przesiadce do Tico mam wrażenie, że siedzę w gokarcie ze spowalniaczami-hamulcami :). Po paru minutach już jest lepiej.
-
Właśnie tak mi się wydaje, że po przesiadce z "współczesnych", bądź większych aut największym problemem są hamulce ;)
Ja też przesiadając się ze służbowej Fabii potrzebuję ze 3-4 hamowań, żeby znowu w pełni "czuć" hamulce w Swifcie :P
-
@BPX33 Hamulce to jedna z wielu spraw.
U mnie jest tak:- w dusterze o wiele więcej miejsca w kabinie
- świadomość dużo większych gabarytów zewnętrznych...
- gorsza zwrotność
- wysokość siedzenia totalnie różna
- zupełnie inne reagowanie na gaz (tu preferuję gaźnik :-P )
- hamulce w dusterze - brzytwa tuż po dotknięciu, w tico pedał głęboki i hamulce oporniejsze
- sprzęgło w dusterze - wielki skok i nieco twardawo (mimo wspomy), w tico jest leciutko i krótko
- wspomaganie kierownicy w dusterze robi robotę, ale w tico lepiej się czuje koła
- widoczność w dusterze do tyłu o wiele gorsza niż w ticowym akwarium
- nawet klakson - we francuzie oczywiście w manetce kierunkowskazów...
To tylko pierwsze różnice, jakie od razu mogę wymienić. Jak widać, wszystko jest inaczej.
Ale już nie zaśmiecam wątku. ;-)
-
@leo napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
- w dusterze o wiele więcej miejsca w kabinie
W Fabii w sumie nie tak dużo więcej. ;) Jedynie deska rozdzielcza jest "kosmicznie" długa i daleko siedzi się od szyby, gdzie w Swifcie siedzę praktycznie z twarzą na szybie :P
- świadomość dużo większych gabarytów zewnętrznych...
Mi to nie przeszkadza. Zarówno Fabią jak i Swiftem wpycham się w każde możliwe dziury :D
- gorsza zwrotność
Bez różnicy
- wysokość siedzenia totalnie różna
Fakt! W Fabii mimo, że fotel opuściłem na maksa to nadal jest dużo wyżej niż w Swifcie, a ja wolę siedzieć blisko ziemi :P
- zupełnie inne reagowanie na gaz (tu preferuję gaźnik :-P )
A ja wolę wolnossaka niż turbo! ;) Wielokrotnie miałem tak, że chciałem w Fabii szybko przyspieszyć i zanim turbo zareagowało minęła moim zdaniem dość długa chwila (1-2 sekundy?). W Swifcie jak walę gaz w podłogę to idzie jak dzik w żołędzie! XD
- hamulce w dusterze - brzytwa tuż po dotknięciu, w tico pedał głęboki i hamulce oporniejsze
Potwierdzam, ale to moim zdaniem kwestia "nowe vs stare". Wszystkie "nowe" auta (powiedzmy po 2004 roku) mają dużo wydajniejsze hamulce.
- sprzęgło w dusterze - wielki skok i nieco twardawo (mimo wspomy), w tico jest leciutko i krótko
Właśnie mi to też przeszkadza. W Fabii skok sprzęgła jest chyba ze 2x większy niż w Swifcie co - przynajmniej mi - utrudnia szybką i płynną zmianę biegów. W Swifcie jest pyk, pyk, pyk i pozamiatane. :P
- wspomaganie kierownicy w dusterze robi robotę, ale w tico lepiej się czuje koła
Wspoma to zło! Mimo iż w Fabii jest hydrauliczna (chyba?), czyli lepsze niż elektryczna (ponoć totalny brak "czucia" drogi) to i tak czuję się jakbym grał w grę komputerową przy użyciu kierownicy. ;)
- widoczność w dusterze do tyłu o wiele gorsza niż w ticowym akwarium
To chyba też taki urok "nowych" aut. W Fabii nawet słupki A przeszkadzają pod pewnym kątem. W Swifcie widoczność zarówno do tyłu, na bok i do przodu jest przynajmniej bardzo dobra.
P.S. Można przerzucić Naszą rozmowę gdzieś do kycyka np. :P
-
@BPX33 napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
- wspomaganie kierownicy w dusterze robi robotę, ale w tico lepiej się czuje koła
Wspoma to zło! Mimo iż w Fabii jest hydrauliczna (chyba?), czyli lepsze niż elektryczna (ponoć totalny brak "czucia" drogi) to i tak czuję się jakbym grał w grę komputerową przy użyciu kierownicy. ;)
Zło? To spróbuj skręcić samochodem słusznej wagi na gumach 215/65R16... To lepsze byłoby niż siłownia. :-)
BTW też mam hydrauliczne wspomaganie i też to samo wrażenie, jakbym symulatorem jechał.- widoczność w dusterze do tyłu o wiele gorsza niż w ticowym akwarium
To chyba też taki urok "nowych" aut. W Fabii nawet słupki A przeszkadzają pod pewnym kątem. W Swifcie widoczność zarówno do tyłu, na bok i do przodu jest przynajmniej bardzo dobra.
No niestety, obłe kształty, grube słupki, pochyłe i mniejsze okna utrudniają manewrowanie. Już dwa razy tylny zderzak został zaatakowany przez znaki drogowe... a to właśnie z powodu grubych słupków C i cofaniu ze skręcaniem. Od dawna myślę o montażu kamer (już nawet kupiłem), ale ciągle jakoś czasu brak.
P.S. Można przerzucić Naszą rozmowę gdzieś do kycyka np. :P
O tym samym myślałem. Pacior, machniesz te parę postów czy ja mam to zrobić?
(Soracz za off-top. ;-) ) -
-
@leo napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
Zło? To spróbuj skręcić samochodem słusznej wagi na gumach 215/65R16... To lepsze byłoby niż siłownia. :-)
Phi! Też mi problem... :P Nikt nie każe w miejscu przecież kręcić XD A odrobina siłowni jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziła! ;)
-
@pacior napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
@leo ja mogę przenieść ale to wieczorem przy kompie bo nie chcę aż tak kombinować z telefonu.
Spoko, przenoś, gdy będziesz miał możliwość. :-)
-
@BPX33 napisał w Tico - prawidłowy montaż sprężynek hamulców bębnowych:
Phi! Też mi problem... :P Nikt nie każe w miejscu przecież kręcić XD A odrobina siłowni jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziła! ;)
Taaa... Wierz mi, że to łatwe nie jest, zwłaszcza przy manewrowaniu. Wiem, bo próbowałem powolnego zjazdu bez silnika. :-)
-
jeździłem jakiś czas swiftem z oponą 185/55r14 bez wspomagania....., dziękuję, wolę tikacza bez wspomy :P