Elektryczna pompa paliwa w Tico
-
No i zestaw do założenia pompy prawie skompletowany, niestety nie mam teraz gdzie go zamontować xD Gdyby ktoś chciał pociągnąć temat dalej to oddam po kosztach, nie wiem kiedy teraz u mnie pojawi się gaz.
-
Jak ulepisz do końca, to być może byłbym zainteresowany :)
-
@miechomiecho powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Jak ulepisz do końca, to być może byłbym zainteresowany :)
Jak skończę przy tikaczu to postaram się podziałać przy układzie i go uruchomić.
-
Zastanawiam się czy Daewoo Damas mający podobny silnik jak Tico miał gaźnik czy już wtrysk bo pompę ma elektryczną
http://allegro.pl/pompa-paliwa-damas-nowa-oryg-i6683919210.html -
Nie wiem, ale biorąc pod uwagę deklarowaną moc silnika 796 cm3 na 38KM (strona Autocentrum), raczej gaźnik. I to może być to...
-
Damas ma gaźnik, pompa jest w okolicach baku.. :)
Mam pdfa :" Sam Naprawiam" tyle że po rosyjsku :) -
-
Hmmm... Jeśli jest ona w pobliżu baku, może nie mieć zdolności zassania benzyny z większej odległości od zbiornika, czyli umieszczenie pompy pod maską może nie gwarantować jej właściwej pracy. Wtedy trzeba byłoby kombinować tak, żeby zamontować ją przy baku. Co prawda jest tam troszkę miejsca, ale warunki są trudne - brud, wilgoć... No i kwestia doprowadzenia prądu - to nie problem, jednak nie lubię instalacji prądowej w takich miejscach...
Ale to tylko dywagacje. Trzeba byłoby mieć tę pompę i eksperymentować. -
@Bryza0 powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Mam pdfa :" Sam Naprawiam" tyle że po rosyjsku :)!
Hej, Bryza - dasz linka, skąd wziąłeś tę instrukcję?
-
-
Dzięki.
No więc tak: skusiłem się i zakupiłem taką pompkę do Damasa. :-) Przyszła, więc zabrałem się do testowania; niestety, okazało się, że jest zepsuta: po podłączeniu do zasilacza robiła zwarcie, więc pomyślałem, że może jednak potrzebuje większego prądu; podłączyłem do akumulatora - wykonywała tylko 1 ruch (słychać było 1 pyknięcie) i bardzo mocno się grzała. Podpiąłem wężyk z paliwem (pod maską auta), króciec wypływowy trzymałem nad słoikiem i pompę podłączałem z przerwami do akumulatora ("robiłem za przerywacz" ;-) ) - dość szybko zaczęła pompować benzynę, ale pojedynczymi "uderzeniami". Pomyślałem, że może ona do pracy potrzebuje jakiegoś dodatkowego przerywacza podającego impulsowo prąd (choć to dziwne byłoby), więc poprosiłem Bryzę o namiary do instrukcji, żeby rozejrzeć się w schematach.
Mam dwie możliwości: albo odesłać ją z powrotem, albo rozebrać i obejrzeć dokładnie, co jest z nią nie tak. Może da się naprawić. Jeśli ją rozkręcę, nie będę mógł oddać (śruby są zaplombowane). Korci mnie, żeby jednak rozebrać, jednak dziś już nie miałem na to czasu.
Na razie mogę napisać tylko tyle, że pompka do Damasa jest elektryczna, ale nie działa na zasadzie silniczka z wirnikiem, tylko ma w sobie elektromagnes i pracuje impulsowo. Obudowa składa się z części metalowych i plastikowych (to trochę mi się nie podoba); na obudowie jest znaczek Mitsubishi (trzy diamenty). -
-
Nie wiem czy temat był już omawiany, ale jest od dawna dostępna pompka niskociśnieniowa ep-500, z tego co wyczytałem ma ona możliwość zatrzymania pracy tzn, nabija ciśnienie i się wyłącza sama.
Trochę mnie poniosło i zamówiłem:
http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci/906-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-ep-500.html
Mają na stanie, w szereg dam czujnik uderzeniowy i zobaczymy jak to będzie chodzić. -
-
@pacior powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
@leo
Może pracuje na tej samej zasadzie co pompa mechaniczna - jeden obrót wałka to jeden cykl pompyNie, silnika nie ma tam na pewno. Jest elektromagnes z przerywaczem.
-
Podobno siakieś zaworki tam są i odcina paliwo jak napełni gaźniora. 97, 99 zł z wysyłką wychodzi, na alli za ok. 56 zł można kupić ale czas realizacji długi, tutaj 2-3 dni i mam.
-
Można jeszcze rozważyć pompę z przodka Tico, czyli Suzuki Alto. W Suzuki Maruti 800 był gaźnik i pompa mechaniczna, w Suzuki Alto 800 MPI już wtrysk i pompa elektryczna. Gdyby ktoś potrzebował informacji mam papierową książkę z WKiŁ do tego modelu (odpowiednik Ossowskiego dla Tico).
-
-
Tylko taka przeróbka to nowa linka gazu bo przepustnica dochodzi, kolektor dolotowy inny, wtryski, komputer, sygnały do komputera z czujników, lepiej już wsadzić wszystko z jakiegoś rozbitka niż dokładać do silnika wszystkie te akcesoria, tak mi się wydaje :)
-