redukcja spalania
-
Witam.Zachęcam wszystkich do zmniejszenia obrotów silnika na ssaniu.
Przed zimą zrobiłem to osobiście przez wykręcenie śrubki, która znajduje się pod cięgnem od pedału gazu przy gaźniku.
Wcześniej miałem obroty ustawione przez serwis (gwarancyjny)nigdy później nie kontrolowane,
Po zmniejszeniu obrotów, zimny silnik nie denerwuje wysokimi obrotami, nie gaśnie a spalanie spadło o ok. 0.5 litra/100km w jeździe miejskiej na krótkich odcinkach. -
Witam.Zachęcam
wszystkich do zmniejszenia obrotów silnika na ssaniu.
Przed zimą zrobiłem
to osobiście przez wykręcenie śrubki, która znajduje się pod cięgnem od pedału gazu
przy gaźniku.
Wcześniej miałem
obroty ustawione przez serwis (gwarancyjny)nigdy później nie kontrolowane,
Po zmniejszeniu
obrotów, zimny silnik nie denerwuje wysokimi obrotami, nie gaśnie a spalanie spadło
o ok. 0.5 litra/100km w jeździe miejskiej na krótkich odcinkach.Regulowałeś z użyciem obrotomierza? Jakie masz obroty na ssaniu teraz?
-
Regulowałeś z
użyciem obrotomierza? Jakie masz obroty na ssaniu teraz?Ja regulowałem bez. Na ssaniu w moich domysłach jest obecnie jakieś 3-4 tys. Ale jak już zamontuję obrotek będzie jaśniej.
A tak przy okazji to jakie powinny być przy zmniejszonych obrotach na ssaniu?
-
yyy, ale tico na ssaniu fabrycznie ma coś ok 2,5 - 3 tysięcy.
-
Ja dziś przy -13°C miałem +/- 3 tys. obrotów na ssaniu, przy około 0°C to jest +/- 2,7; gdy gdy temperatura jest dodatnia obroty na ssaniu to +/- 2,5 tys.
Tak to wygląda u mnie. -
U mnie samo ssanie się zroiło tak na 1,5tys. I to spokojnie starcza nawet na zapalanie na mrozie -14 i to na lpg. Po co trzymac silnik na 3-4 tys i to zimny?
-
A że tak spytam, to ile macie obrotów na biegu jałowym?
-
Tak, z obrotomierzem. Regulowałem przy temperaturze ok. 0 C
Po uruchomieniu silnika było ok. 2,5tyś obr. zmniejszyłem je na ok.1,5tyś obr
Dzisiaj przy temp. -15st.C silnik uruchomił się dobrze. Być może by zgasł gdybym zaraz nie ruszył,ale gaz jest przecież pod nogą.
Ponieważ nie zmniejszyłem czasu ssania,to silnik przy tak niskiej temp. miał wysokie obroty według mnie za długo, co było słychać na skrzyżowaniach.
Myślę, że spalanie przy takich temp. wzrośnie -
Co myślicie o użyciu do regulacji takiego obrotomierza? Cena bardzo zachęcająca.
http://www.ebay.com/itm/Digital-Laser-Ph...=item2c613387f1 -
Ja mam na ciepłym silniku 1100 przy zgaszonych wszystkich odbiornikach elektrycznych, ze światłami 1000, a jeżeli włączę jeszcze dmuchawę do tego, to minimalnie poniżej 1000, coś koło 980.
-
Co myślicie o
użyciu do regulacji takiego obrotomierza? Cena bardzo zachęcająca.
http://www.ebay.com/itm/Digital-Laser-Ph...=item2c613387f1Pewnie wymagać będzie naklejenia czegoś na koło pasowe silnika (alternatora). Dodatkowo
trzeba to będzie trzymać lub zamocować tak, aby laser zawsze widział marker, co utrudni obserwację
ekranu miernika. Moim zdaniem obrotomierz elektroniczny podpinany pod kabel WN (indukcyjnie)
zapewni większą funkcjonalność. -
Pewnie wymagać
będzie naklejenia czegoś na koło pasowe silnika (alternatora).Są w komplecie odblaskowe samoprzylepne paski.
Dodatkowo
trzeba to będzie
trzymać lub zamocować tak, aby laser zawsze widział marker, co utrudni obserwację
ekranu miernika.Fakt.
Moim zdaniem obrotomierz elektroniczny podpinany pod kabel WN (indukcyjnie)
zapewni większą
funkcjonalność.Zgadza się, ale niestety jest sporo droższy.