Kolejny filmik, tym razem okrążenie toru F1 w Monako
Najnowszy post utworzony przez n30
-
RE: Tajko znowu było daleko
-
RE: Sprężyny tylne
Kiedyś kupiłem zamiast zwykłych, sprężyny do vana, albo z Matiza (sam nie wiem). Na początku bez odciążenia była tragedia - amortyzatory otwierały się do końca na dziurach, mocno stukało. Ale po 4 latach jest już dobrze, sprężyny trochę zmiękły i się skróciły - za to nigdy nie miałem problemów z ocieraniem. Obojętnie jakie obciążenie, koła 13 - nic nigdy nie obcierało. Do tego stopnia że mogło być 5 osób w aucie, dorosłych, średniej wagi, pełen bagażnik, a ja mogłem bez problemu przez progi przejeżdżać.
Nie wiem sam co to były za sprężyny, ale na pewno na początku były zbyt długie i twarde.
-
RE: Hamulce czy spowalniacze? Rozważania i pomysły
Samo regulatory które ja kiedyś kupiłem, zupełnie nie działały - spadały z tej zębatki po kilku hamowaniach. Pokrzywiłem te blaszki tak, żeby już nie spadały i samo regulator działał jak należy.
Niestety nie pamiętam dokładnie jak to zrobiłem, ale poświęciłem trochę czasu na to.
W tej chwili minął już 3 rok jak nie zaglądałem do tylnych hamulców i wszystko działa jak należy. Rok temu tylko ręczny wyregulowałem. Hamulec bierze gdzieś w połowie, ale nie ma możliwości dociśnięcia do podłogi.
-
RE: Tajko znowu było daleko
16 kilometrów jazdy pod górę obrazujące jak nie jeździć ekonomicznie i nie powinno jeździć się na oponach zimowych. Start na wysokości 1200 m (zielone drzewa, pastwiska), koniec 2750 m n.p.m (ośnieżone szczyty gór). Całość z gazem w podłodze.
-
RE: Koreańskie Tico - jakieś pytania?
Łooo, a gdzieś go dorwał? hehe
Z komentarzy na YT, rozmowa się tam zaczeła i przeniosła na Koreański odpowiednik Gadu-Gadu: KakaoTalk.
W jakim języku rozmawiacie hmm
Ponglish i Koreanglish. A tak powaznie to po angielsku, chociaż czasami jakimś łamanym angielskim pisze, mam też wrażenie że czasami leci prosto z Translatora.
Jakbym miał Tico "zmolestowałbym" go o sprowadzenie takich felg i body kit'u smile Zupełnie inne autko
Felgi może i fajne, ale 12". Z oponami chyba u nas problem, nie to co na 13". Pytałem jak tam u nich z oponami - podobno idzie bez problemu dostać niezłe opony na 12". Body kit mnie osobiście się nie podoba, ale faktycznie Tico z nim zupełnie inaczej wygląda. Sprawia wrażenie większego auta, mniej kanciastego.
Zapytaj jak z częściami, mega lipa i tylko chiny czy coś porządnego z korei jest.
Części jest coraz mniej w Korei. Wysłał mi tą stronę z częściami. Jeszcze nie przedzierałem się przez nią
http://www.smpart.co.krFajny kontakt nawiązałeś zielony 3 pytania:
1. Czy jest możliwe sprowadzenie części z Korei bezpośrednio od niego?
2. Dał zdjęcie swojego tikacza - widać na nich ciekawe lusterka - w jakich opcjach były? (grzanie, elektryka)
3. Czy Koreańczycy wpadli na jakieś ciekawe pomysły na poprawę/modyfikację/tuning silnika?Zapytam przy najblizszej okazji
Ja znowu byłbym zainteresowany zakupem takich "katalogów" Tico
Jakby się zgodził, to robimy zamówienie grupowe hehe Tylko czy nam się to opłaci (wysyłka, cła itp)Mogę zapytać
Ja bym chciał zobaczyć to co jest pod maską w koreańskiej wersji i jaką moc mają ich silniki,
ostatnio znów natrafiłem pewne informacje o wersjach 48KM więc może on coś podpowie na ten tematTeż zapytam
-
Koreańskie Tico - jakieś pytania?
Przez przypadek załapałem kontakt z Koreańczykiem, właścicielem i chyba fanem Tico
Koleś mieszka w Korei i chętnie odpowiada na każde pytanieWysłał mi zdjęcia katalogu Tico, nie wiem czy pojawił się taki na Złośniku:
Czerwone strzałki to zabezpieczenia i strefy zgniotu w Tico? I oni się tym szczycą?
Na tym zdjęciu to są chyba jakieś alufelgi?
Trochę poszaleli z tym miejscem parkingowym
Gdybyście mieli jakieś pytania jak to było/jest w Korei z Tico to piszcie
-
RE: Tłoczki hamulcowe przód - regeneracja
Z mojego doświadczenia zauważyłem że na wysokość brania hamulca ma wpływ ustawienie samo regulatora w szczękach z tyłu. Może płyn zamiast ściskach klocki w zacisku, redukuje na początku luz pomiędzy szczęką, a bębnem z tyłu?
Jest jeszcze opcja że coś jest nie tak z przewodem elastycznym z przodu i on "pochłania" płyn na początku naciskania hamulca.
-
RE: Tajko znowu było daleko
25 minut wspinania się na 2750 m n.p.m.
-
RE: Tajko znowu było daleko
Fotele na płasko jak daleko się da i na ile rzeczy pozwalają (w tym roku wymontowałem siedzisko z kanapy tylnej - oparcie zostawiłem - więc szło trochę mocniej fotele rozłożyć), bluzy i koce pomiędzy okno a drzwi i śpiwór na nogi.
Może nie jest to najwygodniejsze, ale idzie się przyzwyczaić.
A wygląda to mniej więcej tak: -
RE: Tajko znowu było daleko
Aha. Myślałem, że
właściciela przekonałeś swoimi planami, skoro byłeś jednym z 300 oferujących się
przyjąć autko...Plany są może i ambitne, ale wszystko wychodzi dokładnie na sam koniec przed wyjazdem. W tym roku chcieliśmy jechać w stronę Turcji i Grecji. Odpuściliśmy jednak tamten kierunek, ze względu na imigrantów.
W przyszłym roku może pojedziemynw stronę Norwegi, Finlandii.
Co do terminu - wtedy kiedy będzie na tyle ciepło żeby spać w aucie. W tym roku wróciliśmy koło 14 października, do końca spiąć w aucie. Na południu Europy noce były jeszcze ciepłe.
A napisz, jak to
jest ze statusem prawnym tego uniaczka? Czy Ty zostałeś właścicielem, czy go
rejestrowałeś, czy musiałeś ponieść jakieś opłaty (podatek, przerejestrowanie)? Czy
jakoś inaczej zostało to pomyślane?Umowa kupna-sprzedaży i pełna procedura przerejestrowania na mnie. Podatku nie trzeba było płacić, bo według US Uno jest warte mniej niż 1000 zł