Spalanie
-
Czy regulacja obrotów biegu jałowego na benzynie ma jakiś wpływ na ustawienia gazu.?
tak (trzeba lekko podgonić mieszankę na wolnych obrotach na gazie, ale nie zawsze) -
2000-2200 rpm to nie jest katowanie, wszystko zależy od obciążenia mocy. Na tych obrotach jechać się da, ale przed szybszym przyspieszaniem trzeba zredukować bieg
-
2000-2200 rpm to nie jest katowanie, wszystko zależy od obciążenia mocy.
Wiadomo, że pisałem o jeździe po w miarę prostej i równej drodze bez konieczności wyprzedzania, czy podjeżdżania pod duże wzniesienia.
Specjalnie ostatnio zrobiłem testy i potwierdzam, że na równej drodze można bez katowania silnika spokojnie jechać 60km/h na 5 biegu. -
Wiadomo, że pisałem
o jeździe po w miarę prostej i równej drodze bez konieczności wyprzedzania, czy
podjeżdżania pod duże wzniesienia.
Specjalnie ostatnio
zrobiłem testy i potwierdzam, że na równej drodze można bez katowania silnika
spokojnie jechać 60km/h na 5 biegu.Można, ja ostatnio zacząłem spokojniej jeździć i też bez problemu tak jechałem.
-
Ja robiłem w
wakacje trasę 200 km, spalił około 3,5 l/100km, przy prędkości 80 km/h.To chyba w kapeluszu jechałeś
-
Zaworki były
regulowane dwa razy najpierw robił kolega mechanik chyba na szczelinomierz bo
klekotał jak dizel.A jest jaks inna metoda ustawiania zaworow
Gwarantuje ci ze w serwisie tez używali szczelinomierza -
No wiesz, nie musisz mi wierzyć, mnie to zbytnio nie obchodzi.
-
Minęło już trochę czasu, kolejna wizyta u kolejnego pana zajmującego się układami zasilania.
- gaźnik wyjęty, rozebrany, wyczyszczony.
- kompresja 11.8, 11.5, 12
- test na płomień z cylindra barwa niebieskawa
- kąt zapłonu poprawny
- świeczki sprawdzone
Jedyny pomysł jaki miał ten pan to zmniejszenie dyszy przelotowej paliwa do kolektora, z 0.098 na 0.095, różnicy brak.
Byłem w niemczech niedawno, trzymałem stałą prędkość 100km/h. Na polskim paliwie ponad 7L/100, na niemieckim paliwie spadało trochę poniżej 7.
Ale wciąż nie zmienia to faktu że wsysa paliwo jak głupi. Bez różnicy czy trasa czy miasto czy but czy eko jest 7L/100.
Ma ktoś jakieś pomysły? Ew zna kogoś kto mógłby ten temat ogarnąć?
-
dziś miałem przegląd i oto wyniki z analizatora spalin
pierwsza wartość dla przyśpieszonych, druga dla wolnych
CO 1,95 7,19
CO2 10,7 8,5
HC 245 1007
O2 4,9 2,54
LAMBDA 1,19 0,86
COcorr 2,31 7,19
Zgodnie z książką od tico wersja bez katalizatora dla biegu jałowego CO ~1.5, HC 300-800
Więc od razu z wynikami do pana który ostatnio ustawiał, ale stwierdził że to spalanie to wina wycieku i nie będzie nic regulował bo silnikiem będzie rzucać. -
Jakiego wycieku?Czego i skąd?
-
Jakiego
wycieku?Czego i skąd?Paliwa z baku. Poradził mi udać się do warsztatu w którym sprawdzają szczelność baków.
-
Paliwa z baku.
Poradził mi udać się do warsztatu w którym sprawdzają szczelność baków.A co ma wyciek paliwa z baku do składu spalin
Dobry koleś, wszystko człowiekowi wmówi, żeby nie poprawiać fuszerki
Jakby Ci auto oleju sporo wciągało, to wtedy w spalinach wyszłoby -
No widać że za bogato na wolnych obrotach, al ten test miejski 11 km na 0.5l to chyba wyszedł dobrze, przecież to poniżej 5l/100km.
-
Troszkę tam oleju wciąga, od wymiany do wymiany z max zejdzie na środek między min a max.
Test może i wyszedł dobrze, ale nie ja prowadziłem tylko człowiek który to regulował w trybie emeryt style.I powstał problem bo w łodzi nikt się nie chce podjąć kręcenia jedną śrubką, w trzech miejscach dziś byłem.
-
No przecież wyciek wyraźnie byłby widoczny, przynajmniej mi się tak wydaje.
-
No przecież wyciek
wyraźnie byłby widoczny, przynajmniej mi się tak wydaje.Adamo81 dobrze o typie napisał.
-
Słuchaj powiem Ci tak, mam gaz , mam już 3 tico , i w każdym zawsze jeździłem na LPG , bo kurde na benzynie nigdy nie sprawdzałem spalania, ale czasem jak zimno odpalałem tylko na benzynie to kurde 20 zł szło w 5 dni, po 2 km na benzynie, czyli spalanie gigantyczne, bo odrazu przełączałem na gaz. Znam się troche na samochodach i za hu** nie mogłem tego zrobić, w dzisiejszym tico, mam to samo, dalej na beznynie pali strasnie dużo dlatego jeżdze tylko na gazie gdzie tego problemu już nie widze.
-
Słuchaj powiem Ci
tak, mam gaz , mam już 3 tico , i w każdym zawsze jeździłem na LPG , bo kurde na
benzynie nigdy nie sprawdzałem spalania, ale czasem jak zimno odpalałem tylko na
benzynie to kurde 20 zł szło w 5 dni, po 2 km na benzynie, czyli spalanie
gigantyczne, bo odrazu przełączałem na gaz. Znam się troche na samochodach i za hu**
nie mogłem tego zrobić, w dzisiejszym tico, mam to samo, dalej na beznynie pali
strasnie dużo dlatego jeżdze tylko na gazie gdzie tego problemu już nie widze.O kurde...
-
Czyli gdzie tkwi problem? W gaźniku tak mi się wydaje.
-
Nie wiem jakie parametry na analizatorze ustawić?
Miałem katalizator ale już nie mam, zgodnie z danymi zksiążki wersja bez katalizatora
CO +/-1,5 a HC 300-800
Pytanie czy jak w taki sposób ustawie to nie będzie za mało? Bo teraz mam CO 7,19 a HC 1000