Elektryczna pompa paliwa w Tico
-
@marcintju powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
W poprzednim Tico miałem założoną pompę elektrycznę 0,2bara 95l
Jaka to pompa (firma, model)?
-
@marcintju powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
W poprzednim Tico miałem założoną pompę elektrycznę 0,2bara 95l/, była za mocna, zalewała silnik. Podłączyłem pod nią opornice z fiata CC, wydajność pompy spadła i silnik zaczął normalnie pracować.
Wydaje się że to ta sama pompa którą kupiłem czyli QAP 14 031.
Ja planowałem zmniejszyć ciśnienie przez dodatkowy obieg.
Czy pompa długo wytrzymała na tym rezystorze, niższe napięcie mogło ją szybciej wykończyć -
@pacior powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
@marcintju powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Ja planowałem zmniejszyć ciśnienie....
ale i wydajność pompy (w l/min)
... przez dodatkowy obieg.
Bardzo dobry pomysł. Wystarczy dać ręcznie regulowany zawór dławiący na obejściu pompy by ustawić jej optymalny wydatek.
Czy wiecie może jaką wydajność i ciśnienie daje pompa oryginalna mechaniczna pompa montowana fabrycznie?
-
@ryszard powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Bardzo dobry pomysł. Wystarczy dać ręcznie regulowany zawór dławiący na obejściu pompy by ustawić jej optymalny wydatek.
Myślałem o prymitywniejszym rozwiązaniu ale zawór byłby idealny, ciekawe tylko czy da radę dobrać taki zaworek
Czy wiecie może jaką wydajność i ciśnienie daje pompa oryginalna mechaniczna pompa montowana fabrycznie?
też jestem ciekaw
-
@pacior powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
@ryszard powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Bardzo dobry pomysł. Wystarczy dać ręcznie regulowany zawór dławiący na obejściu pompy by ustawić jej optymalny wydatek.
Myślałem o prymitywniejszym rozwiązaniu ale zawór byłby idealny, ciekawe tylko czy da radę dobrać taki zaworek
Zastanawiam się nad małogabarytowymi zaworkami do instalacji pneumatycznych.
Np taki: http://allegro.pl/zawor-dlawiaco-zwrotny-06-06-pneumatyczny-fav-i6379050643.html z dość precyzyjną regulacją wydatku powietrza - nie wiem jak regulował będzie przepływ paliwa. Ponadto trzeba byłoby się upewnić czy nie ma w swej konstrukcji elementów gumowych (zwykła guma jest nieodporna na benzynę) ale raczej nie.
Ewentualnie taki : http://allegro.pl/zawor-kulowy-pneumatyczny-auto-04-04-i6587871116.html. Mniejsza dokładność regulacji przepływu, ale zawór przeznaczony jest oprócz powietrza także do wody i oleju myślę, że do benzyny też się nada.
W końcu można spróbować wykorzystać zaworek taki jaki jest przy elektrozaworze benzynowym:Tu nie ma cienia wątpliwości, że nadaje się do benzyny.
Zaworek umieściłbym na obejściu pompy w układzie regulacji upustowej wydatku pompy.
-
Nie pamiętam firmy, kosztowała ~80zł 95l/h 0,2 bara, typowa do gaźników. W każdym bądź razie na opornicy pracowała ciszej i prawidłowo, auto sprzedałem.
-
@ryszard powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
W końcu można spróbować wykorzystać zaworek taki jaki jest przy elektrozaworze benzynowym
Super :) Skłaniałbym się ku zaworowi wykorzystywanemu przy lpg, może dałoby się z niego korzystać po usunięciu cewki.
-
@pacior powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
@ryszard powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
W końcu można spróbować wykorzystać zaworek taki jaki jest przy elektrozaworze benzynowym
Super :) Skłaniałbym się ku zaworowi wykorzystywanemu przy lpg, może dałoby się z niego korzystać po usunięciu cewki.
Albo z cewką. Nawet gdyby okazało się, że jest normalnie zamknięty tj otwiera się po podaniu napięcia na cewkę to mógłby on być wykorzystany pod warunkiem, że byłby jednocześnie zasilany z pompą.
-
@ryszard powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Zastanawiam się nad małogabarytowymi zaworkami do instalacji pneumatycznych.
Nie ma co kombinować. Lepiej dać elektrozawór do benzyny, drogie one nie są, a jest pewność, że wszystkie materiały są dostosowane do etyliny.
Co do schematu podłączenia: pomyślałem, że może dać to obejście na powrót paliwa z gaźnika - ale lepiej nie, niech tam pozostanie swobodny przepływ fabryczny (nadmiar ciśnienia benzyny może spowodować napływ paliwa do gaźnika tą drogą... i będzie źle). -
No i zestaw do założenia pompy prawie skompletowany, niestety nie mam teraz gdzie go zamontować xD Gdyby ktoś chciał pociągnąć temat dalej to oddam po kosztach, nie wiem kiedy teraz u mnie pojawi się gaz.
-
Jak ulepisz do końca, to być może byłbym zainteresowany :)
-
@miechomiecho powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Jak ulepisz do końca, to być może byłbym zainteresowany :)
Jak skończę przy tikaczu to postaram się podziałać przy układzie i go uruchomić.
-
Zastanawiam się czy Daewoo Damas mający podobny silnik jak Tico miał gaźnik czy już wtrysk bo pompę ma elektryczną
http://allegro.pl/pompa-paliwa-damas-nowa-oryg-i6683919210.html -
Nie wiem, ale biorąc pod uwagę deklarowaną moc silnika 796 cm3 na 38KM (strona Autocentrum), raczej gaźnik. I to może być to...
-
Damas ma gaźnik, pompa jest w okolicach baku.. :)
Mam pdfa :" Sam Naprawiam" tyle że po rosyjsku :) -
-
Hmmm... Jeśli jest ona w pobliżu baku, może nie mieć zdolności zassania benzyny z większej odległości od zbiornika, czyli umieszczenie pompy pod maską może nie gwarantować jej właściwej pracy. Wtedy trzeba byłoby kombinować tak, żeby zamontować ją przy baku. Co prawda jest tam troszkę miejsca, ale warunki są trudne - brud, wilgoć... No i kwestia doprowadzenia prądu - to nie problem, jednak nie lubię instalacji prądowej w takich miejscach...
Ale to tylko dywagacje. Trzeba byłoby mieć tę pompę i eksperymentować. -
@Bryza0 powiedział w Elektryczna pompa paliwa w Tico:
Mam pdfa :" Sam Naprawiam" tyle że po rosyjsku :)!
Hej, Bryza - dasz linka, skąd wziąłeś tę instrukcję?
-
-
Dzięki.
No więc tak: skusiłem się i zakupiłem taką pompkę do Damasa. :-) Przyszła, więc zabrałem się do testowania; niestety, okazało się, że jest zepsuta: po podłączeniu do zasilacza robiła zwarcie, więc pomyślałem, że może jednak potrzebuje większego prądu; podłączyłem do akumulatora - wykonywała tylko 1 ruch (słychać było 1 pyknięcie) i bardzo mocno się grzała. Podpiąłem wężyk z paliwem (pod maską auta), króciec wypływowy trzymałem nad słoikiem i pompę podłączałem z przerwami do akumulatora ("robiłem za przerywacz" ;-) ) - dość szybko zaczęła pompować benzynę, ale pojedynczymi "uderzeniami". Pomyślałem, że może ona do pracy potrzebuje jakiegoś dodatkowego przerywacza podającego impulsowo prąd (choć to dziwne byłoby), więc poprosiłem Bryzę o namiary do instrukcji, żeby rozejrzeć się w schematach.
Mam dwie możliwości: albo odesłać ją z powrotem, albo rozebrać i obejrzeć dokładnie, co jest z nią nie tak. Może da się naprawić. Jeśli ją rozkręcę, nie będę mógł oddać (śruby są zaplombowane). Korci mnie, żeby jednak rozebrać, jednak dziś już nie miałem na to czasu.
Na razie mogę napisać tylko tyle, że pompka do Damasa jest elektryczna, ale nie działa na zasadzie silniczka z wirnikiem, tylko ma w sobie elektromagnes i pracuje impulsowo. Obudowa składa się z części metalowych i plastikowych (to trochę mi się nie podoba); na obudowie jest znaczek Mitsubishi (trzy diamenty).