Co dziś dłubałem w tico? (2014)
-
napisał 5 maj 2014, 17:22 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Masz kanał? Może lepiej samemu sprawdzić, czy nie ma gdzieś luzów. U mnie były luzy na drążkach kierowniczych, których nie potrafił stwierdzić żaden mechanik, ani diagnosta, który ustawiał zbieżność Warto przy okazji sprawdzić, czy nie ma luzów na przegubach wewnętrznych.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 maj 2014, 08:30 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 sie 2016, 22:07
Sam wchodziłem pod auto i lukałem, nawet łomem targaliśmy, żeby sprawdzić czy gdzieś nie ma luzów...ale niedługo zakupię wszystko i zacznę wymieniać
-
napisał 6 maj 2014, 08:54 ostatnio edytowany przez Szarik 11 sie 2016, 22:07
Najlepiej będzie jak wyciągniesz stabilizator i go pooglądasz. U mnie kiedyś miał porządne wżery, przez co miał luzy. Ale żadnych niepokojących dźwięków nie wydawał . Jeszcze co mi przychodzi do głowy, to pęknięta sprężyna. Kiedyś w drugim aucie pękła i wydawała różne dziwne dźwięki. Czasami się jakoś inaczej ustawiła i była cisza. Przy okazji możesz na nią zobaczyć .
-
napisał 7 maj 2014, 20:50 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Wymiana linki hamulca ręcznego. Pojawił się ręczny
-
napisał 8 maj 2014, 11:45 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Zregenerowałem kolumny mcphersona. Lewy przód już mocno siedział. Zdjęcia z prac:
Nowa i stara poduszka gumowa:
Nowe i stare łożysko ślizgowe:
A tu nowy zestaw regeneracyjny GM (brakuje tylko podkładek gumowych uszczelniających łożysko - użyłem starych):
Po montażu lewej kolumny:
Prawa strona po montażu lewego zregenerowanego mcphersona wyglądała tak:
-
Moderatornapisał 8 maj 2014, 12:13 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:07
E to u mnie elementy kolumny nie były aż tak zużyte
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 maj 2014, 15:23 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 22:07
Ja u siebie zmieniałem te łożyska ślizgowe na ten nowszy typ.
-
napisał 8 maj 2014, 17:39 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Ja u siebie
zmieniałem te łożyska ślizgowe na ten nowszy typ.Na te z łożyskami kulkowymi? Pasują bez problemu?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 maj 2014, 18:24 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 22:07
-
Wymiana gum drążka stabilizatora (z przodu i po lewej stronie).
Wymiana paska alternatora - stary przejeździł 70 kkm, był spękany i śliski. -
Moderatornapisał 13 maj 2014, 17:16 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:07
Szykując auto do wymiany, progów drzwi i błotnika postanowiłem dziś skontrolować co się dzieje pod nadkolami
Nie wiem w jakim celu błotnik był pospawany/zaszpachlowany - raczej to drugie z progiem..Drzwi i błotnik na prawą stronę jak i komplet progów czekają na wymianę..
a to raz ja nie mam czasu a to blacharzPrzesmarowałem też mechanizm wycieraczek.
-
napisał 15 maj 2014, 04:59 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 22:07
-
napisał 15 maj 2014, 05:08 ostatnio edytowany przez adamo81 11 sie 2016, 22:07
U mnie znowu stuki
choćby na małych nierównościach przy 5km/h jakby auto miało się rozlecieć, drży coś
na postoju i klekocze a jak jadę na przegląd to mówią, że wszystko jest OK a
mechanik rozkłada ręce ;/
W tym miesiącu chce
zrobić remont auta i sam nie wiem czy jak nie wymienię wszystkiego w zawieszeniu i
dalej będzie tak walić to czy nie wepchnę go do rowu.
A przy puszczaniu
sprzęgła jak go nie przypale to jest stuk i szarpnięcie jakby jakiś luz był w kołach
a zaczęło się to po wymianie osłon przegubówJa w Swifcie miałem podobnie - stukało coś podczas przyspieszania oraz na nierównościach z okolic prawego przodu - jak kiedyś wiozłem szwagra to bał się, że koło odpadnie Wymieniłem wahacz, górną poduchę mcphersona, łacznik stabilizatora i nic... Winnym okazała się poduszka zawieszenia silnika od strony rozrządu
2 lata z tym walczyłem, ale od kolejnych 2 lat mam spokój
-
napisał 15 maj 2014, 07:02 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Teraz masz
wzmocnienia w drzwiachHehe, oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe
-
Moderatornapisał 15 maj 2014, 09:28 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:07
Teraz masz
wzmocnienia w drzwiachDodatkowe wzmocnienia to nie jest zły pomysł
wczoraj wymieniłem poduszkę lewarka zmiany biegów.
Oryginał GM 59zł.Ze względu na to że miałem mało czasu a wszystko było zapieczone to upierdzieliłem gałke zmiany biegów
Poluje na nową, prawdopodobnie od swifta gdyż ma specjalny rowek na mieszek
Może macie pomysły na gałki od innych modeli gdzie bez problemu podejdzie oryginalny mieszek? -
Moderatornapisał 15 maj 2014, 14:30 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:07
Gałka wymieniona. Podziękowania dla kolegi z sąsiedniego kącika Swifta.
Pasuje idealnie.
W gratisie dostałem całą poduszkę lewarka zmiany biegów, identyczna jak w tico.Sprawdzę ją dokładnie i wrzucę ogłoszenie na giełdę (też jako gratis + ewentualna przesyłka).
-
napisał 15 maj 2014, 15:18 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Masz jakieś foto po zamontowaniu tej nowej? Czym się różni od tikaczowej?
-
Moderatornapisał 15 maj 2014, 17:47 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 22:07
-
napisał 16 maj 2014, 18:52 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 22:07
Niedawno licznik pokazał 287000km, a dziś tikacz przeszedł bez problemu przegląd. Jak zwykle musiałem się upomnieć o sprawdzenie stanu tylnych amortyzatorów
W ogóle, te przeglądy to farsa. Całość zajęła może z 5 minut, wliczając w to wypełnienie papierów. Sprawdzili mi hamulce, amortyzatory z przodu, luzy na sworzniach wahaczy, numer VIN. Zapomnieli o tylnych amortyzatorach, sprawdzić, czy mam butlę LPG, no i chyba analiza spalin jest obowiązkowa...
Kolejka była spora, a wszyscy są obsługiwani ekspresowo. Nic tylko zakładać taki interes
-
Moderatornapisał 16 maj 2014, 20:01 ostatnio edytowany przez drzonca 11 sie 2016, 22:07
Gdyby przeglądy były robione tak ściśle jak w innych krajach to biorąc pod uwagę średni wiek samochodu w Polsce jedna trzecia aut by ich nie zaliczyła na samej analizie spalin (wycięte/wypalone katalizatory/filtry DPF).