Wiem że w tico hamulce mogą być sprawne i mogą dobrze hamować.
- głęboki pedał hamulca to albo zapowietrzenie (po kilkukrotnym mocnym wciśnięciu powinno wyżej brać) albo te nieszczęsne autoregulatory
- potrzebny duży nacisk na pedał hamulca do zablokowania kół to może być nieszczelność w układzie wspomagania (wężyk, membrana, zaworek,) czasem jakieś pęknięcie otwiera się tylko podczas wciskania hamulca, drugi powód to niski współczynnik tarcia pomiędzy klockami/szczekami a tarczami/bębnem (tu powodów może być dużo)
Natomiast jeżeli naciskając hamulec jesteśmy wstanie osiągnąć granice przyczepności opona-asfalt to nic, żadne hiper super tarcze i takowe klocki nie są wstanie zwiększyć opóźnienia uzyskiwanego przez pojazd. Jedyne co nam się może poprawić to komfort hamowania, mniejsza potrzebna siła, lepsza kontrola punktu zerwania przyczepności (dla tych bez ABS-u), większa odporność na fadding itp.